Är ingen höjdare på datorer men road av att spela (age of conan)

Permalänk

Är ingen höjdare på datorer men road av att spela (age of conan)

Hej allihopa. Jag skulle vilja höra med er om min dator och om den klarar av att driva age of conan i en nått sådär lyckad upplösning (som sagt Är ingen höjdare på datorer).

Processor: Det står: Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00 GHz 2.99 GHz. ?

Ram minne: 2.00 GB RAM.

Sedan står det PAE (ingen aning).

Grafik kort: Asus GEforce 8600gt 512mb Silent.

System: Microsoft Windows XP pro~ Version 2002. Kan nog fixa vista på ett eller annat sätt^^ (Men helst inte) Körs på SP2

Känns som det är jätte lite fakta men om ni inte kan hjälpa mig så förstår jag, kan ni så vore det underbart!

kan spela CS- Source i högsta upplösning med allt på högsta men det gör säkert ingen skillnad.

Vill helst inte lägga ut för mycket pengar på datorn eftersom jag tävlar motocross (kostar massvis) Men en 1000- 1300 kronor för en liten uppdatering går bra så länka gärna 1 sak eller 2 i den prisklassen.

Tack så extremt mycket i förhand. msn om ni vill skriva intensivt istället: ( lennyjon@hotmail.com)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Att folk inte tar maken till att läsa andra trådar o ser om det finns någon nyttig information i något inlägg där. Den där sidan som Kalerov länkar till, finns ju i 1, möjligtvis 2 trådar till.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk

Bad om hjälp, kan inte läsa om andra dator delar och veta att mina stämmer och funkar men tack kale du gav mig lite hjälp iallafall.

Permalänk

Din dator ligger ungefär på minimumkraven. För 1300:- hade jag bytt moderkort och processor till en Dualcoreprocessor från AMD. Då borde du kunna spela det helt okej. Men testa för all del redan nu om du inte kräver att allt ögongodis ska vara maxat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lennydaman
Bad om hjälp, kan inte läsa om andra dator delar och veta att mina stämmer och funkar men tack kale du gav mig lite hjälp iallafall.

Nu pratar jag om länken, inte andras datorer.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

På länken som skickades står det att om man kan spela Oblivion flytande så ska Age of Conan funka (ungefär).

När jag läste din spec. på datorn kändes det som att det kommer att gå segt.

Jag spelar knappt något men testade Oblivion när det släpptes.

Jag har visserligen en laptop men med en Core (1) 2.0 Ghz 2GB RAM samt ett 7900 GTX 512 MB vilket är bättre (?) än din dator.

Jag tyckte att Oblivion inte alls flöt på bra, körde större delar i 800x600 tyvärr

Men jag är iofs rätt kräsen, numera spelar jag som sagt inget längre.

Så jag tycker du ska testa med datorn som den är och funkar det inte tror jag tyvärr inte att 1300 kr kommer göra någon större skillnad...

Lycka till!

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Hedersmedlem

Ett nVidia 8800GTS 512MB skulle vara bra att ha men då får du lägga på en 600:-

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Ja det lär nog bli lite mycket pengar kanske borde på att avbeställa spelet då hehe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Din dator ligger ungefär på minimumkraven. För 1300:- hade jag bytt moderkort och processor till en Dualcoreprocessor från AMD. Då borde du kunna spela det helt okej. Men testa för all del redan nu om du inte kräver att allt ögongodis ska vara maxat.

Nja, knappast CPU:n som är flaskhalsen... grafikkortet spelar större roll

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Jag vill inte köra på högsta i allt utom bara spela spelet. vill inte levla mig in i det och fasta i spelet så 1024x??? som man brukar ha och medium eller easy / small på allt annat

GPU: nVIDIA GeForce 9600 GT
Minnesstorlek: 512MB
Gränssnitt: PCI Express x16
- SLI-stöd
- OpenGL 2.1 & DirectX 10
- 2 x DVI-D Dual Link
- 1 x HDTV

Jag hittade det. skulle det kunna gå ?

Ni sa att processorn inte var några problem va ? utan grafik kortet säg gärna om detta är bra =)!!!

