Permalänk
Medlem

Tips på chassin

Nu är det så att jag är otroligt fixerad över att saker ska vara snygga och till ett bra pris, men ajg vill samtidigt att chassit ska rymma mycket och jag har lite svårt att hitta ett bra och snyggt fulltower chassi. Har ni några bra tips på snygga och rymmliga chassin så skriv gärna här, det uppskattas!

MVH Anton

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Re: Tips på chassin

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeddiz
Nu är det så att jag är otroligt fixerad över att saker ska vara snygga och till ett bra pris, men ajg vill samtidigt att chassit ska rymma mycket och jag har lite svårt att hitta ett bra och snyggt fulltower chassi. Har ni några bra tips på snygga och rymmliga chassin så skriv gärna här, det uppskattas!

MVH Anton

På vilket sätt snyggt? Mycket ljus? Antec 900 kasnke?

/Mvh Anton

Såg att det ska vara fulltower.. Antec Mozart eller vad det heter kanske?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klos_
På vilket sätt snyggt? Mycket ljus? Antec 900 kasnke?

/Mvh Anton

Såg att det ska vara fulltower.. Antec Mozart eller vad det heter kanske?

Lite ljus och lite plexi kanske, eller bara stilren, är itne så petnoga bara den är snygg haha.

Visa signatur

System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Hedersmedlem

antec 900 eller antec P182 är väl dom som brukar gälla

Permalänk
Medlem

våga vara annorlunda!

Chieftec
http://www.chieftec.com/

Nexus
http://www.nexustek.nl/NXS-silentcases.htm

kan personligen rekommendera mitt chassie men det är smaksak och visst är Antec oxå bra!
http://www.chieftec.com/ch-05sl-sl.html

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

du kan ju kolla på

Chieftec WH-01 Miniserver Chassi (litet fulltower)
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323601

Silverstone SST-TJ05B
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=330004

eller klassiska Cooler Master STC-T01 Chassi Stacker
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=CMSTC-T01...

Permalänk

Lian Li är ju alltid en vinnare i minna ögon.
Här själv detta chassie.

http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=3023&session=ce768...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ace Ventura
Lian Li är ju alltid en vinnare i minna ögon.

Kan bara instämma med föregående talare.
Själv har jag ett Lian Li PC-V2100B Lian Li PC-V2100B Plus II

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Har börjat fundera på http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=2964&session=bba50...

Är det någon som har eller känner någon med ett sånt? har läst lite att kylningen i den ska vara ruggigt bra med dom där 250mm fläktarna på sidan. sen tycker jag att den är rätt snygg också

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste om det igår....
verkar vara rätt bra kylning men det räcker med att ha fläktarna på lägsta!..
eftersom att det är du som ska stå ut med det så får du ju välja själv
det har ju bra utrymme hyfsat kylning och ganska högljud

Permalänk
Medlem

Kan rekomendera stacker, den bästa verisionen är nog 830, 832 finns ju också men e inte lika förtjust i den...

Har själv haft ett klassiskt Stc-t01, och kvaliten är ju fantastisk, burken e typ 5år gammal, men det märks inte, som ny, desseutom är den sjukt rymlig samt har ett bra luftflöde....

Visa signatur

< - - - - - - - - - -E6600@3,6ghz . Zalman CNPS9700 - 4x1gb pc6400 - 8800gtx@640/1500/2000 - Asus Commando - Toughpower 850 - Raptor- - - - - - - - - - >

Permalänk
Medlem

Om budgeten inte är något problem rekommenderar jag CoolerMaster Cosmos.

Visa signatur

En dator blir aldrig som man tänkt sig

Permalänk

Alltså.... chassin är ju som flickvänner. man tror i början att det är utseendet som är det viktiga, och kanske det man fastnar för först. Men sen inser man att det är vad som är inuti som räknas, och om det/de gör alla de saker man vill. Och INTE gör de saker man inte vill. Att dom håller sig coola och att de, framför allt, håller TYST när de ska!

