"Muslimskt barnprogram uppmanar barn o tittare att döda danskar"

Permalänk

"Muslimskt barnprogram uppmanar barn o tittare att döda danskar"

Blir fan sne av att läsa detta i aftonbladet + att man fick höra detta på radion. Om att ett barnprogram uppmanar barn mfl att döda danskar...och vem vet vilka andra som är på den listan.

Läste att kaninen Assud säger:

-Om de gör det igen så dödar vi dem.

Man kan undra om detta är speciellt pedeagogiskt och moraliskt att göra. Och framförallt i ett barnprogram.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1928485.ab

Vore interssant att höra vad ni tycker om detta.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

En kompis till mig skickade mig en YouTube-länk till denna filmsnutt och först tänkte jag att någon måste ha gjort skämtundertexter till ett barnprogram. Sedan insåg jag att åtminstone delar av textningen stämde och då blev jag lite fundersam.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Vad gör man bara inte för sin religion... detta primitiva tankesystem skapar bara problem.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk

Tycket det är tragiskt

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk

Liknande barnprogram har funnits länge.

Programmet där musse pigg (eller ja, en rätt dålig kopia) berättar för flickorna hur de ska göra för att inte vara horor är rätt... speciellt.

(Förövrigt får man givetvis INTE säga något negativt om detta, för då är ni RASISTER!1111222ELEVEN111ONE".

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Liknande barnprogram har funnits länge.

Programmet där musse pigg (eller ja, en rätt dålig kopia) berättar för flickorna hur de ska göra för att inte vara horor är rätt... speciellt.

(Förövrigt får man givetvis INTE säga något negativt om detta, för då är ni RASISTER!1111222ELEVEN111ONE".

I ett demokratiskt land som Sverige borde man väl få diskutera om saken utan att man ska behöva bli påhoppad. Jag tycker detta är helt fel att hjärntvätta små oskyldiga barn att bli monster. Och rasist vad är det? Verkar som alla människor här på jorden mobbar varandra hej vilt även mot oskyldiga djur.

Tycker det är dags att väst gör nåt, bojkotta Palestina mfl som stöder detta med hot o elände. Eller ska det behövas svälja och ta emot? Detta är min åskit men vad tycker ni?

"Liknande program har funnits länge" Jo det tror jag säkert att Hamas haft en uppsjö av liknande program vänt till barn av denna kaliber. Det tvivlar ja inte på :S

Visa signatur

Permalänk

Metal Lars - Att kritisera rätten till förbjud av yttrandefriheten betyder att man är RASISSSTTTTT! Jag tycker du ska sluta prata som du gör, du KRÄNKER faktiskt människor! Alla vet ju att yttrandefriheten är ett hot mot demokratin som vi alla måste kämpa för!1

(Tyvärr vågar jag inte erkänna att jag är ironisk, för det betyder ju på nysvenska att jag då måste vara en såndär rasisssst!)

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Men det här är inga nyheter. Mellanöstern genomsyras av antisemitism och hatpropaganda. Sådant här hör till vardagen, det finns i dagstidningar, politiska debatter, serietidningar, böcker , nyheter osv osv.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Jag såg youtube filmen och jag tyckte mest synd om barnen där, fan vilken jävla skitprogram. Allah hit å dit, vilken unge orkar lyssna på det i en halvtimma och vad är det roliga i det?
Så jag tror barnprogrammet riktade sig åt fundamentalister i 20-70års åldern.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Jag såg youtube filmen och jag tyckte mest synd om barnen där, fan vilken jävla skitprogram. Allah hit å dit, vilken unge orkar lyssna på det i en halvtimma och vad är det roliga i det?
Så jag tror barnprogrammet riktade sig åt fundamentalister i 20-70års åldern.

Du lurar dig själv om du tror att det handlar om redan troende vuxna fundamentalister. Denna hjärntvätt är mycket mer omfattande än så.

Lite exempel:

http://www.youtube.com/watch?v=HsHn6LoO-ro

En liten dikt från en flicka
http://www.youtube.com/watch?v=AqIIxn-hMBE

Visa signatur

Permalänk

Måste vara jobbigt att känna hat hela livet ut...tycker livet är alltför kort för att man ska bara hata hata hata. Njut av livet stället

Men det är alltid barn som kommer ikläm och det spelar ingen roll vad det är igentligen.

Jag minns hur det va i Sverige för några år sen när man tog bort vissa barnprogram för att de va för våldsamma. Darkwing Duck (Tecknat) o Power Rangers hette några av programen som blev borttagna ur svt. Här går det över styr pga att det är FÖR våldsamt men i öst där öser man på med motsatsen. Tycker det är fruktansvärt....undrar hur framtiden ser ut..hm.
Mörk o krigisk o dyster med mer våld på gator....om det nu finns någon framtid.
Känner mig en aning bitter

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Som motpol vore det bra om någon kunde hitta ett judiskt barnprogram med hatpropaganda t.ex. är det någon som vet om det finns sådant?

Visa signatur

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sentenced
Som motpol vore det bra om någon kunde hitta ett judiskt barnprogram med hatpropaganda t.ex. är det någon som vet om det finns sådant?

Visst är det härligt med relativism?

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Visst är det härligt med relativism?

