Få bort snabbknappen till webbläsaren på k530i?

Permalänk

Få bort snabbknappen till webbläsaren på k530i?

Jag pratar alltså om den snabbknapp som finns för att komma åt webbläsaren som är PRECIS mellan bakåtknappen och knappen man väljer saker med, som Sony Ericsson har satt dit efter en fet muta från mobiloperatörerna som vill att folk ska spendera mer pengar på internettjänster även om dom bara gör det av misstag.

Går det, på NÅGOT SÄTT att göra det? Jag är beredd att gå in och flasha om telefonen osv. Jag funderar på om det går att bara pilla bort knappen helt eller kanske droppa i lite superlim i den, men risken är ju att jag limmar fast dom andra knapparna då med.

Snälla, kan inte bara någon veta hur man gör?

Permalänk
Medlem

Knapplåsning?

Visa signatur
Permalänk

Jag lovar att jag inte försöker använda knapparna runt om när knapplåset är på. Det är när jag använder mobilen jag stör mig på knappen.

Permalänk
Medlem

Du kan alltid flasha telefononen med en ny firmware med en egen custpack som remappar knappen till något annat.

Men om du ej har erfarenhat med att editera custpacks och flasha SE firmwares så är det ej rekomenderat.

Har personligen planerat att ramappa den till musikspelaren då min k800 har en musik ikon på den knappen men går till internet.

EDIT: Bevisligen så har QES loggat in på min dator. Josasp speaking. //Josasp

Visa signatur

Det Löser Sig...

Permalänk
Medlem

Men om du har tid att lära dig så kan du alltid ta en titt på Top Sony's Forum.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk

Har du några länkar att bjussa på? Det måste ju finnas någon annan som har kommit på att knapphelvetet är totalt värdelöst?

Att SE inte kom på det själva när dom designade telefonen är nästan ännu konstigare

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug