Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Överklockad Radeon HD 4870 når 4 800 megahertz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Tycker det är ruksigt missvisande att prata om minnet som kortets frekven. Minnet är ju ändå ganska sekundärt.

Hur låter det att jag säger att min dator går i 4GHz bara för att bussen gör det? I ett grafikkort är det kärnan som är den centrala enheten och därför den man bör syfta på när man pratar om enhetens frekvens.

Instämmer.
Headlinen indikerar en ruskig klockning av Gpu..Sen ser man att det är kortets minnen och inte gpu´n det handlar om.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Instämmer.
Headlinen indikerar en ruskig klockning av Gpu..Sen ser man att det är kortets minnen och inte gpu´n det handlar om.

håller jag inte med om med tanke på att 4,8Ghz på kärnan är så extremt osanoligt att man inte borde tänka tanken. det skulle nämligen vara en 640% Overclock du måste förstå att det inte är specielt sannolikt medans ram minnena ligger på 3,6Ghz stock, att då ta upp dom till 4,8Ghz är "bara" 33% överklockning.

så om man antar att det är kärnan är man antligen Naiv eller en extrem Optimist

och ang ditt utalande då borde du klaga på alla DDR3 rubriker där det står att dom når XXXXMhz för det är samma sak?

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

En headline har syftet att snabbt fånga uppmärksamheten på läsaren och för en kort sekund tar man bara in vad som står i headlinen utan att värdera relevansen i detta.

Det är så det funkar, den saken begriper väl tom du ?

Det är Aftonbladet nivå på den headlinen.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
håller jag inte med om med tanke på att 4,8Ghz på kärnan är så extremt osanoligt att man inte borde tänka tanken. det skulle nämligen vara en 640% Overclock du måste förstå att det inte är specielt sannolikt medans ram minnena ligger på 3,6Ghz stock, att då ta upp dom till 4,8Ghz är "bara" 33% överklockning.

så om man antar att det är kärnan är man antligen Naiv eller en extrem Optimist

och ang ditt utalande då borde du klaga på alla DDR3 rubriker där det står att dom når XXXXMhz för det är samma sak?

Att det är en så otrolig sak att man borde fatta att det inte stämmer gör fortfarande inte rubriken mindre missvisande.

Det är ytterligare en "Hänt Extra" nyhet från sweclockers. De älskar att vrida på saker för att få till en nyhet av det, precis som Aftonbladet och Hänt Extra.

Permalänk
Medlem

brutalt... men vattenkylning är inte min grej och effektförbrukningen lär bli massiv oxå... den slukar ju rätt mycke som det är. >.<

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...