Permalänk

Klona till 46" full hd

Hejsan! Har lite problems med att klona bilden ifrån min dator (grafikkort: nVidia 7900gt 512mb Special edition). När jag körde vista så funkade det utmärkt, inga som helst problem, men när jag efter ett tag bytte tillbaka till XP pro så började problemen. Det är ganska svårt att förklara felet men jag ger det ett försök.

Jag vill alltså ha bild på både min sharp 46" full hd och till min samsung syncmaster 226bw, jag kopplar dvi-dvi kabel till samsungen och dvi-hdmi till sharpen, bilden blir bara bra på en av skärmarna åt gången, antingen så är den bra på teven men aldeles för "stor" för data skärmen så när jag rör musen så flyttas hela skrivbordet om ni förstår. Ställer jag om upplösningen så blir den bra på datorn men på tv skärmen så ser deet ut som om det "fattas" en vågrät linje rakt över, det blir liksom suddigt igenom alla bokstäver m.m skit svårt att förklara, men är det någon som har haft liknande problem och lyckats lösa dom?!

Mycket tacksamm för svar!

Visa signatur

"Abit AV8-3rd Eye Amd 64 3500+@2700Mhz 2 x Kingston HyperX 2-2-2-5-1 512Mb Club 3D Ati Radeon X800XT PE 256 MB 200gb S-ATA Maxtor DiamondMax"

Permalänk
Medlem

har ungefär samma problem så jag skulle också vara tacksam för ett svar me en lösning

Visa signatur

är sämst på data o sånt