Permalänk

Crysis

Vad skulle det kräva för dator om man vill maxa crysis i High eller Very High?

Varför jag undrar är för att jag köpte ny speldator och räknade med att jag skulle kunna maxa crysis och kunna spela helt laggfritt med jämn fps men så har tyvärr inte fallet varit. Jag är missnöjd.

Jag kan väl skriva någorlunda vad som är i datorn.

Grafikkort: 9800gx2
Processor: E6850
Ram minne: 2GB

Det här är väl de viktigaste delarna när man snackar speldator.
Men vill ni veta nåt mer så får ni gärna skriva det.

Jo och en sak till, om man har 2 kärnor delas minnet på grafikkortet till bägge?. För om jag höger klickar på skrivbordet och sen Inställningar>advanced>adapter så står det att mitt 9800gx2 har 512mb minne?

Permalänk
Medlem

Finns väll inte egentligen inte någon hårdvara ännu som man kan maxa Crysis med.
Men med det där systemet borde du ju kunna spela med ganska bra inst. på rätt så hög upplösning.

Jag spelar Crysis på 1024X768 med allt på HIGH utan AA. då flyter det bra på.

System:
8800GT
E6750
3GB ram

Har du googlat och kollat ifall det finns fler som har problem med det grafikkortet och Crysis?
Har du patchat Crysis?

Sist men inte minst vad har du för inst. när du spelar?

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Hedersmedlem

Hottat prollen? Minnet körs i MHz och Volt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jag kör 8AA 1024x768 med allt på high och då kan jag hoppa från 30 70 fps beroende på vad som händer och vart jag tittar.Eftersom det var det senaste så tycker jag det ska kunna köras me dem inställningarna utan att behöva ha så låg fps.

Nej jag har inte patchat det eftersom jag laddade ner det för att testa.

Permalänk
Medlem

patcharna hjälper rätt så mycket tycker jag iaf.

Släck AA och pröva köra allt på VERY HIGH och kolla hur det flyter, pröva även höja upplösningen.
Tyvärr så är det ju så att AA kräver en hel del!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

det konstiga är att jag inte kan välja very high:S vet inte varför kanske måste patchas. Vore nog bättre att köpa riktiga versionen så allt är som det ska och sen se vad man får för resultat.

problemet med mig är ju att om jag inte kan ha allt på högsta så blir jag misnöjd för jag vill se det som det vad tänkt:(

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du Vista med DX10? Isf skall det funka med very high =/

Visa signatur

Permalänk

har windows xp

Permalänk
Medlem

Med XP kan du inte köra VERY HIGH!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, då är det ju inte så konstigt att very high inte funkar, men gör som Elmoth skrev höj upplösningen och ta bort AA, eftersom den ju ändå inte behövs när du kommer upp där uppe, testa tex 1600 x den upplösning du kan ha på den skärm du kör

Visa signatur

Permalänk

ska testa att ta bort AA och resten får stå på high så får vi se

Permalänk

kör utan AA i DX10 1680*1050 på Very high får runt 50-60 FPS med datorn i sign.

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk

jag körde utan AA i 1600x1200 med allt på high. mina fps var runt 30 i strider och typ 60 när jag kollade rakt ut mot havet. riktigt dåliga resultat dock vet jag inte om det har med att spelet måste patchas.

Men nu är det dags och sova ett tag. Ni får ha det gött:) kmr och tittar till sen.

Permalänk
Hedersmedlem

Kallas det för sovmorgon?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har ett 9800gx2 ..Och isaksson88 anledningen till att det bara står 512mb är för att det är ett 2 i 1 kort och de båda tillsammans ligger på 1024mb! tänk på det jag kör på maxade inställningar för windows XP alltså High då på Crysis och jag ligger alltid över 40 FPS. Så det måste vara något skumt om inte du kan lira det på High utan FPS drops. Jag kör på 1600x1200 och 9800gx2 är till för höga upplösningar och presterar bäst i de högra upplösningarna!

Visa signatur

[Antec 900 luftkyld] [AMD Phenom2 X4 965 OC till 3,8ghz] [CPU kylare - Scythe Yasya] [XFX GTX 275 898mb OC] [6gb Corsair XMS2 ddr2 800mhz] [Thermaltek Toughpower 750w] [Gigabyte MA785GM-US2H]

[PS3 Slim 120gb] [Samsung 32" LCD-TV LE32C535]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Med XP kan du inte köra VERY HIGH!

Man kan inte köra "äkta" very high, men du kan få det att se nästan exakt likadant ut utan DX10. Här är en grymt bra tweakguide som alla Crysisnördar kommer älska!

Permalänk
Medlem

Det kan inte vara att du har för lite ram då? När jag kör crysis ligger ram-användningen oftast runt 2,5 - 2,7 GB ( fast jag kör iofs vista, som drar en hel del ram)

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4

Permalänk
Medlem

Kör gärna det inbyggda benchmark testet, för när ni säger att ni har 30fps och mer beroende på vart ni kollar kan det vara vart som helst i spelet. Det blir även mer krävande senare mot slutet.

Så kör gjärna en bench runda och skriv average fps.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Crysis är Dåligt optimerat.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

Jag kör crysis i 1440x900 men det mesta på very high utom 4 saker som är på high, AAx2 och det laggar inte alls mycket, rycker till nån enstaka gång då o då

på high
Shadow
physics
Shaders
sound

resten på very high

9800GTX oklockat
E6600 klockad till 3ghz
2gb minne

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

Just nu är det din processor som är flaskhals.

Prova dx9 istället för dx10. Jag får mer fps med dx9 i Crysis. Jag kör 1920x1200 på High utan AA och det flyter på bra.

Permalänk
Medlem

jag kör 1280*1024 på high och det rullar på bra, ett 8800gt 675mhz/1950mhz/1650mhz, 2gig ram och e8400 3.8ghz

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Re: Crysis

Citat:

Ursprungligen inskrivet av isaksson88
Vad skulle det kräva för dator om man vill maxa crysis i High eller Very High?

Varför jag undrar är för att jag köpte ny speldator och räknade med att jag skulle kunna maxa crysis och kunna spela helt laggfritt med jämn fps men så har tyvärr inte fallet varit. Jag är missnöjd.

Jag kan väl skriva någorlunda vad som är i datorn.

Grafikkort: 9800gx2
Processor: E6850
Ram minne: 2GB

Det här är väl de viktigaste delarna när man snackar speldator.
Men vill ni veta nåt mer så får ni gärna skriva det.

Jo och en sak till, om man har 2 kärnor delas minnet på grafikkortet till bägge?. För om jag höger klickar på skrivbordet och sen Inställningar>advanced>adapter så står det att mitt 9800gx2 har 512mb minne?

I vilken uppläsning spelar du ?

sen så tycker jag att 4gb är en bra mängd att ha i en dator

Testa nya drivers till processor, kort och patcha Crysis och sen.... klocka

Klocka kortet med RivaTuner och Processorn i ......sök på forumet....:P

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kobs
Just nu är det din processor som är flaskhals.

Prova dx9 istället för dx10. Jag får mer fps med dx9 i Crysis. Jag kör 1920x1200 på High utan AA och det flyter på bra.

Wow!! DX10 i XP sedan när blev det tillgängligt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Wow!! DX10 i XP sedan när blev det tillgängligt

Ber om ursäkt att jag missade trådskaparens flik-in post

Permalänk

En polare har 8800gtx, kör allt på max på en 24tummare, rullar fint med ~ 30 fps. 9800gx2 ska komma upp i ~ 40 fps tycker jag.

Permalänk
Medlem

e lite noob men va betyder "AA"

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk
Medlem

AA står för Anti-Aliasing, och det är kantutjämning.

Visa signatur

FD Define R4 | ASUS Z170 Pro Gaming | Corsair RMx 550W | Intel Core i5 6600K + Noctua NH-U12S | ASUS GeForce GTX 960 4GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4