Permalänk
Medlem

2ms vs 5ms?

Onoff vill inte byta ut min 226BW mera..

är SAMSUNG 24" 245B så mycket sämre?

5ms istället för 2ms...

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Varför vill dem inte byta ut den "mera"? Har du bytt in den så mycket tidigare?

Permalänk
Medlem

Ja om du tittar i min andra tråd så har jag bytt 3 gånger nu pga döda pixlar.

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Vadå vill inte byta ut dom mera? Är det så många pixelfel så det täcks av garantin kan dom väll ändå inte neka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burken84
Onoff vill inte byta ut min 226BW mera..

är SAMSUNG 24" 245B så mycket sämre?

5ms istället för 2ms...

245B är bättre.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Vadå vill inte byta ut dom mera? Är det så många pixelfel så det täcks av garantin kan dom väll ändå inte neka?

ja men dom säger att jag är ovanligt petig som inte går med på trasiga pixlar...

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

spelar väl ingen roll hur petig du är, köper man en skärm så vill man ha en skärm som fungerar till 100% och inget annat.
bara att vara den där irriterande kunden som bara klagar, du ska få byta skärm tills du är nöjd.

GL HF!

Permalänk
Medlem

Trasiga/Döda är inte samma sak som låsta. Låsta täcks inte på garantin, om inte 7+ då dessa kan fixas själv och finns i flesta skärmar.

Komplett vägrade att byta skärm, och Samsung säger ungefär som "Fucka dig, det är ditt fel att du valde Samsung och inte bor i Australien (där har dem en human policy)"

Permalänk
Medlem

Maila samsung och säg att dom inte vill byta ut din skärm pga pixelfel, så får du hjälp av dom

Annars kan du ju maila aftonbladet^^ eller konsumetverket.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Kärringen(butiksledaren) i onoff kalmar sa att dom inte hade några skärmar åt mig mer...
Jag var för kräsen som ville ha alla pixlar fungerande...
Så jag fick pengarna tillbaka..
Gick till Siba brevid och där sa dom att jag fick komma in hur många gånger jag ville tills jag fått en felfri skärm.

Köpte mig en Fujitsu Siemens 24".... Än så länge vill den dock inte ha samma upplösning som jag

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Trevligt så man får byta hur mycket man vill på siba? hehe...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurrty
Trevligt så man får byta hur mycket man vill på siba? hehe...

De sa dom iaf.. De var mkt trevligare på Siba än Onoff.
I alla fall emot mig.
Men jag sa åt dom att jag hoppades de var lika trevliga när jag kommer och byter skärm efter skärm sen

Visa signatur

Chewbacca <3

Permalänk
Medlem

Jag köpte min nuvarande TV på Siba i Kalmar (för ca 1 år sedan). Jag är också extremt känslig för pixelfel och det var inga problem för dem att packa upp den TVn jag var intresserad av och kolla att den var felfri innan jag köpte den.

Visa signatur

X570 Aorus Elite, Ryzen 9 5900X, 2x32GB DDR3600, MSI RTX 4090 Suprim X

Permalänk
Avstängd

Det ska väl finnas ett program som kan fixa en del döda pixlar om jag inte minns fel. Vad det heter vet jag inte

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
245B är bättre.

I vilken bemärkelse då? Att spela med? 245B från Samsung har en eftersläpning om top 5 idag jag lovar dig. Den är hemsk att spela på. 226BW är så mycket snabbare och jag tycker ändå 226BW inte är något trevlig att spela på. Men du kanske tänkte på färgerna?

Betraktningsvinklarna är bättre på 226BW i praktiken jämfört med 245B. 245B är en usel skärm för pengarna, Eizos alternativ är så mycket bättre i så fall för samma pengar.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
I vilken bemärkelse då? Att spela med? 245B från Samsung har en eftersläpning om top 5 idag jag lovar dig. Den är hemsk att spela på. 226BW är så mycket snabbare och jag tycker ändå 226BW inte är något trevlig att spela på. Men du kanske tänkte på färgerna?

Betraktningsvinklarna är bättre på 226BW i praktiken jämfört med 245B. 245B är en usel skärm för pengarna, Eizos alternativ är så mycket bättre i så fall för samma pengar.

För att den är större. (:rolleyes: )

Självklart är en Eizo bättre.

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mittens
För att den är större. (:rolleyes: )

Självklart är en Eizo bättre.

Hehe, då får du skriva att den är större, inte bättre.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.