Var har alla riktiga moddbyggen tagit vägen?

Permalänk
Medlem

Nehepp, nu misstar du dig. Eller inte helt kanske;) Men GoTall har/hade en liten ljudbyggartråd på garaget för ett tag sedan.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.php?user=GoTaLL&cat=328...

Visa signatur

[19:22] L-P_Bjoern^: finns det nått mer avtändande än bluescreen mitt i en p-film :/?

Permalänk

Bara jag som fortfarande postar byggloggarna här i forumet? Tycker det nya i galleriet är helt ********* **** *** dåligt, som inbiten Swecare har jag inte hittat ett enda seriöst bygge där i. Man blir sugen att titta ibland för att få inspiration men efter 4-5 sidor med omoddade datorriggar, datorhörnor och allmänt blajj i stil med "OMG H4xX Jag kåplade in en lampa under datan" -saker så tröttnar man ju och att hitta något vettigt är helt omöjligt.

Varför ändrade man på hur det var förut? Jag vet att det var en massa blandat i detta forum men nu har Chassin och Nätagg fått en egen del och det finns gott om plats här för byggloggar.

Ett eget underforum för byggloggarna, utan det galleriet, och detta forum för frågor ang. tekniker, kopplingsscheman, tillvägagångssätt, materialval och liknande hade varit underbart.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd

Jag tycker galleriet ska tömmas helt och sen får dom seriösa lägga in på nytt, dom som lägger trams där inne blir utslängda och bannade från galleriet för all framtid

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Jag tycker galleriet ska tömmas helt och sen får dom seriösa lägga in på nytt, dom som lägger trams där inne blir utslängda och bannade från galleriet för all framtid

Vem ska avgöra vad som är seriöst och inte? Att byta diod i musen, eller byta fläktarna i datorn kan vara ett stort och häftigt projekt för Erik 13 år.
Det är där problemet ligger.
Uppenbarligen ligger det i något typ av generationsskifte, där de "nya" moddarna redan har allt framdukat. Och alla finurliga, smarta lösningar redan är påkomna.
Samtidigt som de äldre till stor del tröttnat på allt blingbling, köper lian Li och är nöjda.

eller?

Visa signatur

[19:22] L-P_Bjoern^: finns det nått mer avtändande än bluescreen mitt i en p-film :/?

Permalänk
Proffsmoddare

Jag är aldrig nöjd

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [WP@]Wolverine
Jag är aldrig nöjd

Vi behöver ju faktist den inställningen för att det faktist ska hända något över huvud taget... ^^

Visa signatur

[19:22] L-P_Bjoern^: finns det nått mer avtändande än bluescreen mitt i en p-film :/?

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurgamin
Vi behöver ju faktist den inställningen för att det faktist ska hända något över huvud taget... ^^

Jo det är sant men numera skriver jag endast artiklar på Bit-tech och jag som de flesta andra anser att nuvarande systemet med byggloggar i galleriet suger getpung. Så några loggar på större byggen här i forumet är inte aktuellt från min sida iallafall inte i som det ser ut just nu.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Avstängd

Har fixat klart mitt senaste bygge nu. Nu är det bara att fixa lite bilder.
Dock så är jag inte specielt sugen på att lägga in bilderna bland allt oseriöst i galleriet. Finns det något annat galleri som passar oss seriösa moddare?

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk

håller själv på att bygga om mitt chassi nu.
Kommer inte att bli någon extrem modd då jag fortfarande vill att det ska se ut som ett chassi.
Men kan säga att det blir ändå rejält om moddat.
Har borrat ur varända popnit och ska fixa några nya plåtar ändra om lite kommer att komma en blogg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Caterham
Har fixat klart mitt senaste bygge nu. Nu är det bara att fixa lite bilder.
Dock så är jag inte specielt sugen på att lägga in bilderna bland allt oseriöst i galleriet. Finns det något annat galleri som passar oss seriösa moddare?

NH är du ju medlem och där har de ett projektforum som oftast håller högre kvalite än det gör här, eller inte lika mycket "oseriöst". Sen att det är ett vanliga forum man gör sin logg i gör ju inte saken sämre, istället för som här på separat sida.

Permalänk
Medlem

Vad var det för fel på Sweclockers galleri av den gamla skolan, tillsammans med byggloggar i en forumtråd? Detta är bara krångligt och fult.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gurgamin
Vem ska avgöra vad som är seriöst och inte? Att byta diod i musen, eller byta fläktarna i datorn kan vara ett stort och häftigt projekt för Erik 13 år.
Det är där problemet ligger.
Uppenbarligen ligger det i något typ av generationsskifte, där de "nya" moddarna redan har allt framdukat. Och alla finurliga, smarta lösningar redan är påkomna.
Samtidigt som de äldre till stor del tröttnat på allt blingbling, köper lian Li och är nöjda.

eller?

