2 skärmar som ska utnyttjas!!

Permalänk

2 skärmar som ska utnyttjas!!

Hej!
Om man har två tft skärmar och två dvi utgångar i datorn. Är det då möjligt att utnyttja båda skärmarna samtidigt. T.ex. på ena skärmen spelas det upp en film och på den andra skärmen spelas det ett spel.
Om detta är möjligt hur ska man då gå till väga?

/Datanisse100

Permalänk

jaa det går dock kan det lagga eller att upplösning blir fel det är isf inställningar man får leka med ^^

koppla bara in och ändra inställningarna i drivrutinerna till ditt grafikkort. btw fel forum

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

tack, men skulle uppskatta lite specifikt hur man gör!

Permalänk

Nu vet jag inte ett dug ens vad du har för grafikkort och vad du kör med för drivrutiner och inställningar.

All rörande Spec ska alltid lämnas så att personer lättare kan lämna ett svar.
jag anävnder själv ATI's drivrutiner och går simpelt bara in i programet och in i skärminställningarna och slår på att jag har 2 skärmar sätter de upplösningarna jag vill ha på skärmarna och resterande inställningar även vilken skärm som är nummer 1 , 2 osv.

placerar skärmen om den ska vara till vänster om prim under elelr över.. ja kolla lite.. händer inget av att bara kolla runt.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Hej jag sitter med ett 8800GT och kör 2 skärmar. För mig iaf är det inga som helst problem att köra spel och film samtidigt. Inga problem med 2 spel samtidigt heller för den delen. Nvidias egna mjukvara för detta fungerar alldeles utmärkt, ATI's CatalystContolcenter har jag däremot inte haft många trevliga upplevelser med. Men om du vill ha utökad kontroll över vad som händer på vilken skärm kan jag rekomendera UltraMon http://www.realtimesoft.com/ultramon/. Bör fungera till både ATI och NVIVDIA.

Permalänk

men vad har du för övrig prestanda i datorn mer än 8800GT

Permalänk
Medlem

Jag kan bekräfta att Ultramon fungerar för både ATI/AMD och Nvidiakort, lär fungera för alla andra tillverkare också.
För att köra två skärmar bör du:

1: Koppla in skärm nummer två.
2: Starta datorn.
3: Högerklicka på skrivbordet och ta egenskaper/properties.
4: Välja flicken inställningar/settings.
5: Markera skärm nummer två och markera "utöka windows skrivobrd till denna monitor/extend my windows desktop onto this monitor".
6: Njut.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

Ultramon som redan är nämnt är superbt.
Jag har min 42" TV som sekundär skärm, och kan när som helst aktivera den för att kolla på film eller surfa på tvn istället.

Dubbla skärmar är underbart när man vant sig, och en pina att lämna för en singel-skärm.