Osäker vid köp av nytt Ram minne

Permalänk
Medlem

Osäker vid köp av nytt Ram minne

Just nu sitter jag på 1 gig ram och börjar känna av att jag inte riktigt kan spela de spelen jag vill spela utan att det ska börja hacka och lagga en del.

Vad jag är ute efter är att iaf dra upp min burk till 2 gig ram gärna 4 gig om det är möjligt (Har 4 platser, Så mycket vet jag, Använder 2st 512 just nu)

Eftersom jag noll koll på vilka delar som passa och inte så sökte jag runt lite och fick ett tips om ett program från Belarc som listar allt i en dator.
Så om det är någon hjälp så postar jag den infon här så man kanske kan få hjälp med att veta vilka minnen som passar ens burk bäst.

---------
Processor
2,93 gigahertz Intel Pentium 4
16 kilobyte primary memory cache
1024 kilobyte secondary memory cache

Main Circuit Board
Board: ASUSTeK Computer INC. Puffer2 1.xx
Bus Clock: 133 megahertz
BIOS: American Megatrends Inc. 3.21 04/29/2005

Memory Modules

1024 Megabytes Installed Memory

Slot 'DIMM1' has 512 MB
Slot 'DIMM2' is Empty
Slot 'DIMM3' has 512 MB
Slot 'DIMM4' is Empty
----------

Om inte detta skulle hjälpa så skulle det vara trevligt att säga vad för något ni skulle behöva veta och hur man tar reda på det.

-

Ni får gärna lista de minnen som ni anser passar till min burk, Även om det är något annat som skulle behövas köpas nytt. Är öppen för förslag till att uppgradera lite.

Permalänk
Medlem

ladda ner cpu-z och kolla minneshastigheten?

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |