Permalänk

"vidarbefordra intenet"

Vet inte riktigt om detta ens går, det är därför jag frågar här så var snälla

Det är stå att jag undrar om man på något sätt kan använda mitt trådlösa nätverkskort som switch/accespunkt?

kortet--> http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=DWA-547

Jag vill alltså ha det såhär...

router------->switch---> internet till min dator, men sen kommer det luriga

switchen med kabeln till min dator, med internet--> jag vill alltså typ använda mitt trådlösa nätverkskort som en switch. alltså internet via kabel kommer till min dator, och mit trådlösa nätverkskort skickar sedan ut signaler i huset så att andra ansluter till internet via min dator..

Visa signatur

Them icecreamezz smell funny :O

Permalänk
Medlem

Visst går det!
Om du har en trådlös switch så kan du ju ansluta datorerna till den och sedan dela internetanslutning med din dator. Men du måste du aktivera funktionen så att du kan dela internetanslutningen. Jag kommer inte ihåg var man gör det, men jag vet att det går.
Sen undrar jag varför du ska ha en router. När du delar internetanslutningen fungerar din dator som en router. Du borde alltså bara behöva en switch

Permalänk

Nej asså switchet är inte trådlös.. utan jag ville använda mitt nätverkskort somm en typ av trådlös switch

Visa signatur

Them icecreamezz smell funny :O

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är det för trådlöst nätverkskort? Jag har ingen praktisk erfarenhet av det du vill göra, men om nätverkskortet stödjer Spanning Tree Protocol (802.1D) så kanske du kan aktivera det och köra.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Spånar lite nu bara...

Borde det inte fungera genom att dela Internetanslutningen på den stationära, och sedan skapa ett ad-hoc-nätverk med det trådlösa (möjligtvis i omvänd ordning.)...?

Har för mig att jag gjorde ngt liknande på jobbet för ett tag sen.