Permalänk
Medlem

Flash hjälp. (lokal länk)

Okey, såhär ligger de till.... Jag tänkte mig bygga en "Duke Nukem CD" som jag tänkte bränna ut vid ett senare tillfälle. Den kommer innehålla Duke Nukem 1,2 och "Duke Nukem 3d High Res" Kanske fixa en ISO och fixa en torrent :P(och lite annat skojjs till de spelen)

I flashen tänkte jag mig bygga själva autostarten, som länkar till .exe filerna för att starta tex "Duke 3D" spelet, de andra två måste man installera men måste ju endå länkas till.
(Det är andra dagen som jag håller på med flash så....sshhh! )

Jag har försökt med att bara skapa en text sedan ge den en URL att länka till, sen har jag gjort en "Button" av en text också som jag satte in denna kod i

on (release) { getURL("Duke Nukem 3D High Res/duke3d.exe"); }

Men båda gav samma resultat, dom öppnades upp i internet och jag fick frågan om jag ville ladda ner dom... Finns det nått sätt att fixa de så att "Autostarten" öpnar filen som ett prog?

Kanske en kod som öppnar filen som ett prog, och stänger ner sig själv efter?

Tack på förhand!

Permalänk

Tvivlar att det går att öpnna exe med flash, eller roligtvis funkar det, men i ärlighetens namn, varför? Gör en auto start fil stället. Sån som ligger på cd skivor med program osv.

För övrigt är getURl bara till för filer som kan läsas i webläsare eller hemsidor.

Permalänk
Medlem

Du kan använda fscommand men det finns vissa begränsningar på filnamn osv:

"The exec command can contain only the characters A-Z, a-z, 0-9, period (.), and underscore (_). The exec command runs in the subdirectory fscommand only. In other words, if you use the exec command to call an application, the application must reside in a subdirectory named fscommand. The exec command works only from within a Flash projector file."

Permalänk
Medlem

Tack för era svar!

on (release) { fscommand("exec", "duke3d.exe"); }

Använder jag för att starta Duke Nukem 3D HR. Men jag har Duke I och Duke II på skivan också... och dom ligger i en .zip fil som på nått sätt är låst(ifall man skulle extracta dom så kommer filerna inte att funka.) Har provat med fscommand men det vill inte öppna upp sig alls då. getURL(""); funkar inte häller :s