Permalänk
Avstängd

Centrera text

Tjenare.. jag har en länk som ser ut som nedan

Eftersom pilen har en fast vidd / bredd har jag gjort ankaret till ett blockelement.

Men nu måste jag komma på ett sätt att centrera texten för länken vertikalt, hur fasiken gör man detta snyggast? har hittat massor med konstiga hacks, men ingen som verkar klockren.

css

.flowChart .arrow { background: #FFE3C0 url('images/flowchart/arrow.gif') no-repeat top left; float: left; height: 86px; width: 110px; padding: 0 20px 0 20px; }

html

<div class="flowChart"> <a href="#" class="arrow">lorem ipsum dudidut!</a> </div>

Mvh, Anders

Visa signatur
Permalänk
Medlem

.flowChart .arrow { background: #FFE3C0 url('images/flowchart/arrow.gif') no-repeat top left; float: left; height: 86px; width: 110px; padding: 20px 20px 0 20px; }

(Texten hoppar ner 20px.)

Visa signatur

Google is my friend!
Domännamnet widgets.se SÄLJES (widgets.se) Stor utvecklingspotential! Frösakull Haverdals GK

Permalänk
Avstängd

texten kan vara 1, 2 eller tre rader....

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Avstängd

jo, den hittade jag oxo, men det var så mycket hacks för att få den att funka i alla webläsare.. jag menar, det är ju inte rocket sience, allt jag vill är att den ska centrera vertikalt.. måste ju fan gå på ett snyggt sätt!?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tyvärr är just vertikal centrering en av de jobbigaste grejerna att få till med CSS-layout (där var verkligen tabellayout enklare)

Visa signatur

OSIRIS GUITAR - youtube-kanal om elgitarrer, mixning och teknik i hemmastudio

Permalänk
Avstängd

Ibland undrar man vad grabbarna bakom standarden tänkte... Jag håller på rätt mycket i WPF (Ett html liknande system för windows formulär) och den har snått mycket av tänket bakom xhtml / css. Bara det att den gör det 5 ggr bättre....

edti: exeplet ovan funkar bra i FF2 men inte i IE7

Visa signatur