Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jorak de More
Grafikkortet funkar nu så datorn kommer att monteras ihop de närmaste dagarna då jag monterade om det i en vanlig dator för att lättare se vad som va fel. Men som sagt det funkar nu så en montering kommer att ske närmaste dagarna!

härligt att höra
vad var felet?

Visa signatur

intel Dualcore 3.4Ghz, 2048mb ddr2 800mhz, inno3d GF 8800 GT 512mb, 1040gb hdd.

Permalänk
Medlem

Reseta biosen/cmos så får du säkert bild! Står i din moderkort manual hur man gör.

Permalänk
Medlem

Fan vad nice, hur fan kunde du tänka di ett sånt?
fint jobbat, hur mkt pengar har du lagt i till alla grejer och arbete?

Permalänk
Avstängd

Jag måste säga att jag älskar detta! Du måste vara nöjd! Det är ett skit bra bygge! Mktmkt bra gjort.

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Reseta biosen/cmos så får du säkert bild! Står i din moderkort manual hur man gör.

Men döööh!

Montera nu.. Vi vill ha lite temperaturer!

Visa signatur

Gosh!

Permalänk

Tempen ligger för tillfället på 39 grader, med storfläkten avstängd, den kommer att sättas igång imorgon...

Visa signatur

"Keep your feet on the ground!"

Kolla gärna in mitt chasie: Airshaft.

Permalänk
Medlem

bara jag som vill se fläkten snörra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pillis
bara jag som vill se fläkten snörra?

Jag också!

Häftigt bygge förresten!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

fett coolt bygge!

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk

vi vill se den in action på youtube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jorak de More
Tempen ligger för tillfället på 39 grader, med storfläkten avstängd, den kommer att sättas igång imorgon...

Vad för temp? Och vad kostade bygget exkl. datorkomponenter osv?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Vad för temp? Och vad kostade bygget exkl. datorkomponenter osv?

Temperaturen ut ur datorn är 39 grader vid max last, temperaturen in är 23grader (rumstemperatur). Luften återanvänds inte så komponenterna har alltid tillgång till ny, kall luft.

Bygget kostade:
460kr för aluminiumstängerna
300kr för plåtarna som finnns med
60kr för alla skruvar/muttrar som används i chasiet(mestadels M3)
150kr för fläkten (köpte en bordsfläkt)
98kr för tumskruvarna(2st 10pack)
____________________________________
Totalt: 1068kr

Visa signatur

"Keep your feet on the ground!"

Kolla gärna in mitt chasie: Airshaft.

Permalänk
Avstängd

Vart har du nätagget`?

Visa signatur

OBS!Mitt gamla magic_shoot inlogg är borta! Detta är mitt nya. Bara satt du vet! Dator: amd x2 3600+,asus m2npv-vm,aeroengine2,2gb,80gb

Permalänk
Medlem

Hur går det med fläkten? Den stora alltså. Är det inte bara att snurra på den om den blåser åt fel håll?

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Helvete vilken underbart grym fläkt =D Ser ju hur jävla brutal ut som helst.
___

10p

Visa signatur

Hoppas jag tillförde något vettigt till diskussionen =D

Permalänk

Hörrö! Awesome häftigt bygge! Fastnade för det matrial du använde, aluminium. Hur lyckades du skruva i aluminiumet? Förborrade du lr nå sånt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deepfrozenbeaver
Hörrö! Awesome häftigt bygge! Fastnade för det matrial du använde, aluminium. Hur lyckades du skruva i aluminiumet? Förborrade du lr nå sånt?

Jepp borrade hål med 2,5mm borr för att sedan gänga med M3.
Om du tänker göra detsamma, va försiktig vid borrning och gängning... knäckte två M3 gängdon och ett par borr...

Fläkten går åt rätt håll tack vare en motor från Kjell o CO.

Nätagget ser ut som så att den har en 120mm fläkt i "botten" som drar luft in i nätagget och trycker sedan ut den på sidan.
Nätagget sitter så att 120 fläkten sitter mot CPU fläkten (inte direkt då) och suger vidare luften från CPU:n och matar sedan ut den på sidan där storfläkten drar ut luften...
// Hoppas att beskrivningen räcker, det va svårt att få till ett kort på det, fokus landar gärna på gallret.

