Permalänk
Medlem

9800gtx

Idag landade 2st nya GFX kort hemma hos mig, eftersom jag inte fått något SLI kort än så kommer jag bara kunna köra ena kortet nu i början, EVGA780i borde komma på torsdag eller fredag, man får ju hoppas,

ska iaf testa båda korten nu och sedan Vmodda dom under veckans gång, kommer köra med TT HR-03 GT men dom kommer oxå under veckan, så just nu är det annan luftkylning som används..

Resultat kommer under kvällen

Visa signatur

| QX9650 | E8400 | E3110 | E7300 | 2*9800GTX på onsdag |

Permalänk
Medlem

brutalt blir kul att se reslutaten!

Permalänk
Hedersmedlem

Ser fram emot resultaten!

Permalänk
Medlem

"Hawt".

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Inaktiv

Vad motiverade köpet?

Permalänk
Medlem

Jag antar att korten inte är köpta eftersom att de inte har släppts än?

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att jag redan nu är mkt imponerad av kortet, i 05 så prestarar det ungefär likadant som mitt 8800GT, men det är bara uppfattning jag fått av ca 30min testande..

Men kortet klockar fruktansvärt bra på luft, orginal är 675/1100, kör det nu i 810/1200, och har inte haft några problem änsålänge iaf, jag ska fortsätta öka gpu och minneshastighet och så får vi se vart det stannar..

sen tycker jag det är svalare än 8800GT korten, enligt rivatuner så ligger jag på runt 32-34C i 3dmark05

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Kul att någon gör det iallafall. Jag själv har ingen användning av såna monster

Och jag måste fråga. Hur/var fick du tag i dem? Det står i din profil att du studerar. Hur får du ihop det?

Permalänk
Medlem

Jag fick dom för ett ganska bra pris och sen har jag lite sidoinkomster, gör lite datajobb och folk, sen går jag oftast +-0 när jag säljer saker som jag köpt och testat..

nu tänkte jag visa några screens, detta är inte alls stopp utan det kommer gå högre, men eftersom jag har tenta på fredag så måste jag lägga ner ganska mkt tid på att plugga, hinner inte köra så mkt som jag skulle velat..

DFI LT P35
QX9650
CRUCIAL PC8500
9800GTX

Orginal klock

här slutade jag för kvällen:

kommer att köra mera imorgon efter jag varit och pluggat lite på skolan..

Visa signatur

Permalänk

Tjena Micke! Härligt! Skoj att du drar upp lite resultat.

Dra och bencha lite spel också om du får, jämför gärna med befintligt 8800GT.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Hedersmedlem

FET klock på GPUn!

Permalänk
Medlem

och det har inte stoppat än, jag tror minnena kommer gå dra över 1300mhz, gpun tror jag nog kan gå få upp i 850-860, shadern verkar inte gilla så mkt mer än 2100, ska testa lite högre imorrn,

kommer att jämföra med 8800GT kortet samma klocks båder SLI och SINGEL

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning.

Visa signatur

[ Intel Core i7 4790K @ 4.6GHz ] [ Asus Z97-A ] [ 2 x MSI GTX680 SLI ] [ Kingston 16GB (2x8GB) CL11 2400Mhz XMP Beast ] [ 1 x Samsung 840 EVO 250GB / 1 x Samsung 830 256 GB ] [ Seagate 2TB / Seagate 3TB / 5 x WD RED 3TB ] [ Corsair H100 ] [ Cooler Master HAF X ] [ Corsair AX 850W ] [ 1 x Asus VG278H + 2 x Asus VE278Q ]

Permalänk
Avstängd

Kan du inte berätta var du fick tag på korten är du snäll?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stillman_
Kan du inte berätta var du fick tag på korten är du snäll?

Det är väl inte så intressant? Huvudsaken är att han har lite resultat som han kan dela med sig samt lite info om korten.

Vet man inte vart man får tag på de får man nog vänta till realise datumet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

jag läste att dessa kort kostar 4600 i svensk butik, det är ungefär vad jag betalat för 2st..
berättar inte vart jag fått dom ifrån eftersom det vill jag hålla för mig själv..,men genom kontakter iaf

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krull
jag läste att dessa kort kostar 4600 i svensk butik, det är ungefär vad jag betalat för 2st..
berättar inte vart jag fått dom ifrån eftersom det vill jag hålla för mig själv..,men genom kontakter iaf

De kommer inte kosta så mycket i butik. Det är jag ganska säker på och det skulle vara ologiskt tanke på att du idag kan få ett 9800GX2 för 4550kr.

