Permalänk
Medlem

billig men tyst processor kylare?

Hej, jag undrar om ni har någon billig processorkylare att rekommendera som är tystare än orginalfläkten till E8400 och kanske kyler lite bättre.
Kan tänka mig ett pris mellan ca 150-250kr kanske, beror lite på.
Bör nämnas att jag ska beställa från webhallen tillsammans med andra grejer.

Permalänk
Medlem

Re: billig men tyst processor kylare?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emil92
Hej, jag undrar om ni har någon billig processorkylare att rekommendera som är tystare än orginalfläkten till E8400 och kanske kyler lite bättre.
Kan tänka mig ett pris mellan ca 150-250kr kanske, beror lite på.
Bör nämnas att jag ska beställa från webhallen tillsammans med andra grejer.

En Arctic Cooling Freezer 7 Pro är tyst och kyler bättre än stockkylaren, kostar runt 200kr.

[EDIT] http://www.webhallen.com/prod.php?id=37887

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

ända du får för 200kr är som sagt freezer 7.
ninja är tystare men dyrare

Permalänk

Freezer 7

Kan tilläggas att du bör ändra i BIOS så att fläktvarvtalet styrs ned när effektuttaget är lågt, för på högvarv låter Freezer'n ungefär som originalfläkten (även om den kyler mycket bättre vid maxvarv än originalfläkten)

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Ok, tackar!
Här ni något att säga om den här annars?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=87198
Tycker den verkar ganska lik freezer 7 men är lite billigare?

Permalänk
Medlem

Arctic Cooling Freezer 7 Pro rekomenderas starkt!

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

OK
Då vet jag, men jag struntade i att beställa en ny processor kylare just nu, men kanske beställer någon annan gång Freezer 7 Pro !

Permalänk

Den du hittade på webhallen såg ut att vara nån billige jakob kopia. skulle rekommendera att du köper något av ett mer välkännt märke så som arctic cooling.

Permalänk

Cooler Master Hyper TX
http://www.webhallen.com/prod.php?id=86620
Den kyler lite sämre än freezer men är lite tystare vad jag har förstått, men annars så är freezer 7 pro ett bra val - det beror på vad man prioterar.

Visa signatur

Q6600 @ 3 Ghz + Xigmatek Hdt s1283 - Asus P5Q Deluxe - 4850 - 200Mhz 4gb ddr2 800mhz - P182 -

Permalänk
Hedersmedlem

Måste bara lägga in ytterligare ett gott ord för Freezer 7 PRO, det är en fruktansvärt prisvärd kylare!

Permalänk
Medlem

Jag tryckte ganska nyss in en Freezer 7'a i min filserver, och är mycket nöjd... (kör iof passivt nu)
Tyst och fin, men jag skulle verkligen råda dig att gå upp lite i pris om du ska klocka (mer än lite), för då kommer den inte vara lika tyst längre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Jag tryckte ganska nyss in en Freezer 7'a i min filserver, och är mycket nöjd... (kör iof passivt nu)
Tyst och fin, men jag skulle verkligen råda dig att gå upp lite i pris om du ska klocka (mer än lite), för då kommer den inte vara lika tyst längre

Även för en 2-kärnig 45nm-processor med en hyffsad klock? (ca:1ghz)

Visa signatur

Q6600 @ 3 Ghz + Xigmatek Hdt s1283 - Asus P5Q Deluxe - 4850 - 200Mhz 4gb ddr2 800mhz - P182 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chesswolf
Även för en 2-kärnig 45nm-processor med en hyffsad klock? (ca:1ghz)

Hm, jag kan få min att börja låta (65nm singel-core) om jag matar med lite spänning och frekvens, så det är lite svårt att säga.
Men det beror ju mycket på vad du definierar som tyst.

Permalänk

Går fläkten efter värme eller går den konstant? För när man spelar så får den låta ganska mycket men annars så ska den knappt gå att höra - man ska måsta anstränga sig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den har en 4-pin kontakt, så förutsatt att du har stöd för det, så är den temperatur-reglerad.

Permalänk
Medlem

Har en scythe mine rev.B, grymmt nöjd. Billig, 300-350kr, kyler min e6420 @3.4 ghz, 1.4v typ 30 grader och 50-55 i load. Passar perfekt om man har än liten plånbok;)