SHG.biz nära konkurs

Permalänk
Skäggig legend

FAN. ena mitt 8800gt som jag köpte där har lagt av, hoppas jag hinner skicka det till dom så dom fixar det. :$

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Aj då, det var tråkiga nyheter. Har bara köpt en grej från dem, en monitor för ~18 månader sedan och det var helt utan problem.

Håller dock med om att hemsidan kunde vara mer användarvänlig.

Permalänk
Medlem

Har köpt mycket där. Men frakt+ andra avgifter pressade andra firmor ner, så blev inte mycket köpt där sedan.
Så SHG vill ni överleva sänk avgifterna !

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk

Uscha kan inte vara lätt idag att försöka driva e-handel när det gäller datorprodukter, är du inte bland de billigaste kommer ingen köpa av dig och konkurrensen är nog mördande med alla aktörer nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

inga bra erfarenheter av dem, beställde en dator, efter 3 veckor hade dem fortfarande inte ens börjat på den. Ringde dem och fick inget vettigt svar, avbeställde och drog från datorbutiken istället.

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem

Har avstått flera gånger från att köpa något från dem pågrund av deras jobbiga hemsida. Den har dessutom sett likadan ut i flera år, så svårt är det inte att fixa en ny.

Permalänk
Medlem

Har handlat från dem vid flertalet tillfällen och aldrig haft några beskymmer.

Permalänk
Inaktiv

synd, verkligen

Permalänk
Medlem

Helvete! Jag som behöver skicka in mitt nätagg

SHG hade förövrigt alltid så grym service.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
De har uppenbarligen också haft "problem" med sitt ekonomisystem;
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=475

Jupp, fick även jag en betalningspåminelse för datodelar köpta mot postförskott i jan 2006...inget skoj alls ju mailade supporten om det men fick aldrig ngt svar, slut köpt på shg för min del men innan hadde jag bara positivt och säga.

Visa signatur

i73770K@4500MHz 24/7- Asus P8Z77-V Pro- 4x4096MB Corsair - EVGA 760 GTX - 3xSamsung 2 TB - Samsung 240gb SSD – Corsair 650w - Antec P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
SYND!!

Har själv köpt allt med datorer att göra därifrån, datorn för 32k och sammanlagt för över 100,000kr de senaste 2 åren.

Mycket bra webbutik med sjukt bra support!
Hoppas att de inte går i konk.

Jajaja nu behöver du inte skryta mer!:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

De har ju en hemskt trist webbsida jämfört med andra.

Förstår inte varför Komplett är så populärt egentligen. Tar generellt längre tid, dyrare fraktkostnader, inte överdrivet billigast. Dustin & Dustin Home är bäst i mina ögon.

Permalänk
Medlem

Underligt,

har själv aldrig hört talas om shg.biz, tittade på deras sida och de kanske inte vet det, men designmässigt och usabilitymässigt är det en bizarr skapelse. Ni ska vara jäkligt glada över att ni har lyckats gå med plus med den sidan.

Kul att folk har förtroende för webbshoppar som ser ut så.

Visa signatur

Intel 12900k/32GB/Noctua NH-P1/Seasonic Fanless 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abis47
Jupp, fick även jag en betalningspåminelse för datodelar köpta mot postförskott i jan 2006...inget skoj alls ju mailade supporten om det men fick aldrig ngt svar, slut köpt på shg för min del men innan hadde jag bara positivt och säga.

hmm fan hade man vetat att det var fel hade jag aldrigt betalat den då det var ett kravbrev men men 600:- är inte hela friden då jag nu aldrig kommer få se dom om de kursar!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har alltid haft bra service och fått de jag velat för det jag betalt, inte haft några problem alls. Och för några år sedan köpte jag en laptop utan n00b windows för 15 lax och gick hur bra som helst. Dock 1 år efter pajjade grejjen som ska slå av skärmen när man fäller ihop den, in med en RMA och fick en sprillans ny laptop istället för utbytta komponenter. Lika glad blev jag för de om inte gladare.

Permalänk
Medlem

Det blir ju lite av en självuppfyllande profetia, ingen vill ju handla från ett företag som riskerar att gå i konkurs inom en snar framtid.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem

stackars dom, dom va riktigt bra ju!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Lite synd bara. Man kan ju inte bara ha stora Ala komplett sälja allt.

Permalänk

Ja tycker det är synd även om hemsidan inte e den bästa eller snabbaste. Deras service är helt superb. Tyvärr är det nog så att det är mycket små marginaler inom denna bransch, och är man då inte tillräkligt stor så blir det svårt att överleva.
Men hoppas att dom reder sig på något sätt.

Visa signatur

Antec 900, Asus Commander, Q6600 m lappad Gemin II, Corsair XMS 4Gb cl 4-4-4-12, XFX 5870 1gb, Intel SSD 320 120gb, Raptor 74gb, WD 750gb Green, WD 320gb,WD 640gb Black, Cooltek 600W, Nec AD-7191S, G15, DeathAdder, 3st BenQ G2222HD, Logitech X-230,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Anledningen de går i konkurs är just deras jävla fula sida, jobbigt och dåligt genomtänk, jag har skitit att handla där många gånger pga att deras sida är den sämsta som finns, känns som en 11åring från tidigt 90tal har knåpat ihop den.

Fixxa en lite mer lätthanterlig sida så kommer ni öka.

