Nya fläktar till Antec Ninehundred

Permalänk
Medlem

Nya fläktar till Antec Ninehundred

Hej. Har ett Antec Ninehundred helt standard. Den bakre 120mm-fläkten var inte av någon vidare kvalite så nu ska jag uppgradera den till en ny samt att jag ska sätta en ny 120mmare på sidofönstret men jag har absolut inga ideer om vilka jag ska köpa. Diodfläktar eller inte spelar mindre roll men efter som resten av chassits belysning går i blått så kanske man ska fortsätta i den stilen. Hoppas nån kan komma med några seriösa förslag.

Permalänk

Jag använder nästan bara ADDA-fläktar själv. De är väldigt tysta och ger bra luftflöde och är dessutom ganska billiga (90-120kr). Vill du ha ännu bättre luftflöde utan att öka ljudnivån kan du köpa Noctua-fläktar. De är dessvärre väldigt dyra (~200kr) och de är riktigt fula i färgen (benvit och roströd).

Permalänk
Medlem

ADDA-fläktar är som sagt var bra. Annars kan jag rekommendera Scythe S-Flex. Finns i 800, 1200 eller 1600 RPM. Blåser på bra och låter inte så mycket.
http://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/scythe...

Visa signatur

Vi är överallt!
Asus Maximum VII Formula | i7-4790K | Noctua NH-U14S | 16 GB G.Skill RipjawsX 2133MHz CL9 | EVGA GTX980 SC ACX 2.0 4GB | Corsair HX850i | Samsung 850 Pro 256GB SSD | 15.5 TB HDD | Eizo FlexScan S2431W |

Permalänk
Medlem

Ta några noctua som har typ 12 db med ena adaptern om man har fem flläktar med 17 db så låter det med 21db ungefär.bra att tänka på,Det stiger ju fler fläktar man har fast alla har samma DB

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s