Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

D-Link DWA-547 Freebsd 6.3

Jag har precis köpt ett D-Link DWA 547 trådlöst nätverkskort i hopp om att få igång trådlöst nätverk hemma på en FreeBSD 6.3 kärra.

Kortet är Atheros baserat (?) och det lilla jag har fått fram så ska ath drivern funka.. drivern är laddad i kärnan vid boot (när jag försöker med en kldload if_ath får jag fram "interface if_ath.1 already present in the KLD 'kernel'!) men BSD hittar inte kortet. Någon som kan ha nån aning om hur jag ska få detta kortet att funka ?.

Visa signatur

Rök en LakritsPipa

Permalänk
Medlem

"precis köpt"

Nog där skon kan klämma eventuellt, chippet kan vara helt för nytt.

Visa oss en dmesg

Permalänk
Medlem

Jag spana igenom min dmesg å där hittar den inget... det är nog som du säger att det kan vara ett för nytt kort.. verkar ha kommit till butikerna i sommras så jag vet inte.

Skulle vara trevligt om nån som satt upp trådlöst i FreeBSD kan ge mej lite tips på ett PCI kort som funkar

Visa signatur

Rök en LakritsPipa

Permalänk
Medlem

Okej.. Men de brukar alltid stå något tycker jag..

Billiga (<300:-) RaLink 25xx/26xx ska fungera finfint med ral(4) modulen. Dock fick jag aldrig rätt på WPA2

Permalänk
Medlem

Tja
Jag har också problem med mitt nätverkskort.
Är det någon som vet om D-LINK (DWA-547) ska fungera med windows xp 64bitars. Jag hittar iaf inte på nätverkskortet och funderar nu på att skicka tillbaka det.
Hoppas på svar