Posten eller DB's fel?

Permalänk
Medlem

Posten eller DB's fel?

"SHOPPINGSAJTERNA SVENSKA AB, Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren"

Sen klockan 09:00 torsdag! Vanligtvis hade jag redan hämtat ut den idag runt 10:00.. Ingen utveckling på mer än 12 timmar! Posten påstår dock att db inte lämmnat in paketet :S

Permalänk
Medlem

då får du ringa DBs kundservice och ställa frågan vad som händer med din order.... dem har tlf 046-238100

Visa signatur

WS - 980x/48GB/MSI Big Bangx58/2xIntel PT Gbe/Seasonic x760/3xSSD@120GB/8xSeagate@250GB/GTX670/Dell U2711 Win7x64/VmWare WS9 och massa stuff.
NAS - AMD C60-I/8GB/2xIntel PT Gbe/FSP Pico@90w/SSD@120GB/5xSeagate_o_WD@2TB WinServer2k8r2/Flexraid/Crashplan/Hyper-V----> idle@20w

Permalänk

Det har ju bara gått en dag i postens hantering lilla du, sen så brukar det ta tid för servrarna tt uppdatera så paketet ligger något steg före i hanteringen, sen så ska du väl tänka på att det just nuär mängder med paket osv som flyger runt så det är inte så konstigt om det tar lite tid. står ibland att det kan ta längre tid just sånna här helger och sånt. sen så beror det lite var man bor i landet.
Tror du folk jobbar på nätterna ? nej det är inte många som gör det. möjligtvis att vissa firmor och extra knäckare kör runt med postbilar/budbilar mitt i nätterna men paketen reggas ändå inte förens på morognen nästa dag.

Jag fick vänta 2 veckor på ettpaket från en Ljudaffär. och det var inte postens fel utan ljudaffären som inte hade stavat mitt gatunamn rätt eller mitt efternamn så det åkte samma väg 2 gånger. även om posten har maskiner och extrakoll så händer det att paket tar en extra dag att hamna rätt.
Jag fick runt 200kr i rabbat för just att afärren hade slarvat. trevliga personer men ack så okunniga!

en del sidor skriver till ohc med te söder om göteborg så tar det en extra dag. Är lite med att de skickar en stor lastbil istället för 2 små.

du kan nog klara dig utan dina grejor över helgen.

Så var inte sur och gå och ät din gröt:)

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Posten jobbar väl natt? brukar alltid stå "Stockholm södra 03:35" eller något liknande innan den är framme i Södertälje..

Har ätit min gröt men vill ha min Ipod

Har förståelse att det kan vara stressigt just nu för posten, men det skulle vara j**ligt konstigt om DB inte skicka ut den då det står "Levererad 2007-12-27 09:11:37"

Permalänk
Medlem

Ja, "Posten har mottagit elektronisk förhandsinformation från avsändaren" betyder väl just att de fått veta av DB att en sådan försändelse existerar, men att den inte är upphämtad ännu.

Vems "fel" det är är väl lite oklart.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Ja nu är den på väg iaf.. Hämtas på måndag, nyårsafton! Posten jobbar då antar jag?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kutlo
Ja nu är den på väg iaf.. Hämtas på måndag, nyårsafton! Posten jobbar då antar jag?

Det levereras inga paket förens på onsdag fick jag höra från stället där jag skulle höra om mitt paket kommit in. Så jag tror tyvär inte det.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Hmm, vad jag förstått skall posten fungera som vanligt nyårsafton.

Tror också det, jobbade dom på julafton? I så fall bör det rulla på nyårsafton också..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kutlo
Tror också det, jobbade dom på julafton? I så fall bör det rulla på nyårsafton också..

Editerade inlägget eftersom den infon jag hade gällde Finland, märkte jag nu.
Där fungerar den precis som vanligt.
Som en riktig post.

http://www.itella.com/group/svenska/aktuellt/2007/20071212jul...

Så då vet i sjutton hur/om den fungerar här.

Permalänk
Medlem

Pähhh Kundtjänsten är iaf öppen på nyårsafton alltså den Svenska..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-

Tror du folk jobbar på nätterna ? nej det är inte många som gör det. möjligtvis att vissa firmor och extra knäckare kör runt med postbilar/budbilar mitt i nätterna men paketen reggas ändå inte förens på morognen nästa dag.

I beg your pardon?
2007-12-28 04:14 Göteborg Försändelsen har sorterats
2007-12-27 02:14 Stockholm Södra Försändelsen har sorterats

2007-12-14 01:33 Göteborg Försändelsen har sorterats

Paket och saker och ting körs visst under natten så länge det är vardagar så vitt jag förstår det. Och de reggas när de kommer till "stationerna" dvs även under natten.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Lördag också?

29 dec kl 07:25 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kutlo
Lördag också?

29 dec kl 07:25 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren

Det du ser där är helt automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Det du ser där är helt automatiskt.

Då får man väl vänta tills 2 januari.. Då lär avin hämna i brevlådan samtidigt som paketet är framme, blir nog första gången jag tar med avin hahaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kutlo
Då får man väl vänta tills 2 januari.. Då lär avin hämna i brevlådan samtidigt som paketet är framme, blir nog första gången jag tar med avin hahaha

Ja, det har ju ändrat det där.
Förr så slet man av en bit av lappen på paketet som man klistrade på avin och skickade till kunden. Det kunde av förklarliga skäl enbart göras när paketet hade kommit fram. Nu skrivs avierna ut och skickas ut redan innan paketet kommit fram. Det beror även på hur man bor och hur postgången funkar. Jag får alltid avierna dagen efter (kör dock alltid på kolli-id). De som får dem samma dag brukar ha en tidsangivelse på när paketet tidigast kan hämtas samma dag.

Permalänk
Medlem

Det där med posten har mottagit förhandsinfo har stått för mig i 3 dagar nu ca 72 timmar. Tollpost i Norge är det som fått infon.
Är det fel och kan det vara så att det ligger någonstans hos posten här i Sverige (sthlm)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av empty
Det där med posten har mottagit förhandsinfo har stått för mig i 3 dagar nu ca 72 timmar. Tollpost i Norge är det som fått infon.
Är det fel och kan det vara så att det ligger någonstans hos posten här i Sverige (sthlm)?

Antingen ligger det fortfarande hos komplett eller på någon av postens terminal i Sverige i väntan på inscannng.

Bara vänta och se när vardagen är tillbaka.

Permalänk
Avstängd

Paket delas ut onsdag nästa gång. Inga paket delas alltså ut på nyårsafton (imorgon).

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av empty
Det där med posten har mottagit förhandsinfo har stått för mig i 3 dagar nu ca 72 timmar. Tollpost i Norge är det som fått infon.
Är det fel och kan det vara så att det ligger någonstans hos posten här i Sverige (sthlm)?

Det är söndag idag, därför har det inte hänt så mycket de senaste två dygnen.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

4 dagar var det till och med, i tordags fick dem infon. Men kan man ringa till posten och höra om paketet ligger hos dem och sedan åka dit och hämta det själv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av empty
4 dagar var det till och med, i tordags fick dem infon. Men kan man ringa till posten och höra om paketet ligger hos dem och sedan åka dit och hämta det själv?

Eftersom du inte har kollinummer får de stå och läsa på paketen, så har de många paket får du vara kompis med dem.

Men sannolikt har det inte kommit.
Du kan inte hålla på att räkna helgdagar som arbetsdagar.

Vill du ha nåt under storhelger,
KÖP I BUTIK!

Permalänk
Medlem

sumito ta det lungt. Dessutom jag har kolliid, har jag skrivit att jag inte har det? Vad stör det dig om jag undrar när det kommer så jag kan planera mina dagar om jag ska vara hemma eller inte?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av empty
sumito ta det lungt. Dessutom jag har kolliid, har jag skrivit att jag inte har det? Vad stör det dig om jag undrar när det kommer så jag kan planera mina dagar om jag ska vara hemma eller inte?

Men det är ju ingen som kan svara på det här annat än posten eller komplett.
Om du nu tycker det är så hemskt att det gått fyra dagar får du väl fråga posten, komplett eller nåt. Här kan ingen göra mer än läsa alla dessa trådar där folk klagar på att det som de beställde idag inte kom igår.

Permalänk
Medlem

Nästa leverans sker på onsdag! Punk slut! Gott nytt år på er alla!

Nån moderator får gärna ta bort tråden..

Permalänk
Medlem

Ursäkta om man kommer in i en "avklarad" tråd. Men hur är det med vanliga brevförsändelser på nyårsafton?

Visa signatur

Min signatur, inte din, MIN.
Bort med tassarna O.o

Permalänk
Medlem

Tips! Kolla med Posten!

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Posten i Norge tycks inte vilja jobba mellandagarna i alla fall. Komplett har skickat ett paket för två till tre dagar sedan, men paketet sitter fortfarande fast i Norge. Jag hade gärna velat titta på mitt nya AM2+ moderkort och så behöver jag kylpastan men man får väl snällt vänta

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Posten är ett skämt, mitt paket har legat i Örebro sedan fredags klockan 5:30 idag är det torsdag och det ligger kvar, kommer förmodligen ligga där imorgon med. Men vad ska man göra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|