Komplett - Annonser här på forumet...

Permalänk

Komplett - Annonser här på forumet...

Noterade bannern Komplett har här på forumet, 2x2GB OCZ PC6400-minnen för 849kr, det intressanta här är att priset inte stämmer när man väl kommer in på kompletts hemsida, där kostar minnena 999kr...

Detta borde ju definieras som falsk marknadföring (dock har det nog blivit nått fel), sen att de inte har minnena i lager heller gör ju inte saken bättre.

Om denna tråd inte hamnat rätt så flytta den hemskt gärna...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk

De kostade priset som stod där förut. De har väll slutat med de erbjudandet eller liknande.

Permalänk

Det är ju lite konstigt då de fortfarande annonserar för det...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Medlem

Det är inte första gången det händer, har själv påpekat detta flera gånger men inget händer. Det är bara att gilla läget.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Komplett.se

Hej!

OCZ-kampanjen som vi kört på Komplett.se, och även i banners här på Sweclockers är nu över. Dessvärre har OCZ inte hunnit uppdatera sina banners här ännu - vilket kommer att ske inom kort.

Vi beklagar att priserna inte överensstämmer med webben - och justerar nu dessa så ni som vill beställa idag fortfarande får priserna som annonseras.

Hoppas ni har överseende med detta

Med vänliga hälsningar,
Josef, Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk

Jag tänkte just nämna det, att man är lite tvungen att sälja till det pris man annonserar om, därför kan det vara smart att inkludera ett slutdatum för erbjudandet i annonsen.

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk

Idag är det en 17:e och bannern med 849:- i pris finns fortfarande kvar här på Swec. Att ändra en banner tar inte fyra dagar.

Permalänk

tråkigt när det är OCZ som står för bannern och de som har makt att ändra som jag förstod det precis? Det är alltså inte Komplett som har gått in med avtal med swec om bannern... då är det ju klart de själva bytt!

Dåligt av OCZ att vara jultrötta haha

Permalänk

Nu kostar de 849:- igen verkar det som! Det var värst det=)

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343039

Permalänk
Inaktiv

4gb för 850 kr Vad hände med ramminespriserna, ram verkar inte kosta ngt nu för tiden :S

Permalänk
Medlem

Ett till fel som jag precis såg. Skickade även pm om det men skriver det här också.

För er som inte ser vad som är fel så får ni kolla igen

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gavve
Ett till fel som jag precis såg. Skickade även pm om det men skriver det här också.

http://img403.imageshack.us/img403/275/komplettfelqa9.th.jpg

För er som inte ser vad som är fel så får ni kolla igen

Hahaha, ordinarie pris: 695:-, och som veckans erbjudande 995:-.. Typ omvänd psykologi eller??
Bommar alltid sånt där eftersom jag sällan kikar speciellt nogrannt på annonser.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk

Hur funkar det här med marknadsföring egentligen om det skulle vara OCZ banner och inte kompletts? Tycker det verkar vara lite konstigt.

Visa signatur

En gång, när en som jag känner var i Afrika för att vaska guld, då såg jag en svan!

Permalänk
Geeks
Säljchef
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbegripable
Hur funkar det här med marknadsföring egentligen om det skulle vara OCZ banner och inte kompletts? Tycker det verkar vara lite konstigt.

Förstår inte riktigt vad du menar. Men för att förklara lite så funkar ganska mkt marknadsföring så att en tillverkare står för fiolerna men väljer att samarbeta med en butik för att få en säljkanal i direkt anslutning till annonsering.

OCZ för visa upp sin produkt, samtidigt som dem hjälper komplett att sälja sin produkt. WIN - WIN.

OCZ brukar vara duktiga på att hålla ordning på sina annonser. Jag gissar att detta beror på den enorma tempoökning som brukar infinna sig runt jul.

Visa signatur

Emil Hallestad
Mediasäljare, SweClockers.com

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
4gb för 850 kr Vad hände med ramminespriserna, ram verkar inte kosta ngt nu för tiden :S

Jag köpte i somras, då var det nån nyhet om att nu är priserna så låga att vissa tillverkare tänker ge upp produktionen tills vidare efter lönsamheten var så låg.

Köpte då 4GB Crucial Ballistix 6400-minne, 2200 gick det på.
Samma minne kostar nu 1400kr.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=312367

Inte lika billigt som det här men ändå. Jag som trodde jag gjorde bra affär, hade inte ens användning för minnet utan det sitter i en polares maskin. Blir uppgradering nån gång i vår typ.