Kanske inte den största anledningen, men helt klart anledningen till varför jag inte köpt något där. Hemsidan ser frukansvärt B och oseriös ut!

Visa signatur

Kamera: Canon EOS 1000D, 20/1.8, 50/1.8, 70-200/4L
Flickr!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FoxOne
De har uppenbarligen också haft "problem" med sitt ekonomisystem;
http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?ftgid=475

Fan precis vad som hände mig för en vecka sen. Undrade vad fan det var frågan om. Fick ett kravbrev på en faktura jag hade betalat i september 2006, stod att jag inte betalat och att ärendet skulle föras vidare om jag inte betalar. Fick dessutom brevet till en stad och adress jag inte har bott på 6 år. Mailade support och har inte fått något svar. Där har vi svaret.

Känns som ett jävligt lågt sätt för de att lura kunder som redan har betalat för att rädda deras skinn. Kasst.

Permalänk
Medlem

Fick också en faktura på datordelar jag betalat för över ett år sedan. Ringde upp dem och de satt att ekonomisystemet strulat. Vilket lustigt sammanträffande att de av "misstag" skickat ut en massa felaktiga fakturor i samband med att de har ekonomiproblem och är nära att konka. Känns som ett desperat försök att dra in pengar.

Permalänk

haha! det var därför jag fick hem en "betalnings påminnelse" som gällde för 2 år sedan, på min dyraste order då. ca 7000:-, gissa om man blev arg, betalar med AVIn, hur skulle jag annars kunna lösa ut det :P, dåligt med pengar,, aja, blåsa kunder kan dom prova med.

Visa signatur

-[ {AMD X4 955} {Crosshair III} {6870 2gb} {Corsiar 4Gb DDR3} ]-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Domifuling
Känns som en analys av en 11åring.

Känns som ett inlägg av herr skapare av hemsidan...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Nä, att ha skapat shg.biz hemsida är nog ingenting man skriver på sin CV.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Bara bra för min del. Sämre leverantör har jag aldrig stött på, haft massor av strul och bråk med dom.
Så går det om man inte är snäll mot sina kunder :D!

Permalänk

Det är synd. De har riktigt bra priser på vissa varor och jag har bara bra erfarenheter därifrån.

Visa signatur

Workstation: MSI P55 CD53 :: i7 860 2.83GHz :: 2x2GB 1600MHz :: 8600GT :: Intel 80GB X25-M G2 + 3,5TB :: X-Fi XtremeGamer :: Antec 550W Modular :: Fractal Design Define R2 ::
Bärbar: Intel Macbook 13,3" ::
HTPC: Fusion Black :: 4400+ :: 2x1GB :: 500GB :: X-Fi XtremeMusic :: Win 7 :: XBMC Mediastream ::

Permalänk
Medlem

"3 200 miljoner kronor", så skriver man väl inte....

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Jag har en RMA där som dom redan hade tagit emot och hade godkännt .. de väntade nu på att få in HDD'n in i lagret... vad händer nu om dom går i konkurs ? .. vart kan jag då vända mig för att få tillbaka disken ? jag har ju trotts allt redan betalat för den :S

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeker
Jag har en RMA där som dom redan hade tagit emot och hade godkännt .. de väntade nu på att få in HDD'n in i lagret... vad händer nu om dom går i konkurs ? .. vart kan jag då vända mig för att få tillbaka disken ? jag har ju trotts allt redan betalat för den :S

Om det blir konkurs så kommer hela bolaget, inventarier och lagret och ev kundregister mm, att komma att tillhöra konkursbolaget, som förvaltass av konkursförvaltaren. Dina utsikter att få rätsida på dina problem md SHG är nog ganska små om det blir konkurs. Vid konkurs måste förvaltaren ta hänsyn i första hand till de största fodringsägarna. Små poster har ingen större chans. Har de inte bokfört RMA-n så är chanserna obefintliga

Är du dessutom svensk och bosatt i Sverige så är dina chanser annu sämre, pga att det är ett danskt bolag och omfattas av danska konkurslagar.

Vid konkurs kommer nog hela lagret att säljas ut på sk exekutiv auktion.
Det innebär att din HDD kan komma att säljas på sån auktion.
Så snart du ser att SHG konkat måste du lämna in ett krav till konkursförvaltaren. Förvaltaren ska utses straxt efter konkursen offentliggjorts.

Jag handlade vid flera tillfällen av SHG för flera år sedan, men struligare näthandel har jag aldrig råkat ut för. Rena pesten var det. De var helt inkompetenta gällande retur-hantering mm. Skcika fel grejer, tog fel betalt, dåligt förpackat mm. RIKTIGA SCHABBLARE, enligt vad jag tycker.

Konkurser kan ibland bli struligt, jag läste för många år sen om en stor bilverkstad som konkade, obetald skatt o moms etc, efter mycket om och men fick en bilägare tillbaks sin bil, men utan motor i !!! Den hade skickats iväg för renovering etc, men försvann i hanteringen, jag vet inte hur det löste sej, men det förekom ibland att Kronofogdarna skodde sig privat på konkurserna.

Bland annat fanns det en fogde i Skåne som var tokig i samlarprylar, bla.

Privat fick jag ett odrägligt ärende med en person i Göteborgs-trakten, och jag kollade upp hans bakgrund, han visade sig vara begagnad bilhandlare, men tidigare hade varit Kronofogde. Sicken karriär, haha !! Sedermera åkte han dit för grov förskingring.