Nä, skippa att leta efter nåt snyggt och börja leta after nåt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nattsvart
Alltså.... chassin är ju som flickvänner. man tror i början att det är utseendet som är det viktiga, och kanske det man fastnar för först. Men sen inser man att det är vad som är inuti som räknas, och om det/de gör alla de saker man vill. Och INTE gör de saker man inte vill. Att dom håller sig coola och att de, framför allt, håller TYST när de ska!

Nä, skippa att leta efter nåt snyggt och börja leta after nåt bra.

Haha så kan man ju se det, har läst på lite om chassit jag länkade och har ju bara fått bra reaktioner iaf... alla säger att den inte bara kyler ner dator ruggigt bra utan hela rummet (det vettefan hur sant det är) sen ser jag inget fel på den utseéndemässigt heller.. sen ska den ju vara rymmlig och går ju bara på 1000 lappen så blir nog fan den, att den elver om är inte det viktigaste... lär inte höra något då jag ser film eller lyssnar på musik iaf! tror mitt 8800GTS låter mer då jag spelar haha!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja chassin är precis som flickvänner:
Det är inte chassit som väsnas, utan komponenterna.
Räcker inte utrymmet så kan du skaffa externa hårddiskar.
Får inte moderkortet plats, så kan du ju alltid skaffa ett större chassi.
Kan du inte installera fläktar både fram o bak så blir det dåligt luftflöde - o då är det inget att ha.

Permalänk
Avstängd

muahaha den va bra Nemcue

Visa signatur

-- === pLatinum === --

Permalänk
Citat:

Har börjat fundera på http://www.gtek.net/index.php?mode=item&id=2964&session=bba50...

Är det någon som har eller känner någon med ett sånt? har läst lite att kylningen i den ska vara ruggigt bra med dom där 250mm fläktarna på sidan. sen tycker jag att den är rätt snygg också

Jag har ett sådant... är riktigt fin kylning måste jag säga
Man kan även stänga av 25'erna ifall man vill !
Med dom igång så låter det en aning högt, men det är bara den otroliga mängden luft som flyttas runt man hör, så det är inte fläktarna som låter
Ifall ni undrar över någonting angående chassiet så skicka ett inlägg.
Gó Jul!

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem

Sweet, hur tycker du chassit ser ut då i verklighet? känns som att bilderna på komplett osv är dåligt tagna med ljus osv... något du inte gillar med chassit utseendemessigt eller sånt? ljudet kan man ju ta, musiken i rummet går ju högt helat iden iaf så llär ju inte höra något.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: PowerColor RX 9070 XT Reaper | Ssd: Kingston Fury Renegade 500GB, Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitor: Dell Alienware AW2723DF

Permalänk
Citat:

Sweet, hur tycker du chassit ser ut då i verklighet? känns som att bilderna på komplett osv är dåligt tagna med ljus osv... något du inte gillar med chassit utseendemessigt eller sånt? ljudet kan man ju ta, musiken i rummet går ju högt helat iden iaf så llär ju inte höra något.

Chassiet är otroligt snyggt & stilrent, det finns ingenting som jag inte gillar med chassiet, ifall man vill ha bättre ventilation så plockar man bara bort all plast i 3,5" 5,25" facken och all plåt vid pci platserna
Jag själv stänger av 25cm fläktarna när jag inte spelar... och då blir datorn i princip ljudlös, bara hårddisken som hörs lite granna.

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luciferr
Chassiet är otroligt snyggt & stilrent, det finns ingenting som jag inte gillar med chassiet, ifall man vill ha bättre ventilation så plockar man bara bort all plast i 3,5" 5,25" facken och all plåt vid pci platserna
Jag själv stänger av 25cm fläktarna när jag inte spelar... och då blir datorn i princip ljudlös, bara hårddisken som hörs lite granna.

Låter skitbra, vet du ca hur högt chassit är? och är det rymmligt inne i det?

Visa signatur

Permalänk

Dimensioner (BxDxH) 24 cm x 56.5 cm x 54.5 cm
Och ja..... det är mer än rymmligt innuti skulle gärna lägga upp bilder på hur det ser ut innuti osv.. men jag orkar inte, annars så kan man googla fram lite bilder bara

//Gó Jul allesammans\\

Visa signatur