Permalänk
Robot

Ljud isolering

I och med att jag bytte upp mig till ett GeForce 8800GT OC2 bestämde jag mig för att ljud isolera burken lite, efter som att dessa kort har en tenden att vara högljudda

Resultaten blev bra och man tänker inte på att datorn är på.

Besök albumet: Ljud isolering av nicnir90

Permalänk
Medlem

Nice du får 10 p för att vi har samma moder-kort

Permalänk

Schysst med grafikkortskylningen! Tack för att du köper nytt chassi!

Visa signatur

"-You like sex AND money? We should hang out!" -"Idiocracy"

MSI P45 Platinum, e6850@3ghz, 4gb Corsair 6400c5dhx, 500gb+320gb, HD4850 Crossfire (Sapphire/His), Coolermaster Cosmos RC 1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b3h3moth81
Schysst med grafikkortskylningen! Tack för att du köper nytt chassi!

ja det är nog allt annat än snyggt och inte särskilt bra heller, är jävligt tråkigt

Citat:

Nice du får 10 p för att vi har samma moder-kort

tackar tackar...

Visa signatur

AMD Athlon 64 6400+ AM2 / ASUS M2N-SLI Deluxe / BFG GeForce 8800GT OC2 / 2GB DDR2 800MHz / Western Digital 320GB SATA

Permalänk
Medlem

så snyggt med ljudisolerade datorer

Visa signatur
Permalänk

Mer sånt här vill vi ha, mycket snyggt.

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

vad heter fläkten som du satt vid graffet å var kan man köpa det?

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Buntband är alltid nice!

Visa signatur

*.*

Permalänk

snyggt som fan, nice work:D

Permalänk
Inaktiv

Den 'nya' fläkten på CPU-kylaren är monterad på fel håll.

Permalänk
Medlem

blir det inte varmt med all isolering

Permalänk
Medlem

Trevligt! Ska göra liknande isolering i mitt chassi...någon gång! Vart köpte du isoleringen?

Visa signatur

3700+ San Diego@2.7 | BFG 8800 512MB GTS OC| Corsair 2x1024 | Asus A8N-Sli SE | P180 | Antec Neo HE 500W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KrilleMeister
vad heter fläkten som du satt vid graffet å var kan man köpa det?

är en Zalman 92mm jag har köpt dem på NetonNet är en lika dan jag använt till CPU kylaren. tunnen kommer från ett Gammalt chassi som jag skrotat vid ett tidigare bygge

Citat:

NEJ, den är satt för att dra luft ut ur CPU kylaren och hjälper då orginalfläkten som blåser in.

Citat:

blir det inte varmt med all isolering.

Genom att ha ett bra luftflöde genom chassit så bidrar isoleringen till att burgen blir tätare och luften inte smiter ut överallt. CPU temp 28/38 grader Grafikkort 45/55 grader vid vilka/belastning

Citat:

Trevligt! Ska göra liknande isolering i mitt chassi...någon gång! Vart köpte du isoleringen?

Jag hade isolering hemma och har legat i en lagård i många år, kommer ursprungligen från DOW och används som markisolering under betongblattor.

Visa signatur

AMD Athlon 64 6400+ AM2 / ASUS M2N-SLI Deluxe / BFG GeForce 8800GT OC2 / 2GB DDR2 800MHz / Western Digital 320GB SATA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raekan

Sitter inte åt fel håll vad jag kan se de blåser ju åt samma håll bägge två.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nicnir90
är en Zalman 92mm jag har köpt dem på NetonNet är en lika dan jag använt till CPU kylaren. tunnen kommer från ett Gammalt chassi som jag skrotat vid ett tidigare bygge

faan...det va tunneln jag va intresserad av:(....jaja....får väll ta å bygga mej en då...kan ju inte vara allt för svårt (tur att man inte har tummen mitt i handen)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Värme och Ljud är motsatser till varandra inom datorhårdvara.

Permalänk

Fixa ett galler och du får en 9a, det är inte säkert så som du har det nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laxxal
Fixa ett galler och du får en 9a, det är inte säkert så som du har det nu.

har inga småsyskon som kör in fingrarna i fläkten så ser inte de som ett problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

xilence nätagg, är faktistk jävligt tyst har ett jag med

Permalänk
Medlem

vänta tills gummibanden torkat sönder och fläktarna far runt som skållade råttor. ingen bra lösning du har där.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
xilence nätagg, är faktistk jävligt tyst har ett jag med

jag med!!!...fett popis!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
vänta tills gummibanden torkat sönder och fläktarna far runt som skållade råttor. ingen bra lösning du har där.

är nog inne och pillar i datorn för ofta för att det ska kunna hända, och nästa vecka lär jag ha något nytt projekt på gång

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skulle inte stå ut med så många fläktar i chassit.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Galleri
I och med att jag bytte upp mig till ett GeForce 8800GT OC2 bestämde jag mig för att ljus isolera burken lite, efter som att dessa kort har en tenden att vara högljudda

Hmm... Om det var ljus du vill hålla ute så var det nog rätt bra som det var innan=D Annars, fint (om man räknar bort chassit)

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Avstängd

Att ha något så viktigt som CPU fläkt hängande där med endast 2 tunna gummiband är monumentalt idiotisk.
Gummin torkar ut i värmen och jag ger den max 6-8 veckor innan du hör hur fläkten börjar leva eget liv i lådan...
Betyg: 1 med hänsyn till säkerhet för komponenter dvs fullständigt brist på den.

PS: Luft flöde är INTE 2 ord.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Även om det kanske inte var den bästa lösningen med gummiband så var ljudisoleringen schysst.

PS: Luft och flöde är faktiskt två ord även om man i sammanhanget borde skriva ihop dom till ett. Ordpoliser borde deporteras till Svenska akademins ordforum istället, där kan ni betygsätta synonymer istället för datordelar, det verkar ju trots allt intressantare?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Att ha något så viktigt som CPU fläkt hängande där med endast 2 tunna gummiband är monumentalt idiotisk.
Gummin torkar ut i värmen och jag ger den max 6-8 veckor innan du hör hur fläkten börjar leva eget liv i lådan...
Betyg: 1 med hänsyn till säkerhet för komponenter dvs fullständigt brist på den.

PS: Luft flöde är INTE 2 ord.

fläkten ligger uppe på CPU kylaren och behöver inte sitta fast överhuvudtaget, har haft den liggande där veckovis utan att den sitter fast. de är bara när man ska flytta chassit som det är lite jobbig därför gummibanden, så de kommer inte att hända någonting om de går av.

Visa signatur

Permalänk

Detta är en riktigt fin bygglogg (som dem ska vara), 7 poäng.

Permalänk
Medlem

nice!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd

Gummisnoddarna lär ju torka ut efter ett tag men annars helt ok
du får en 5

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||