Permalänk

ServerData, 125 C varmt moderkort..??

Tje.

Våran nya spel-server-data får dessa temperaturer:

Everest

Moderkort: 125 C

Speedfan

System: 125 C

Vad är galet? ska den ens bli så varm utan extra chassifläktar om den står på i bara några timmar som server? Stämmer detta, eller har tempgivaren fått junk??

Om denna temperatur stämmer så lär det ju knappast vara bra.. Vid vilka temperaturer brukar det bli skadligt??

MVH

Visa signatur

MVH

Permalänk
Medlem

Det verkar som rimligast att det är en felläsning. Är du oroad så kan du göra en manuell temperatur avläsning - du känner nog ganska lätt om det är 125 C.

Visa signatur

Intel® Core i7-2600K @ 5.1GHz (Cuplex Kyros XT) | ASRock Z77 Extreme4 | 16GB RAM | Asus HD DirectCU 6870 (MCW55) | 2x OCZ Agility 3 RAID 0 (Linux Mint / Zorin OS).

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Peta lite med fingret gjorde alltid jag med mitt nya system

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

tror du märker om de är 125 grader o datorn skulle brinna upp ganska fort o du skulle nog känna lukten av bränt dam o diverse saker som kablar o chassit skulle nog oxå börja smälta beror dock på om de e plåt lr past, om de e plåt skulle du inte kunna ta på chassit. så de e ju abra känna sig fram

Permalänk
Medlem

Det är inte så att temperaturen är angiven i 125 fahrenheit?
125 F ~ 51.6° C

Nu har jag inte hållit på med det där programmet men det känns som en rimlig förklaring. När jag höll på med pillande i burken (kör laptop nu) kunde jag välja att se temperaturen i fahrenheit (F) eller celsius (C).

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.