Enermax lanserar tangentbord i aluminium

Permalänk
Melding Plague

Enermax lanserar tangentbord i aluminium

Tillverkaren Enermax har lanserat tagentbordet Aurora vilket är tillverkat i svart aluminium. Tangentbordet är en riktig tungviktare och väger in på 1,3 kilogram.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Men mumma!
Dedär var ett tangentbord man vill ha.
Hoppas att ni kan göra ett test av det framöver

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

hoppas dom har byggt in värmeslingor, för ett helt tangentbord i aluminium borde orsaka ännu kallare händer än många redan har

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Mycket vikt = KVALITÉÉÉÉ ;-D

Visa signatur

Let the Slatte power be with you :-)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
hoppas dom har byggt in värmeslingor, för ett helt tangentbord i aluminium borde orsaka ännu kallare händer än många redan har

mm håller med.. kommer ihåg när jag hade en musmatta i aluminium.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hoppas även tangenterna är i alu, det brukar dom inte vara på sk "tangentbord i aluminium"

Permalänk
Medlem

Stor shift-tangent, vart tog "<>|" knappen vägen? Eller är det engelsk layout som ser ut så?

Visa signatur

Uppdatering: Denna uppdatering är uppdaterad version av den uppdatering
som släpptes för för en månad sedan ungefär.

Permalänk
Inaktiv

Snyggt och stilrent!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Stor shift-tangent, vart tog "<>|" knappen vägen? Eller är det engelsk layout som ser ut så?

Är väl som sagt utrikisk layout

Visa signatur

Hmm

Permalänk
Medlem

åhh sånt gillar jag, kommer det säljar i sverige ?

Visa signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 4870 512 DDR 5 | 320gig HHD | 4 gig 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred

Permalänk

Ojojoj! Kanske blir detta istället för Roccats kommande T-bord!
Aluminium åt folket!

Permalänk
Medlem

kvalité o kvalité.... kanske bara är jag, men sitter inte de här portarna snett? kanske de ska vara i "fas" med tangentbordets vinkel men jag tycker det bara ser snett ut.
sen som nämnt tidigare så tror jag inte att själva tangenterna är i alu.
skulle gärna ha ett mer slimmat med blåtand istället för usb & ljud.

Visa signatur

"Jag har funnit det"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Windows & Mac support Timeless design

Erbjuder de månne Mac användare annan layout, t ex ett äpple, på den där "irriterande" andra knappen ifrån vänster längst ner?

Permalänk
Medlem

Eller en liten Tux kanske?

Permalänk
Medlem

Imponerad, man har inte flyttat på insert/m.fl. knapparna.

Nu har jag precis köpt nytt tangentbord men hade jag inte gjort det hade jag helt klart kollat upp det här mer.

Permalänk
Medlem

Snyggt som fanken. Härligt med att aluminiumet är lite svalt och att tangentbordet är tungt, finns inget mer irriterande än tangentbord som flyttar sig

Permalänk
Medlem

tangenterna ser väldigt plastiga ut enligt mej iaf... nu har jag dessutom precis skaffat ett Logitech S510 som jag är total-förälskad i... älskar känslan i Logitech's platta bord... musen sög iofs purjo, men är en bra backup om min MX Revo får fnatt....

Visa signatur

Bättre grejer men mindre tid...

Permalänk
Medlem

Detta tangentbord har jag jagat länge, när kommer det till lilla Sverige?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eureka
kvalité o kvalité.... kanske bara är jag, men sitter inte de här portarna snett? kanske de ska vara i "fas" med tangentbordets vinkel men jag tycker det bara ser snett ut.
sen som nämnt tidigare så tror jag inte att själva tangenterna är i alu.
skulle gärna ha ett mer slimmat med blåtand istället för usb & ljud.

Om inte tangenterna är tillverkade i aluminium, vad är det då som får upp vikten till 1,3kg? Blyinlägg i fötterna?

Verkar som om det för en gångs skull släpps ett aluminiumtangentbord, som faktiskt är gjort av aluminium och inte plast med aluminiumfinish.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk

Tyvärr så ser det inte ut som att tangenterna är gjorda av aluminium. http://www.actiontec.com.au/img/inputdevices/aurora4.jpg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ekner
hoppas dom har byggt in värmeslingor, för ett helt tangentbord i aluminium borde orsaka ännu kallare händer än många redan har

Det första jag tänkte på med=/

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Enermax aurora tangentbord har funnits sen rätt länge tillbaks, se tex denna gamla Swectråd:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...
Dock tyvärr plasttangenter då iallafall, och jag gissar det gäller fortfarande

Hittills har de varit så gott som omöjliga att få tag i här i Sverige, men det kanske ändras nu?

Verkar dock fortfarande vara ett rejält dyrt tgb - nog inte riktigt prisvärt för vad man får IMO.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

tråkigt att tangenterna inte är aluminium dem också... hade köpt direkt annars.

"The main casing is all aluminum and the keys are plastic as would be expected."

Permalänk
Avstängd

Varför skriva tangentbord i aluminium när det bara är ramen som är av alu?

Fan ramen fixar man själv med lite filande och fifflande

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DyDoDe
Stor shift-tangent, vart tog "<>|" knappen vägen? Eller är det engelsk layout som ser ut så?

Det undrar jag också! Räknar man knapparna på den raden finner man att den innehåller en tangent mindre än den ska. Så det förklaras inte av utlänsk layout.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av baggeman
Är väl som sagt utrikisk layout

Ja, men som sagt, tangentbordet saknar en knapp. Även US-tangentbord har en knapp mellan Shift och Z.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Imponerad, man har inte flyttat på insert/m.fl. knapparna.

Skönt att veta att det inte bara är jag som stör mig på att dyra "lyxtangentbord" ska ha egna "proprietära" layouter. Jag vet inte hur många gånger jag köpt dyra tangentbord (med eller utan aluminium) bara för att finna att de inte uppfyller de mest elementära krav man kan ställa: Layouten ska vara den standardiserade. Ett tangentbord blir inte ett dugg bättre bara för att man flyttar några knappar, snarare sämre.

Och som sagt, detta tangentbord verkar ha Ins, Del, Home, End, Page Up och Page Down på sina rätta ställen. Men knappen mellan Shift och Z fattas! Botten!

Jag har för länge sedan kommit fram till att när det gäller tangentbord finns det ett klart pris-funktionalitetsförhållande. Funktionaliteten och användbarheten är omvänt proportionell mot priset. Ett bra tangentbord får man för runt 100-lappen! Nöjer man sig med mindre, får man punga ut med flera hundralappar!

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

ah
Verkar vara på mode att leka med <>| knappen. Dealbreaker så det skriker om det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Det undrar jag också! Räknar man knapparna på den raden finner man att den innehåller en tangent mindre än den ska. Så det förklaras inte av utlänsk layout.

Errm, jo det förklaras av utländsk layout.
http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout
Nu finns förstås inte just den där med där, men jag har sett den förrut som en variant på antingen engelska eller amerikanska tangentbord.
Notera att den amerikanska layouten har färre tangenter.

Rimligtvis (läs: förhoppningsvis) borde det komma med vanlig svensk layout om/när det kommer hit.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delreich
Errm, jo det förklaras av utländsk layout.
http://en.wikipedia.org/wiki/Keyboard_layout
Nu finns förstås inte just den där med där, men jag har sett den förrut som en variant på antingen engelska eller amerikanska tangentbord.
Notera att den amerikanska layouten har färre tangenter.

Rimligtvis (läs: förhoppningsvis) borde det komma med vanlig svensk layout om/när det kommer hit.

Ok, klantigt av mig. Det borde jag ju ha vetat...

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Inget nytt om när tangentbordet kommer till Sverige?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Testat!

Hehe kanske lite sent svar men men..

Testade tangentbordet i danmark på flygplatsen där, fanns två datorer man kunde betala för att sitta vid (kostade 5 kr i minuten nu i efterhand såg jag).

Tangentbordet var GRYMT som fan. Verkligen ett av dom bästa jag någonsin rört...blev förälskade och började googla efter det på plats haha.

Verkar som att det finns till salu i danmark iaf, för tangentbordet hade danska tangenterna också...

Tråkigt att den inte finns i Sverige