Permalänk
Hjälpsam

Testa först och se hur det går,
Du har bra med minne och jag tror inte att din processor är så farligt långsam.
Grafikortet har också 512MB vilket borde hjälpa till.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vill inte köra på högsta i allt utom bara spela spelet. vill inte levla mig in i det och fasta i spelet så 1024x??? som man brukar ha och medium eller easy / small på allt annat

GPU: nVIDIA GeForce 9600 GT
Minnesstorlek: 512MB
Gränssnitt: PCI Express x16
- SLI-stöd
- OpenGL 2.1 & DirectX 10
- 2 x DVI-D Dual Link
- 1 x HDTV

Jag hittade det. skulle det kunna gå ?

ja 9600gt e ett bra kort jag kan köra Crysis på high i 1280*1024 med 30-40fps

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

det här grafik kortet och resten av mina dator delar kan det gå ihoppa med att få samma fps som dig? med dom sakerna

Permalänk
Medlem
Citat:

det här grafik kortet och resten av mina dator delar kan det gå ihoppa med att få samma fps som dig? med dom sakerna

nej eftersom jag har en Q6600 men de borde klara age of conan på iaf medium-high

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk

Om du vet, vad kan jag få för fps med det grafik kortet och resten av mina delar ? annars länka gärna ditt grafik kort om det finns på netonnet.se
Mitt grafik kort just nu
Tillv. Artnr

EN8600GT SILENT/HTDP/512M
GPU

nVIDIA GeForce 8600GT @ 540MHz
Minne

512MB DDR3 @ 1.4GHz 128-bit Kan det gå o spela med eller måste endå byta ?

(är det asus eller Nvidia som det står ? det står asus på kort lådan 0.o!

Det står att jag har (på cpu typ) CPU typ DualCore Intel Pentium D 925, 3000 MHz (15 x 200)

Är min processor dual core ?

CPUID CPU namn Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.00GHz

CPU alias Presler

Front Side Bus egenskaper

Busstyp Intel GTL+

Busbredd 64-bit

Realtidsklocka 200 MHz (QDR)

Effektiv klocka 800 MHz

Bandbredd 6400 MB/s

MItt moderkort klarar den dual core måntro ?

Går bara upp till 32 bitars med processorn jag har men det tycker jag borde endå gå o spela medium / high och en vettig upplösning?

Permalänk

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Varsågod, passar mindre dator kunniga perfekt!

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk

Yes. Allt gick över recommended förutom processorn och windows xp. fast byter aldrig till vista! hm. Någon som har en processor som kan gå (klara recomended) till ett BRA pris ^^

Tack ingemansson!

Permalänk
Hedersmedlem

Moderkortsnamn?

Visa signatur

Permalänk

Moderkortsnamn MSI MS-7293VP (FSC OEM)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Nja, knappast CPU:n som är flaskhalsen... grafikkortet spelar större roll

Nu fick jag iofs för mig att det var en Pentium fyra (typ prescott) han hade. Men annars är det nog bara att tuta och köra, det borde funka perfekt på låga inställningar. Mitt tips är faktiskt att du testar. Om det INTE fungerar bra är det dags att börja tänka på uppgraderingar, men se hur det funkar för dig först innan du slänger ut en massa pengar. Om du tycker att det fungerar acceptabelt finns det ingen anledning att lägga ut en massa deg. 1300:- är ganska många öl ute i solskenet med den marinerade oxfilén väntandes på grillen.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
--Visdomsord--

Håller med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Ta det där testet med en nypa salt, recommended betyder visst, det går men för de flesta spel så kan det t.o.m bara vara stabil framerate på low/medium och låg upplösning.

Om du inte är så extremt kräsen så ska det funka någorlunda dock.

Visa signatur

MB ASUS X670E-F CPU Ryzen 7800X3D + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA ASUS ProArt PA602 MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk

Nja jag är inte super kräsen. men om jag klarar en DUal core 2 processor så borde det funka någorlunda, har även fått en skiva med xp på med saker borttagna som gör datorn mycket snabbare och arbetar bättre det kanske funkar bättre då. Men med low/medium inställningar borde det gå.

En kompis med nästan samma saker kör spelet. helt tomma hårddiskar förutom att han har age of conan installerat och det flyter nått sådär på.

Permalänk
Hedersmedlem

Står det på Fujisu-Siemens hemsida vilken prolle du kan ha?

Visa signatur

Permalänk

Kan inte hitta något om vilken prolle jag kan ha tyvärr.

Permalänk
Inaktiv

dom första Pentium D var i princip två prescott ihopsatta.
Vet dock inte hur det var med dom senare 65nm-varianterna..

Permalänk

Står att den jag har är intel dualcore så tycker dual core 2 borde gå

Permalänk
Medlem

Med den hårdvaran du har i datorn just nu kommer nog att fungera bra med age of conan. Med view distance på 40-50% och medium tror jag att det är helt spelbart (30-35+ medel fps). Det är först när man kommer runt 20 fps det börjar kännas halvtamt då spelet i sig är är "slow phase".

Men enligt mig är det isåfall grafikkortet du borde uppgradera i första hand. Med ett byte av processor så är risken stor att du även måste byta moderkort med, och då spränger du budgeten i småbitar. Och det är inte sagt att det blir så mycket bättre när du kör med samma "gamla" graffikort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingemansson
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Varsågod, passar mindre dator kunniga perfekt!

Förlita dig aldrig på den där skitsidan.

Visa signatur

6600k @ 4.5Ghz | 16 GB DDR4 | GTX 970 | Z170