Men sure, någon bonde någonstans tar säkert 5000kr för kortet.

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

ne jag tyckte också att det verkade som ett lite för högt pris, jag gissar på att dom kommer hamna någonstans runt 3-3500..känns inte som om dom kan ta så mkt mera iom GX2 priset.

korten presterar ungefär likadant i 3dmark05 som 8800GT korten, klock för klock, men då klockar ju detta kort så fruktansvärt mkt högre och det håller ju lägre temps,

ska modda kortet i veckan eller till helgen beror på hur det blir med tid, men jag är rätt säker på att 900 på gpun inte är omöjligt på luft och vmod

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krull
ne jag tyckte också att det verkade som ett lite för högt pris, jag gissar på att dom kommer hamna någonstans runt 3-3500..känns inte som om dom kan ta så mkt mera iom GX2 priset.

korten presterar ungefär likadant i 3dmark05 som 8800GT korten, klock för klock, men då klockar ju detta kort så fruktansvärt mkt högre och det håller ju lägre temps,

ska modda kortet i veckan eller till helgen beror på hur det blir med tid, men jag är rätt säker på att 900 på gpun inte är omöjligt på luft och vmod

Ja det kan nog stämma bra, introduktionspris om 3000-3500. Jag tror snabbt att det hamnar under 3000kr i alla fall tanke på hur snabbt 9800GX2 sänktes från närmare 6000kr till 4600kr.

Enligt tester som är ute idag presterar 9800GTX marginalt bättre än HD3870X2 och det är det jag också fått höra av andra som har kortet, detta är dock under spel. I 3DMark är det säkert som du skriver men detta stämmer för dig också eller? Lägg upp lite bench i spel om du får och har tid.

Mvh Albin

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Medlem

ska plugga inför en tenta nu, ska fara och bencha runt 3 eller så, kommer köra så mkt som möjligt..ska nog hinna med ett par spelbencher oxå..

Visa signatur

Permalänk

Härligt. Lycka till med tentan!

Mvh

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd

Tack för bench resultaten krull lika proffsiga som vanligt tack tack.

Permalänk
Medlem

NICE..

såg på TweakTown ( http://www.tweaktown.com/articles/1356/nvidia_geforce_9800_gt... ) att det verkade prestera bra men var lite högt ljud jämfört med 8800GT/GTS..
tycker du det oxå eller...??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dillen22
Tack för bench resultaten krull lika proffsiga som vanligt tack tack.

Vad är det som är proffsigt? Krull eller 9800GTX?

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd

Krull är proffsig tycker jag noga med allt försöker få ut så mycket prestanda som möjligt! och verkligen anstränger sej för att informera så mycket som möjligt om kortena och tar fina proffsiga bilder...

9800GTX kortet impa inte ett dugg på mej dock .....

8800gts 512 for the freaking win

Permalänk
Citat:

Krull är proffsig tycker jag noga med allt försöker få ut så mycket prestanda som möjligt! och verkligen anstränger sej för att informera så mycket som möjligt om kortena och tar fina proffsiga bilder...

Han är proffsig som vanligt och det vet monsieur efter hur länge?

ON-T:
Hur går det för dig Micke?

Visa signatur

Min musik
@albinloan

Permalänk
Avstängd

Jag har varit medlem på nordichardware/Techsweden ett ex antal år så JA jag vet vad krull pysslar med!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

8800GTS 512MB är virtuellt samma kort som 9800GTX, med olika prislappar, så det är inget konstigt.

Permalänk
Avstängd

Japp precis det jag menar borka... 8800gts kort i en annan förklädnad!

Permalänk
Medlem

tackar för alla positiva svar, och komplimanger det gör det verkligen roligare att lägga upp sånna här saker..

har just ätit och ska nu börja köra igen..

jag kommer nog inte lägga upp alla screens på sweclockers eller nått annat forum, utan allt kommer nog att samlas på mitt forum/hemsida, givetvis lägger jag upp en del saker screens här, dom bästa

www.skebo.ac/krullet under forum..

Visa signatur