Man ska ju inte se ensidigt på problem med hatpropaganda åt barn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Om detta kommer från Memri så ifrågasätter jag översättningen. Memri är knappast en opartisk organisation och inte direkt kända för att översätta korrekt. Man plockar ut det mest chockerande från arabisk media och redigerar, översätter och tolkar fritt ur sitt sammanghang för att få det och framstå så antisemitiskt som möjligt.

Tex översatte Memri förra året ett palestinskt barnprogram som att en liten flicka sa "Vi ska utplåna judarna." när hon i själva verket sa "Judarna kommer att skjuta oss". En jävla skillnad. Utan tvivel kommer det en hel del sjukt och antisemitiskt från arabisk och iransk media men Memris översättningar litar jag inte fem öre på.

Permalänk
Citat:

hahahaha

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Haha!

Fick mig ett gott skratt där:D

Inte sett de klippet än men låter som att det antigen är ett "skämt" eller att det verkligen finns så extrema fundamentalister i världen, tyvärr. Är själv muslim och jag hoppas på det första, annars lär det slå till mot oss andra muslimer på ett väldigt negativt sätt kan jag tro

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har hört att det görs Hollywood-filmer där man dödar muslimer.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
Haha!

Fick mig ett gott skratt där:D

Inte sett de klippet än men låter som att det antigen är ett "skämt" eller att det verkligen finns så extrema fundamentalister i världen, tyvärr. Är själv muslim och jag hoppas på det första, annars lär det slå till mot oss andra muslimer på ett väldigt negativt sätt kan jag tro

Varför skulle det plötsligt slå hårt? Sådant här har ju funnits i åratal?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Varför skulle det plötsligt slå hårt? Sådant här har ju funnits i åratal?

Menade inte att det skulle "plötsligt slå till" utan kanske ännu en till grej som vi muslimer skulle kunna få betala för, för vad de där idioterna gör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blizard3
Menade inte att det skulle "plötsligt slå till" utan kanske ännu en till grej som vi muslimer skulle kunna få betala för, för vad de där idioterna gör.

Jag tycker personligen det är mest tragiskt och hemskt, och jag tror nog inte muslimer i allmänhet kommer att få lida av det här. Folk vet nog att sådant här förekommer i relativt stor skala i mellanöstern.

De flesta inser nog att detta inte har huvudsakligen med religion att göra utan snarare är en del av det politiska i islam.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Jag tycker personligen det är mest tragiskt och hemskt, och jag tror nog inte muslimer i allmänhet kommer att få lida av det här. Folk vet nog att sådant här förekommer i relativt stor skala i mellanöstern.

De flesta inser nog att detta inte har huvudsakligen med religion att göra utan snarare är en del av det politiska i islam.

Eh. Nej? Muslimerna får ta skiten för det fundamentalisterna gör. Eftersom all kritik mot antingen muslimerna eller galna fundamentalister likställs som samma sak skapar det en hel del problem i samhället, då det blir en ursäkt till att förbjuda kritik av både galna fundamentalister och muslimer.

Det är ytterst dåligt, man uppmanar knappast muslimerna att bli ickereligiösa genom att likställa dem alla med galna fundamentalister.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Jag älskar "Tomorrow's Pioneers". Lite synd att Farfour blev dödad av smutsiga IDF-officern bara. Och att Nahoul inte fick behandling på det israeliska sjukhuset och därmed dog.

och man ska ju givetvis ta memris översättningar med ett par nypor salt. farfour var ju för den delen en mycket häftigare musse än musse.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
Jag älskar "Tomorrow's Pioneers". Lite synd att Farfour blev dödad av smutsiga IDF-officern bara. Och att Nahoul inte fick behandling på det israeliska sjukhuset och därmed dog.

och man ska ju givetvis ta memris översättningar med ett par nypor salt. farfour var ju för den delen en mycket häftigare musse än musse.

Du menar på allvar att du inte tar avstånd från tomorrows pioneers?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Du menar på allvar att du inte tar avstånd från tomorrows pioneers?

"Why is there no black superman?"

De saker de tar upp är, faktiskt, till viss del grundade på verkligheten, om än något överdrivet.

Och säga vad man vill, men Farfour tror på större saker än pengar, åtminstone.

Visa signatur

"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

"Why is there no black superman?"

De saker de tar upp är, faktiskt, till viss del grundade på verkligheten, om än något överdrivet.

Och säga vad man vill, men Farfour tror på större saker än pengar, åtminstone.

Ja farfour tror på hjärntvättade barn fyllda med hat och våldstankar blandade med religion.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Det som stör mig är att Palestinas regering, som ska framstå som en seriös sådan, inte bara godkänner sånt här utan faktiskt sänder det.

Extra störande är ett helt folk valt fram extremister till makten. Människor som vill utrota ett helt folkslag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Det som stör mig är att Palestinas regering, som ska framstå som en seriös sådan, inte bara godkänner sånt här utan faktiskt sänder det.

Extra störande är ett helt folk valt fram extremister till makten. Människor som vill utrota ett helt folkslag.

De flesta därifrån verkar ju vara idioter...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ja farfour tror på hjärntvättade barn fyllda med hat och våldstankar blandade med religion.

För våld och propaganda förekommer absolut inte i västerländska barnprogram. No, siree!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

För våld och propaganda förekommer absolut inte i västerländska barnprogram. No, siree!

länk till ett sådan som sänts ifrån en demokrait under dom senaste 25 åren?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP