Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catman
Gummisnoddarna lär ju torka ut efter ett tag men annars helt ok
du får en 5

men gummibanden har ingen betydelse, de behövs egentligen inte överhuvetaget

Visa signatur

AMD Athlon 64 6400+ AM2 / ASUS M2N-SLI Deluxe / BFG GeForce 8800GT OC2 / 2GB DDR2 800MHz / Western Digital 320GB SATA

Permalänk
Medlem

Skit bra gjort (-; 10 p ^^

Men du, kylnings tuneln till graffekortet, vart fick du tag på den?
Eller har du rotat fram den ur ngt gammalt förråd? ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skunkenn
Skit bra gjort (-; 10 p ^^

Men du, kylnings tuneln till graffekortet, vart fick du tag på den?
Eller har du rotat fram den ur ngt gammalt förråd? ^^

Tunnen kommer mycket riktigt från ett annat gammalt chassi. så de kan vara svårt att hitta en likadan, men den kommer från ett "COMPAQ" om de är till någon hjälp

Visa signatur

AMD Athlon 64 6400+ AM2 / ASUS M2N-SLI Deluxe / BFG GeForce 8800GT OC2 / 2GB DDR2 800MHz / Western Digital 320GB SATA

Permalänk

detta var då en fin bygglogg med lite roliga grejer. ni som vill ha tunnel - det finns ju såna venttunnlar som lär funka skitbra. Men sen vet jag inte... det kan ju inte bli så värst ljudisolerat om du proppar den full med fläktar och har fläkthål i fronten bl.a.

skulle jag ha varit tjurig skulle jag ha klagat på stavning

Permalänk
Medlem

gör ett hål i sidan av chassit o vrid ut luft saken till grafikkortet igen så den får frisk sluft

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
gör ett hål i sidan av chassit o vrid ut luft saken till grafikkortet igen så den får frisk sluft

håller redan på med nästa bygge så kommer inte göra mycket mer på detta. kommer komma upp ett galleri på de också men har inte tillräckligt med bilder för att de ska vara någon mening med än...

Visa signatur

AMD Athlon 64 6400+ AM2 / ASUS M2N-SLI Deluxe / BFG GeForce 8800GT OC2 / 2GB DDR2 800MHz / Western Digital 320GB SATA

Permalänk
Medlem

Blir det inte varmare i burken med så mycket isolering?

Blev den mycket tystare?

Nice i övrigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skrup
Blir det inte varmare i burken med så mycket isolering?

Blev den mycket tystare?

Nice i övrigt

värmen är inga problem då luftflödet genom burken är mycket bra. tyvärr gick min fläktkontrol sönder i förgår så nu kör jag flöktarna på 100% och då hör man ett luftflöde, men inget som stör mig.

isoleringen tar bort mycket av de ljus som bildas av hårddiskar och andra vibrationer så ja de gjode stor skillnad.

Visa signatur

AMD Athlon 64 6400+ AM2 / ASUS M2N-SLI Deluxe / BFG GeForce 8800GT OC2 / 2GB DDR2 800MHz / Western Digital 320GB SATA