// Har lite nya siffror på Tempen för CPU:n vid normal körning i VISTA Ultimate(drar ju sjukt mkt minne 900Mb!) så ligger CPU tempen på 33 grader, och MB(vet inte vad MB står för) tempen på 28grader... ganska lågt skulle jag säga...

Visa signatur

"Keep your feet on the ground!"

Kolla gärna in mitt chasie: Airshaft.

Permalänk

Tackar för det jo jag går i planer att bygga mig ett chassi som jag sedan ska framföra isf här på sweclockers. Du kom som svaret på problemet

Permalänk
Avstängd

wuusch, fifian vilket grymt bygge 10p lätt

Visa signatur

-- === pLatinum === --

Permalänk

haha diggar din fläkt ^^ ser ut som det är en stor båt propeller:P

och att få iden till ett cylindriskt chassi ?? vart fick du den ifrån ?? riktigt najs var det iallaf

vill se fler sådana här byggen! riktigt najs.. dock så tycker jag att dioderna förstör lite... men det är ju som med allt annat... man tycker olika..

Permalänk
Avstängd

riktigt cool men, var har du nätagget?

Visa signatur

| Antec P190 | OCZ ProXStream 1000W SLI ATX |Asus STRIKER II FORMULA nForce 780i|QUAD QX6700 3.4GHz | Corsair Dominator 4GB 1465MHz CL3|BFG GeForce 8800Ultra x3 SLI!|x3 150GB Raptor X|
[LAGRING] |x4 500GB Samsung Sata2|
[ÖVRIGT] Skärm: |Samsung 226BW 22" 2ST!| Ljudsystem | Logitech Z-5500|

Permalänk
Avstängd

har faktiskt funderat ett tag på att bygga ett chassi i samma stuk, Dock inte som en cylinder, samma men en fyrkantig lång, ned 4x 120mm ifronten eller 2st å 2 5.25 platser under, å samma ram byggnad

Visa signatur

| Antec P190 | OCZ ProXStream 1000W SLI ATX |Asus STRIKER II FORMULA nForce 780i|QUAD QX6700 3.4GHz | Corsair Dominator 4GB 1465MHz CL3|BFG GeForce 8800Ultra x3 SLI!|x3 150GB Raptor X|
[LAGRING] |x4 500GB Samsung Sata2|
[ÖVRIGT] Skärm: |Samsung 226BW 22" 2ST!| Ljudsystem | Logitech Z-5500|

Permalänk
Medlem

Toppensnyggt! Kul att se någon med engagemang och armbågsflott!

Visa signatur

[C2D E6850][OCZ Reaper 4gb 800MHz][GA-P35-DS4 rev 2.0][GW 8800GT 512][150gb Raptor + 1,2tb][HX 620W][Samsung 970p]
GWAR!!
http://www.stargateworlds.com/

Permalänk

Haha grymt häftigt och bra temps!
Den stora fläkten verkar dock låta en del på videon ^^

Permalänk

Det stämmer att den låter en del... men den behöver bara vara igång när det liras spel eller något annat krävande är i görningen, i övrigt hjälper det öppna chasiet tillräckligt för att kyla av komponenterna.

Visa signatur

"Keep your feet on the ground!"

Kolla gärna in mitt chasie: Airshaft.

Permalänk
Medlem

Så grymt!!

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt och inovativt. Mycke imponerad 9p

Permalänk

AHAHAH DU HAR KÖPR GREJERNA FRÅN MICROSTORE eller hur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GummiSlangen^^CL
AHAHAH DU HAR KÖPR GREJERNA FRÅN MICROSTORE eller hur

Vad är det för ställe? Här är en komplett lista över sakerna jag köpt, samt var de är köpta:

Aluminiumstänger | ironbill.se
Aluminiumplåt | Olofssons plåt
Bordsfläkt | City Gross
Galler+färg | Biltema
Moderkort, CPU, minne, |
Grafikkort, HDD, CPU fläkt, |
PSU, tumskruvar, skärm | datorbutiken.com
Frontpanel, LED-lister | Kjell & Co.

Visa signatur

"Keep your feet on the ground!"

Kolla gärna in mitt chasie: Airshaft.

Permalänk

ahaa okaj ne fick för maaj dej bara, för du hade några kablar som microstore äljer(har jobbar där och prakticerat)