Permalänk

ASUS G1S eller V1S ?

Hej på er alla.
Jag vill köpa en ny bärbara dator och jag har på sikt ASUS som ett bra tillverkare. Jag har två kandidater: Asus G1S-AK111G och Asus V1S-AK063E.
Jag är tveksam för att jag vet inte vilken av dem två bärbara är bättre.
De ser likadana ut, samma processor, samma grafikkort, samma hårddisk osv. Skillnaden mellan de verkar vara bara vikten 3,1 Kg den G1S mot 2,7 Kg den V1S och operativsystemet.
Jag är inte så spelintresserad, men jag surfar gärna och jobbar ganska mycket med grafiska saker, bilder, Photoshop och Illustrator. Jag vill inte köpa en Mac i alla fall ... den är för dyr
Finns nån av er som kan ge mig ett bra råd ?
Tack

MVH
DinDonDan

Permalänk
Medlem

Ha inte sett Asus V1S på nära håll men äger en asus g1s.. Asus v1s verkar dock lite snyggare och mindre än Asus g1s.

Om du tro att dem ha samma grafikkort så är du ute på djupt vatten.
Asus g1s ha gt 256mb GDDR3, asus v1s ha bara 512mb ddr2. stor skillnad.
Det som gör asus v1s dyrare än asus g1s är att den ha hd läsare.

Edit: Jag skulle rekommendera en dell ifall du beställer den innan den 9:e. Mycket snygg design och massa rabatter. Dell xps m15 serien skulle passa dig. Runt 11000 då få du prestanda som en asus g1s nästan. Nackdelen är väl deras leveranstid.

Permalänk
Medlem

Jag hade väl valt V1S då den är 14" och har en "cleanare" design. Prestandamässigt så skiljer det på grafikkortet då det sitter ett GT i G1S.

Då du arbetar med bilder så borde du kanske lägga kraften på att ta reda på vad som skiljer panelerna.

Sen kan jag ju också tipsa om Asus F8sa. 4k billigare men med förållandevis lite sämre prestanda. 2.0 cpu, 160gb hd. Spelmässigt kvittar prestandan då processorn inte flaskhalsar grafikkortet vad jag kan se.
Finns en liten recension av f8sa i min signatur.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Jag skulle som BaoBui köpa en M1530, men jag är inte objektiv då jag har beställt en sådan

Permalänk

Tack till alla för era råd, speciellt till BaoBui
Jag tror jag kommer att köpa en G1S ... apropå det ... vet ni om dator låter för mycket eller ?

Tack igen

DinDonDan