Jo men menade mer på att dom som inte moddar mer än klistermärke här och där eller en mass färdig köpta LED packs kan dra åt [censur].

Ljuddämpa lådan är modd, byta fläkt är nog inte det, och göra nytt fläkthål är modd men oj vad intressant

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Då blir mitt chassi modd ^^ Jag håller på att vända hela insidan i mitt chassi ^^ jag hatar P180 PGa de är så vandliga men måste hålla med om att ha nätaget i boten är en bra lösning
Plus en massa anata kommer hända tråkigt bara att jag inte har ekonomi till att byta ut hårdvaran inuti bara.. blir min gammla D950 och 2Gb ddr2 800EEP och 7800GT

Just nu är chasit isär borrat i lösa delar ska just till att börga kapa nya plåtar blog kommer upp när allt är klart gillar inte när folk röstar 1P etc innan man är klar.

(Ska anstränga mig med att få bloggen rätt stavad.)

Permalänk
Medlem

Kanske kan lägga upp en teeser för alla som funderar på att kolla åt andra håll för seriösa moddar.
För några månader sedan började jag med ett mosterprojekt innehållandes:
En köksbänkskiva 2500x500x40mm
En bilsterio
Ett slutsteg
2x högtalarelement
En Pentium 3 m tillbehör
En klockradio
2x Nätagg
Samt lite annat smått och gott.

Den är stor, maffig och man måste nästan vara 2 pers för att flytta den

Permalänk

Jo det är brist på serriösa modds nu för tiden men min modd på ett chieftec mesh chassi anser iaf va någolunda serriöst gjord.

Ni hittar byggloggen här: http://www.sweclockers.com/album/?id=1958

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Avstängd

Ditt bygge är jätte fin. Det är sånna man vill se och inte någon über server eller något i den stilen.

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk
Medlem

Det är ju lite sånna projekt man vill se. Inte bilder från nån krasslig mobilkamera på hur någon har tejpat fast alla sina saker i en tom pappkartong och slängt i 7 "neonrör" i 11 olika färger.

Jag anser att mitt bygge (se sign) är väldigt seriöst. Dock har jag tappat sugen att avsluta det helt eftersom det bara försvinner i mängden ändå. Det är inte helt skoj när man lägger ner massa arbete och försöker vara seriös och sedan försvinner det ut i mängden av skitgallerier.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Jag har också byggt ett chassi från scratch, men jag vet inte om jag orkar lägga upp en logg i galleriet. Det känns bara som bortkastad tid och man kan inte diskutera det lika bra som förut. Det känns för indelat och det är bara vissa som regelbundet kollar de olika byggena. Respons är ju viktigt för fortsatt intresse. Begränsningar uppmanar ju inte precis folk med att fortsätta med modding eller börja på ett bygge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mockasin
Jag har också byggt ett chassi från scratch, men jag vet inte om jag orkar lägga upp en logg i galleriet. Det känns bara som bortkastad tid och man kan inte diskutera det lika bra som förut. Det känns för indelat och det är bara vissa som regelbundet kollar de olika byggena. Respons är ju viktigt för fortsatt intresse. Begränsningar uppmanar ju inte precis folk med att fortsätta med modding eller börja på ett bygge.

Det är precis min tanke med. Och antagligen även många andras också. Det var mycket enklare att diskutera olika byggen innan galleriet. Dessutom tror jag att eftersom det krävdes lite mer jobb med att hosta bilder och så slapp man många oseriösa byggen och moddar. Nu är det enklare att lägga upp ett galleri än det är att diskutera det. :/

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Hedersmedlem

Vi borde nästan tacka alla som lägger upp dåliga moddar, för då förstår man hur snygga och bra de seriösa moddarna är!

Permalänk
Medlem

hehe Elitemodd har man inte hört av på ASLÄNGE! så han verkar ha lagt ner PC moddandet för jag får inga förfrågningar längre på om jag har några server chassin som han kan få å modda

jag som vart hans leverantör på vissa byggen

den här lådan köpte han av mig tex

http://www.elitemodd.com/moddgallerier/Chassi52003/photos/pho...

å dessa

http://www.elitemodd.com/moddgallerier/Zbox2004/index.html

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SWE|OggE
Vi borde nästan tacka alla som lägger upp dåliga moddar, för då förstår man hur snygga och bra de seriösa moddarna är!

Riktigt kul skrivet

Visa signatur

Min dator är tuffare än din.

