Uppgradera från vista 32 till 64?

Permalänk
Medlem

Uppgradera från vista 32 till 64?

Jag vet att förut när man köpte windows XP 32 bitar, så fick man hem en kupong med ett erbjudande för att byta ut det mot ett 64 bitars. Finns det något liknande för vista? Sitter och suger lite på om man ska knöka in 6-8 gb ram i datorn

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

köper du vista ultimate retail får du med både x86 & x64 versionen. men 6-8 Gb ram lär du aldrig kunna köra på då x86 har stöd för max 3Gb och x64 Gb.

Permalänk
Medlem

64 bits versionen har väll stöd för bra mycket mer än 8 gb ram? ^o)

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk

ööhh..vad menar du jycken? Windows Vista 64bitar har ju stöd för MINST 8gb beroende på version:

Home Basic
8 GB

Home Premium
16 GB

Ultimate
128+ GB

Business
128+ GB

Enterprise
128+ GB

(Källa: http://www.microsoft.com/sverige/windows/products/windowsvist...)

Visa signatur

hejhej

Permalänk
Medlem

Blue_moon.. hm? Varför är det skillnad mellan versionerna? Känns ju som det är något man ska kunna modifiera ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hoppsan. såklart den har, fel av mig. vette f-n vad jag tänkte på där. tur det finns folk som kan rätta en ibland. TACK!

Permalänk

Köp det ram minne du ska ha och kör in en Windows Vista Home Premium x64 (om du har en budget förstås).

Visa signatur

Acer Aspire: WinXPHomeSP3 | iMac DV SE: Mac OS X Tiger 10.4.11

Permalänk
Medlem

hackerpro94 eftersom jag redan vista home premium 32 bitars så vore det lite smidigare om det fanns ett sätt att göra ett litet smidigt utbyte bara för en mindre summa eller något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoCc
hackerpro94 eftersom jag redan vista home premium 32 bitars så vore det lite smidigare om det fanns ett sätt att göra ett litet smidigt utbyte bara för en mindre summa eller något.

ring till microsoft å fråga annars, trevliga i telefonen iallfall tycker jag

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
ring till microsoft å fråga annars, trevliga i telefonen iallfall tycker jag

hehe tackar!

seriöst dock, köper du en Vista retail, ska du få information om var du går för att göra en beställning av en x64-installations DVD (el CD) i fodralet,

däremot senast jag hörde så var det eventuellt även på väg för OEM-licenser men asch... det kanske inte är implementerat ännu...

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk
Medlem

köper du retaill kan du uppgradera till x64 , köper du oem får du inte.
har ringt å kollat med dom.
så ja köpte x64 oem igår.

Visa signatur

| Steam - Toivo |