28313 poäng i 3DMark06 med ETT Radeon 3870 kort

Permalänk
Medlem

28313 poäng i 3DMark06 med ETT Radeon 3870 kort

Hela 28313 poäng med ETT Radeon HD3870 kort är väldigt mycket

http://www.quantum-force.net/news/N000000011/

Rätt rejäl hög poäng och gör 30k+ lätt mycket snart med dual 3870 kort... Snart kommer med stor sannolikhet resultat med 3 eller 4 st kort också...

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Avstängd

haha. ja jävlar

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Det var ju verkligen inte illa...med ett enda kort !?

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja veta vad det normala poängen är som i kontrast för ett 3870? Kommer inte ihåg vad den nu var.

Permalänk
Medlem

Jag är ytterst skeptisk. HD3870, rent statistiskt sätt, presterar bara 10% bättre i 3dMark06 än 2900XT under standardklockor, dock klockar 70:an dramatiskt mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Imponerande resultat men processor överklockad till 6GHz gjorde nog mer än att det var ett 3870 grafikkort som användes.
Passar bättre i forum-delen om överklockning.....

http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...

Permalänk
Medlem

Man ser att Intel utpresterar AMD så det smäller om det..

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skruvis
Man ser att Intel utpresterar AMD så det smäller om det..

mer eller minde självklart

Visa signatur

¤ CPU Intel Core 2 QUAD Q9450 CPU Kylare Zalman CNPS9700LED Ultra Quiet GPU GeForce GTX 280 1024MB Moderkort Asus Rampage Formula iX48 RAM Corsair Dominator 2GB TWIN2X2048-8500C5DF Ljudkort Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty PSU Corsair HX Series Modular Power Supply 620W Chassi Cooler Master Stacker STC-T01 HDD WD Raptor 150GB 10000RPM ~ Maxtor 300GB ~ Samsung SpinPoint 500GB ¤

Permalänk
Medlem

Var ifrån får du att det bara är ETT kort?

Hela text meningen utgår ifrån minst 2 kort.

"and a new world record using the mid-range HD3780 graphics *cards.*"

“When you are overclocking both processor and graphics *cards*,"

Så förklara dej tack.

Mvh
Phille

Normal* poäng med 3870 i orginal ca 10500-11000 3dmark06 med en core2duo 6850@3ghz.

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deranger
Var ifrån får du att det bara är ETT kort?

Hela text meningen utgår ifrån minst 2 kort.

"and a new world record using the mid-range HD3780 graphics *cards.*"

“When you are overclocking both processor and graphics *cards*,"

Så förklara dej tack.

Mvh
Phille

Normal* poäng med 3870 i orginal ca 10500-11000 3dmark06 med en core2duo 6850@3ghz.

http://mikrodatorn.idg.se/2.1030/1.137838

Visa signatur

Bästa färdigbyggda stationära gamingdatorn under 10000 kr? http://www.agumagamingdator.se/

Permalänk
Medlem

hihi..
Som om mikrodatorn.idg.se brukar få sin fakta rätt?

Dom länkar ju till samma sida som "2good4you" gör.

Nej mer fakta tack

*Sådär mer fakta fixat.

Fick svar från Niklas Aladjoff mikrodatorn och han ändrar i artikeln.
http://service.futuremark.com/compare?3dm06=4173299
Och det som används är Crossfire dvs 2 grafikkort!

Ha en trevlig helg alla!

Mvh
Phille

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk

Som sades. Det handlar om TVÅ kort inte ETT.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk

HAHAHA, typiskt att det skulle vara allas vår ATi-kille 2good4you som skrev detta.

Permalänk
Medlem

Tror den kära 4kärninga prolle på 6000mhz hjälpte till rätt så mycket dags att köpa en q6600! även om det inte var en sådan prolle

Permalänk
Medlem

Men har inte quantum force bara 16x och en 4x pci-e plats?? Iaf enligt swecs test, då det är ett p35 kort. Torde inte 2x 16x ge bättre pretsanda.

Dessutom har väl det riktiga rekordet satts till 29000 under Dreamhack i år??

Edit. http://www.nordichardware.com/news,7091.html där har vi ju beviset på att denna artikel är helt onödig

Så vad är det som är så mastigt??

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker att det ser bra ut med två kort som ger den summan. Med tanke på de är inga superkort utan mitt-end-kort. Klart godkänt tycker jag.

Ha en GOD JUL

Visa signatur

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Permalänk
Medlem

väntar på n,dojans kommentar!

Visa signatur

Burk1 4770k+ asus970 Burk2 4770k-asus 780ti

Permalänk
Medlem

Kan man ha 3-4 grafikkort nu? eller finns det inga drivrutiner?

EDIT: Varför är ATI's kort så bra i 3dmark?

Visa signatur

"Just what do you think you're doing, Dave?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Virre39
Men har inte quantum force bara 16x och en 4x pci-e plats?? Iaf enligt swecs test, då det är ett p35 kort. Torde inte 2x 16x ge bättre pretsanda.

Dessutom har väl det riktiga rekordet satts till 29000 under Dreamhack i år??

Edit. http://www.nordichardware.com/news,7091.html där har vi ju beviset på att denna artikel är helt onödig

Så vad är det som är så mastigt??

Det rekordet var med Radeon2900-kort. Finns väl rekord med alla sorters grafik-kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom
HAHAHA, typiskt att det skulle vara allas vår ATi-kille 2good4you som skrev detta.

Och däremot att jag självklart skall svara på ditt löjliga inlägg. För det första är jag opartisk, för det andra jobbar/marknadsför jag inte för/åt AMD som har ATI som varumärke. Vissa verkar ha för mycket fritid... Detta är även till 100% ett svar som du kan skriva upp i notepad.exe och lägga i autorun på din dator.

gusIII ATI korten har mycket kraft i mycket, speciellt vertexberäkningar. Det är lätt att få ut mycket av arkitekturens potential i ett sådant test som 3DMark då R6xx/RV6xx i övrigt är rätt svårt att nå hög effektivitet med jämfört med G8x/G9x. G9X korten är faktiskt också mycket bra i 3DMark.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

Ok, med två kort är det inte fullt lika imponerande, men ändå ett bra resultat. Ganska nära värdsrekordet på drygt 29000 poäng med två 2900XT.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Intels processorer verkar i regel alltid utprestera amd i cpu testen i 3dmark men om jag har förstått det rätt så förekommer inte den typen av CPU användande rent praktiskt (dvs, inte för det syftet)?

- Så hur mkt reflekterar det i egentlig prestanda skillnad i spel och liknande? Är 3dmarks cpu tester en bra metod att jämföra egentlig processorkraft?

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
För det första är jag opartisk...

Ja, det går väll knappast att tolka det på något annat sätt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av X-Edge
Det rekordet var med Radeon2900-kort. Finns väl rekord med alla sorters grafik-kort.

Ja, men det absoluta maxrekordet som är uppmätt är på 29000 med hd2900xt i crossfire, inte hd3870 eller 8800Ultra

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordblom

Tänkte på samma sak!

Har inte kolla länken, men 28k i 06 med single card låter som en bluff. Kinc och Crotale fick 29k med 2900XT i CF.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lapdance
väntar på n,dojans kommentar!

Japp om det nu hade vart ett kort vilket det både teoretiskt och praktiskt är omöjligt för något kort i världen och få 28000 i 06 som idag kan köpas. Större delen av poängen stod processorn för ändå så.

Varför använder man sig inte av 8800GT eller GTS? De klockar bättre och ger bättre procentuell/klock och får bättre resultat i 3dmark 06 än vad ett HD3870 får.

Ett grymt klockat 8800GT får lite över 17.000 poäng i 3dmark 06. Detta med gamla Quad på 4Ghz strecket. Två stycken HD3870 får nästan mellan 17 och 18.000 3dmarks i 06 @ default.

Värt att nämna är att GT kortet klockas på luft samt vatten.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Japp om det nu hade vart ett kort vilket det både teoretiskt och praktiskt är omöjligt för något kort i världen och få 28000 i 06 som idag kan köpas. Större delen av poängen stod processorn för ändå så.

Varför använder man sig inte av 8800GT eller GTS? De klockar bättre och ger bättre procentuell/klock och får bättre resultat i 3dmark 06 än vad ett HD3870 får.

Ett grymt klockat 8800GT får lite över 17.000 poäng i 3dmark 06. Detta med gamla Quad på 4Ghz strecket. Två stycken HD3870 får nästan mellan 17 och 18.000 3dmarks i 06 @ default.

Värt att nämna är att GT kortet klockas på luft samt vatten.

Sli moderkort suger manligt könsorgan på att överklocka prollar. Min uppfattning hittils.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Sli moderkort suger manligt könsorgan på att överklocka prollar. Min uppfattning hittils.

Hehe okej. Det är möjligt men 28k för ett kort i 3dmark 2006 borde de flesta här inne förstå att det är ganska fånigt, SÅVIDA den nya intelprollen är så pass het att den står för 70% av poängen.

Vad för poäng får två råklockade HD2900XT med en råklockad processor? Jag vet inte, undrar därför.

EDIT: Got it.

Synd 2good4u. Du hade nästan oss.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Och däremot att jag självklart skall svara på ditt löjliga inlägg. För det första är jag opartisk, för det andra jobbar/marknadsför jag inte för/åt AMD som har ATI som varumärke. Vissa verkar ha för mycket fritid... Detta är även till 100% ett svar som du kan skriva upp i notepad.exe och lägga i autorun på din dator.

gusIII ATI korten har mycket kraft i mycket, speciellt vertexberäkningar. Det är lätt att få ut mycket av arkitekturens potential i ett sådant test som 3DMark då R6xx/RV6xx i övrigt är rätt svårt att nå hög effektivitet med jämfört med G8x/G9x. G9X korten är faktiskt också mycket bra i 3DMark.

Detta är Off Topic men att du är opartisk? De vill jag inte hålla med om! 9 av 10 gånger lyfter du fram AMD och ATI. Intel och NVIDIA bufflar du oftast till så fort du får chansen till de. Ibland blir de rätt och ibland inte om du förstår mig rätt.

Lite halvt On Topic: Jag tycker dock att 3DMark06 bara känns som en kul grej att få poäng i. Dock är de spelprestandan och spel kompabilitet i helhet som styr mig om vilket/vilka grafikkort jag väljer, inte 3DMarks. Men de är skoj med 3DMarks.

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
Hehe okej. Det är möjligt men 28k för ett kort i 3dmark 2006 borde de flesta här inne förstå att det är ganska fånigt, SÅVIDA den nya intelprollen är så pass het att den står för 70% av poängen.

Vad för poäng får två råklockade HD2900XT med en råklockad processor? Jag vet inte, undrar därför.

Kinc och Crotale överklockade ju som sagt en penryn och två hd2900xt till 29147 poäng.

Med 8800ultra verkar man få runt 24-26000 poäng, och det är väl för att hd korten är snabba som fan i såna här tester, och därför får 88 korten sämre än hd:D

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.