Permalänk

Jag har komit lite närmre en bygg blog. Men vill ha allt klart innan jag lägger upp den.
Ska borra nya hål för popnitar/Blindnitar. Sen ska jag sprut spakla alla delar måla dom och klar lacka.
Sen är det dags för montering.
Det ända jag inte har en bra plan på änu är fronten.
Har några ider. men får se hur det blir.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WDac
hehe Elitemodd har man inte hört av på ASLÄNGE! så han verkar ha lagt ner PC moddandet för jag får inga förfrågningar längre på om jag har några server chassin som han kan få å modda

jag som vart hans leverantör på vissa byggen

den här lådan köpte han av mig tex

http://www.elitemodd.com/moddgallerier/Chassi52003/photos/pho...

å dessa

http://www.elitemodd.com/moddgallerier/Zbox2004/index.html

Du med, han löpte sin WAR ?? låda av mig iaf

Dock har jag ett litet projekt på G här på forumet så..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Men kan man inte bara göra en projekt del, där alla gör en tråd!!

Och sen uppdates allt eftersom precis som vi kommenterar nu bara att det första inlägget är grund info om modd projektet..?

Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlsmustang
Men kan man inte bara göra en projekt del, där alla gör en tråd!!

Och sen uppdates allt eftersom precis som vi kommenterar nu bara att det första inlägget är grund info om modd projektet..?

Så var det innan. och feedbackar lämmnades i detta forumet. hela forumet har delats upp för att få det lite mer inriktat. på gott och ont.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Det hade i alla fall kännts bättre om feedback kom direkt efter bilder och så, och att man inte behövde klicka sig vidare till en annan del av forumet för att ge feedback.

Visa signatur

>>Bygglogg för Big Scilence<< Stort bygge i aluminium, från grunden. Update 16/8.
>>Feedback lämnas här, tack<<

Permalänk
Medlem

Även om jag aldrig gjorde nått jätteprojekt på "den gamla goda tiden" så har jag totalt tröttnat på swec, tittar in nån gång ibland och man ser bara likadana trådar varje gång, så nuförtiden blir det bilen som moddas istället, vilket jag tycker man får ut mycket mer av än att bygga en dator. Enda nackdelen är väl att det är så satans mycket dyrare.
Dessutom har det som jag ser det blivit alldeles för många medlemmar här, man känner ju knappt igen någon längre...

Visa signatur

||Fractal Design Define r4||Intel i7 4770K @ 4200mhz||Sapphire Radeon R9 290 + Gigabyte windforce R9 290 Crossfire ||Cooler master hyper 212 evo||MSI Z87-G45 GAMING ||Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz||OCZ arc100 240gb||Seagate Barracuda 7200 1tb||Evga supernova g2 850w||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av R_fused
Även om jag aldrig gjorde nått jätteprojekt på "den gamla goda tiden" så har jag totalt tröttnat på swec, tittar in nån gång ibland och man ser bara likadana trådar varje gång, så nuförtiden blir det bilen som moddas istället, vilket jag tycker man får ut mycket mer av än att bygga en dator. Enda nackdelen är väl att det är så satans mycket dyrare.
Dessutom har det som jag ser det blivit alldeles för många medlemmar här, man känner ju knappt igen någon längre...

Samma här

BUMP

Permalänk

visst jag gillar sweclockers en del eller relativt mkt. kommer ihåg när jag hittade sidan av en slump när man var typ 14-15 år eller nåt satt på biblioteket o surfade på deras sega datorer men man ville bara se mer av gallerierna för alla byggen var så satans snygga. tvärtemot vad det är nu.

kan man inte göra en egen hemsida? typ sverigeklockarna som man kan stänga ute vissa medlemmar? bara ett exklusivt antal från sweclockers får bli medlemmar? eller ett forum som är lite mer inom allt möjligt tekniska saker för vissa medlemmar har ju en tendens till att lägga in ljudprylar också. vet inte vart jag klassas som visst jag hjälper ibland till så gott jag kan. har lagt upp någon ghetto modd mest för skojs skull hade inga verktyg. brydde mig inte om utseendet eller halvghetto då möjligtvis bara för att den skulle vara lite tystare inför 24/7 folding. försöker vara tevlig men kan hålla med om att man tröttnar en del på folk som lägger upp bilder på sina hörnor. stavfel kan jag inte klaga så mkt på eftersom jag själv har ett inbyggt msn språk o sms språk. med konstiga förkortningar.

eller ska vi försöka skärpa reglerna på sweclockers? kan ju bli många medlemmar också finns ju inget direkt system för att bli avstängd heller en del blir ju bara provmedlemmar? o det hjälper väll inte mkt eller hur många varningar ska man få innan man aldrig mer kommer in på sidan? skärper man reglerna så tänker man sig nog för innan man skriver något dumt. men då kanske det blir stelare stämning.?

kanske också ska börja på ett projekt till sommaren då man skaffat lite cash.
mkt text det blev men kände för att få ut lite tankar o funderingar över framtiden för sweclockers. säkert kanske offtopic lite nu?