Skivbolagen kräver The Pirate Bay på 15 miljoner

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Söderbäck
men sluta med era liknelser. Det förklarar inte hur läget ser ut. Jag kan komma på mängder med liknelser som stödjer alla olika parter i denna heta frågan. Men ingen av dem kan förklara hur denna situation egentligen ser ut. Så att jämföra äpplen och päron ger bara en falsk bild av att man borde ha ett bra perspeltiv på situationen.
Jag säger inte att liknelser alltid är fel, men i denna frågen är det ju bevisligen så att det är svårt att komma till en rimlig slutsats med hjälp av liknelser.

Flest liknelser när han dör, vinner.
de behöver inte va bra. bara man kan många!

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Avstängd

Vad tror ni då? kommer dom bli dömda?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zsimpey
och du har glömt att det är lagligt att dela, om det är ditt material eller gratis och tillåtet att dela. vars ville du komma med det?

Det är lagligt att dela. Det är det torrent program och internet är till för.
En sida som samlar till 90% upphovsrättsskyddat material mot upphovsmännens vilja genom att användare lägger upp torrents och låter andra ladda ner dem är något helt annat.

Vägen är internet, torrentprogrammet är bilen. Var passar thepiratebay in?
Kanske undergroundrörelsen som håller koll på polisen och säger var man kan dra på i streetracing tävlingar?

Ifall de blir dömda är svårt att säga, just därför är det väldigt intressant att se. Kommer google bli tvungna att lägga in ett torrentfiler nu t.ex.?

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Varför är det sånt härj om TPB? Finns ju flera andra liknande och bättre sajter... men dom hör man aldrig något om.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

TPB är känt, såväl i media som bland många "vanliga" datoranvändare, ryktet om det sprids. Och nu på sistone har det skrivits extra mycket om det... tror inte det är svårare än så.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk

ÄR det verkligen så jäkla SVÅRT om alla dessa skivbolag. osv. plus om kanske polisen är nått till detta, ja men är det så himla svårt för dom att stänga ner alla nerladdningstjänster? Dom får väll skylla sig själva om folk laddar hem isåfall.

Permalänk
Medlem

nepp...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Vad tror ni då? kommer dom bli dömda?

nej jag tror inte dom kan bli dömda,då det i så fall skulle skapa prejudikat att det är lagligt för privata/bolags intresen att gå in och monitorera din/eran ip adress...att likställa med telefonavlysning....man kommer även öpna möjligheten att bolags intressen kan gå in och tex stämma google osv,då det faktiskt är så att man kan googla en torentt.ex sök MADONA torentts på google och du kommer få upp mängder av torrenter som är aktiva.Sen tycker jag personligen att komersialism inte kan eller ska vara med och styra hur lagar ser ut.
mvh mags

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av msbone
nej jag tror inte dom kan bli dömda,då det i så fall skulle skapa prejudikat att det är lagligt för privata/bolags intresen att gå in och monitorera din/eran ip adress...att likställa med telefonavlysning....man kommer även öpna möjligheten att bolags intressen kan gå in och tex stämma google osv,då det faktiskt är så att man kan googla en torentt.ex sök MADONA torentts på google och du kommer få upp mängder av torrenter som är aktiva.Sen tycker jag personligen att komersialism inte kan eller ska vara med och styra hur lagar ser ut.
mvh mags

Nu är det väl inte så piratebay är stämda för att privata bolag har övervakat ipadresser. Så denna stämning skulle inte skapa prejudikat för IPövervakning.

Det du tänker på är kanske snarare lite andra lagförslag där internetleverantörer skulle kunna bli skyldiga till att ge ut information om privatpersoner till privata företag. Ofta kommer bara en dela av sanningen fram i både forum och media. Dessa lagförslag gäller övervakning av privatpersoner endast i de fall när man misstänker någon för fildelning. Man måste alltså ha en misstanke om brott innan denna övervakning skal ske.
Min källa till detta är att jag skivit brev och frågat Alexander Ramsay från Justitiedepartementet som svarar på denna typ av frågor.

Sedan vill jag dock tillägga att jag ser en del problem även med detta lagförslag, men det är viktigt att poängtera att det inte handlar om total övervakning av alla alltid, utan endast de som redan misstänks fildela.
Lite som telefonavlyssning som endast är tillåten i vissa fall. Och att hitta misstänkta är ju inte så svårt då dessa företag endast behöver koppla upp sig mot en torrent.
Skillnaden är ju den att i ena fallet sköter endast polisen övervakningen och i andra fallet sköter en privat organistaion övervakningen, vilket kan diskuteras...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

hihihi

kan man inte stämma skivbolagen för dryghet elr nått istället?
musikerna känar ungefär typ 1 spänn av 140 spänn per skiva de e på konsterterna dom drar in pengar och i takt med att fildelning ökat har antal sålda konsert biljetter ökat.

föresten orka ha en "storbror"som skivbolagen är.......tycker de där med telefon avlyssning och ip checkar låter lite som gamla sovjet!

Permalänk
Avstängd

ähh vi ger tpb 200kr var så blir dom glada