Så kan det gå.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så har ett företag marknadsfört ett "kamanjpris" och annonserna fortfarande finns ute för personer att se en skyldighet att erhålla detta pris även de säger att kampanjen är över. Står det dock ett stopdatum för kampanjen i annonsen är det en annan sak. Finns många regler kring just kampanjpriser men det var ett tag sen jag gick markandsföring så jag minns inte allt

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Unbegripable
Jag tänkte just nämna det, att man är lite tvungen att sälja till det pris man annonserar om, därför kan det vara smart att inkludera ett slutdatum för erbjudandet i annonsen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
Vad jag vet så har ett företag marknadsfört ett "kamanjpris" och annonserna fortfarande finns ute för personer att se en skyldighet att erhålla detta pris även de säger att kampanjen är över. Står det dock ett stopdatum för kampanjen i annonsen är det en annan sak. Finns många regler kring just kampanjpriser men det var ett tag sen jag gick markandsföring så jag minns inte allt

Jag skulle väldigt gärna vilja veta vilken lag som stipulerar ovanstående påståenden. Vilken lag som tvingar en återförsäljare att sälja för utannonserat pris om det handlar om ett enstaka misstag i deras annonsering?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Jag skulle väldigt gärna vilja veta vilken lag som stipulerar ovanstående påståenden. Vilken lag som tvingar en återförsäljare att sälja för utannonserat pris om det handlar om ett enstaka misstag i deras annonsering?

Marknadsföringslagen är ju den jag tänker på spontant men där finns inget skrivet om just kampanjer, däremot utförsäljningar och dylikt. Jag fick dock gå igenom just kampanjer och vad som gällde vid prissättning och så vidare men man blir ju osäker vart de reglerna kom ifrån när de inte står skrivna i marknadsföringslagen? Läraren vi hade var ju iofs rätt kass o allmänt flummig Det som det skulle kunna falla under är ju vilseledade reklam men det finns ju där inget som binder företaget att sälja till utsatt pris, de lär ju iofs få KO på sig... Och givetvis menade jag inte att reglerna fanns där för att nita ett enskilt misstag utan för de företag som faktiskt använder det som en marknadsföringstaktik. Samma sak gäller vad jag vet för skyltning i butik, det ska alltid skyltas så att det inte råder någon tvekan om vilken produkt skylten/priset gäller annars kan man om man är nitisk kräva att få köpa till utsatt pris. Men nu hittar jag inget om det heller MF så jag blir osäker där med. Dock tämligen säker även om det var ett tag sen så jag antar att det finns någon annan skrift som behandlar den saken...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZitreXx
...annars kan man om man är nitisk kräva att få köpa till utsatt pris. Men nu hittar jag inget om det heller MF så jag blir osäker där med. Dock tämligen säker även om det var ett tag sen så jag antar att det finns någon annan skrift som behandlar den saken...

Nej, det finns ingen annan lag som tvingar näringsidkaren att alltid sälja till utsatt pris, så försök inte få medlemmarna här att gå och hetsa stackars butiksbiträden utan någon laglig grund.

(Du vet, det är människor som sätter priser, det kan ske misstag.)

Däremot kan man fällas för vilseledande marknadsföring etc. Om felaktig prissättning och vilseledande marknadsföring upprepas har du en säker dom på dig.

Jag hoppas själv att du ser orimligheten i de antaganden, som saknar grund, som du gjort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SantaClaus
Nej, det finns ingen annan lag som tvingar näringsidkaren att alltid sälja till utsatt pris, så försök inte få medlemmarna här att gå och hetsa stackars butiksbiträden utan någon laglig grund.

(Du vet, det är människor som sätter priser, det kan ske misstag.)

Däremot kan man fällas för vilseledande marknadsföring etc. Om felaktig prissättning och vilseledande marknadsföring upprepas har du en säker dom på dig.

Jag hoppas själv att du ser orimligheten i de antaganden, som saknar grund, som du gjort.

Wow någon fick inte julklappen de önskade sig?

Om du missade det så poängterade det _flera_ gånger att jag inte var säker på saken så gå loss på saken som du verkar göra känns lite överdrivet. Och som du själv sa, det är människor, det kan ske misstag (eller gäller det bara Swecs annonsavdelning). Så tomten.... djupa andetag.