Mindre stress och fylla bland dataspelare.

Permalänk

Stämmer på mig iallafall, även om jag inte spelar konstant. Jag sover bra, jag dricker inte en droppe, jag är med kompisar ändå, stressar gör jag inte heller.

Permalänk
Medlem

Måste faktiskt säga att datorspelandet förstörde min ungdom vid åldern 14-16, satt fan bara och spelade hela tiden. Var nästan aldrig ute med polarna eftersom dom spelade i samma klan som jag. Så vi "träffades" över nätet istället. Men så vaknade jag upp och nu spelar jag nästan aldrig mer. Är ute på krogen nästan varje helg. Har träffat massa nya polare den vägen istället, som man verkligen kan träffa och inte bara snacka över ventrilo/msn med.
Så fylla ser jag som en positiv sak, för man har faktiskt roligare!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Äh, var värsta nörden när jag var yngre. Idag kommer jag inte ihåg när jag var nykter en hel helg. Får ångest när jag missar en lördag.

Frågan är vad som är nördigast

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Inaktiv

Dricker mkt - check
Spelar mkt - check
Stressar mkt - check
Sover lite - check

Verdict: artikeln är bullshit

Permalänk

Bah, såklart man kan ha båda.

För min del blir det en del supa och vattenpipande med folk på kvällarna här i mellandagarna och under nyår, men Bioshock, Crysis, CoD4, S.T.A.L.K.E.R etc. kommer antagligen få förgylla de vinternätter som spenderas hemma efter att ha varit ute och umgåtts med folk... om jag får det grafikkortet jag önskar mig i julklapp dvs.

~Unquestionable

Permalänk
Medlem

Fast datorspelare brukar dricka 15 gånger mer läsk än dom som inte spelar dator.

Visa signatur

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.

Permalänk
Medlem

Det är ju variation som förgyller tillvaron och det är det man inser när man kört stenhårt på båda sakerna. Att endast låsa in sig på en sak är väl det tragiska oavsett om det är festande eller datorspel.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk

Förr spelade jag hela tiden, skolkade ibland från skolan för att spela med vänner och på internet. Nuförtiden så dricker jag på helgerna, ibland 2ggr i rad. och röker och snusar. har hänt att man provat droger men inte fan lider jag för det. Nu för tiden spelar jag nästan ingeting, har för slö dator så istället för att fixa bättre dator dricker man och träffar polare och nya saker att leka med, kan nästan säga att jag är beroende av det andra könet nu Dom som inte spelar och super gör nog som jag gör nu, är med tjejen och umgås med polarna

Visa signatur

Overloaded

Permalänk

fylla kan jag hålla med om,men stress,nja,beror ju helt på.
sitter man och lirar ett online spel tex så är det ju väldigt stressigt(speciellt om man ligger bland dom bästa och hela tide ska eftersträva att ligga 1:a).
om man tar mej tex,jag kände absolut ingen stress förut,men sen jag började med travian så har jag mer och mer kännt en viss stress/press,ibland mår man tom dåligt pga detta och jag funderar allvarligt på att sluta.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Varför supa när man kan se på film ?

Nä.. sprit är onödigt.. finns vettigare saker här i livet.

Visa signatur

Surface

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Discharge
Varför supa när man kan se på film ?

Nä.. sprit är onödigt.. finns vettigare saker här i livet.

Samma sak säger jag om datorspelande som man fulkomligt slösade bort sitt liv på mellan åldern 11 och 16

Alkohol är respektabelt gott och kul vid en lagom konsumtion och vad som är lagom konsumtion bestämmer vi ju alla själva

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem

Slösar häldre bort livet framför en burk än på en fest med halvuxna fjortisar som söker uppmärksamhet.

Permalänk

Så mycket sitter jag inte vid datorn

Okej då, många timmar/dag men det är ju vinter nu, på sommaren är man ju ute och åker bräda 5-7 timmar/ dag

Visa signatur

Surface

Permalänk
Medlem

Whisky & Spel! och massa gormande på venten ... fina kvällar Funkar bra under vinterhalvåret..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gör vadfan som hältst, känner du för att spela hela livet ut? Gör de.
Känner du för att supa dig full varje kväll och bli alkoholist? Gör de.
Livet tas på aldles för stort allvar, när du dör så dör du.
Bara man inte förstör någon annans liv så e de la skit samma.

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahren
Gör vadfan som hältst, känner du för att spela hela livet ut? Gör de.
Känner du för att supa dig full varje kväll och bli alkoholist? Gör de.
Livet tas på aldles för stort allvar, när du dör så dör du.
Bara man inte förstör någon annans liv så e de la skit samma.

Precis så man tänker ibland. Fast ofta måste man ändå vara lite på tvären! ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Slösar häldre bort livet framför en burk än på en fest med halvuxna fjortisar som söker uppmärksamhet.

Instämmer!
Även om jag är spelberoende så tror jag inte att jag skulle röka/snusa/dricka även om jag inte spelade, har inte riktigt förstått den stora grejen med det.
Har haft kul utan alkohol.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasermannen
Min fråga är då; vad gör dom som inte spelar eller super?

Kolla på serien "The Office".. Eller möjligtvis filmen "Falling Down", där har du svaret
Spel & alkohol som medicin!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zalmanusa
Har haft kul utan alkohol.

Ja du, du HAR haft kul ^^

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk
Medlem

Att spela UT iCTF på fyllan är en upplevelse. Man träffar inte ett skit, och oftast trillar man ner i lava eller nedför ett stup.

Ungefär som IRL alltså. Fast utan ett enhanced shockrifle i näven.

Permalänk

Mindre fylla är väl inte så konstigt kan tänka mig att majoriteten av dem sitter och spelar och lanar varje helg vinter som sommar och är likbleka året runt utan någon socialt liv utanför dumburken eller fester att bli bjudna till.

Visa signatur

Core2Quad Q9400@3.4GHz' Corsair 8GB DDR2 PC6400 XMS2 XTREME' P5K-E' Geforce 9600gt sielnt'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Slösar häldre bort livet framför en burk än på en fest med halvuxna fjortisar som söker uppmärksamhet.

Om det är sånt folk du festar med så är det nog dags att söka upp nya bekantskaper.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Slösar häldre bort livet framför en burk än på en fest med halvuxna fjortisar som söker uppmärksamhet.

Det GÅR att festa med sina vänner man tycker om också. Jag vet inte hur ni gör, men jag brukar vara med folk jag tycker om när jag super.

För övrigt dricks det mycket mindre bland cannabisrökare och heroinister också men det får inga artiklar! Dom är ute och rör på sig en hel del dom med

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Har nog inte vart riktigt full på typ ett halvår. Och nu kan jag inte bli det längre heller, jävla skit. Man skulle passat på.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Liemann
Har nog inte vart riktigt full på typ ett halvår. Och nu kan jag inte bli det längre heller, jävla skit. Man skulle passat på.

epilepsi?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
epilepsi?

Diabetes typ 1. 3 veckor innan jag mucka från lumpen...
Life rapes us all antar jag.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!