Amerikanska militären står bakom Intel Larrabee

Permalänk
Medlem

Pentagon har säkert bakat in någonting i processorn för att spionera på oss konsumenter.

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Medlem

"Amerikanska militären står bakom Intel Larrabee" så mitt grafikkort kan i framtiden flyga runt i F-22 Raptors i mellan östern ?

Permalänk
Avstängd

Stämmer detta så blir det en enorm prestanda ju

Visa signatur

p180|antec 480w|Asus p5Q-deluxe|8800gt 512
|raptor150gb|X-Fi Xtreme Gamer – Fatal1ty Professional|Samsung 940BF|E8400|Noctua NH-U12P|Corsair TWIN2x2048MB-6400C4DHX 4-4-4-12 |Logitech G15 v2|bärbar1:asus F3K-AP014C|4gb ram|bärbar2:asus A6book 1gb ram|bärbar3:Asus eee 701|1gb ram.广东省, 中國

Permalänk
Avstängd

Det var inte dåligt, imponerad!

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

uhmm

Så ännumera stötar man förtrck om man köper Intel!
Köp ett grafikkort, Döda en oskyldig muslim, Nu ännu mer roligt för pengarna!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrSvamp

vad har det med saken att göra? ett onödigt inlägg enligt mig...

Permalänk
Medlem

pentagon.. hmmm

undrar ifall processorn inte är en bomb då

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk

"När det amerikanska försvaret inte längre hade någon användning av processorn fick Intel tillbaka den förbättrade kärnan, och det är denna som Larrabee är baserad på"

förbättrade kärnar? tror knappast försvaret pillade i cpun, vem vill ha en
moddad cpu???? lol...o nä, det är inte USA försvar som gjort nåt..det är nvidia eller ati scumbug

edit...intel..hmmm ok, lets see

Visa signatur

ASUS ROG Strix G17 G713QR-HG022T (Ryzen 9 5900HX, RTX 3070 Max-P 115+15W, G.Skill Ripjaws 2x16GB 3200MHz CL22 1.2v (F4-3200C22D-32GRS), 17.3" 1920x1080 300Hz 3ms, 2x1TB NVMe) + 27" 2560x1440 Acer Nitro XV272UV + Corsair K55 RGB + Deltaco DM210

Permalänk
Medlem

Ja för fan detta kan bli "the shit" men det kan också bli skit... Det beror helt och hållet på hur mycket sanning som ligger i ovan påståenden samt vilke prisbild korten får.

Permalänk

Jag dreglar när jag tänker på den processorn:D.

Permalänk
Medlem

NSA har säkert bakat in några sköna extrafunktioner i det chipet. Smart plan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triton.se
"När det amerikanska försvaret inte längre hade någon användning av processorn fick Intel tillbaka den förbättrade kärnan, och det är denna som Larrabee är baserad på"

förbättrade kärnar? tror knappast försvaret pillade i cpun, vem vill ha en
moddad cpu???? lol...o nä, det är inte USA försvar som gjort nåt..det är nvidia eller ati scumbug

öööh... jag tror att det handlar mer om att intel gav dom ritningarna på arkitekturen av processorn. inte direkt att de gav dem en processor så fick pentagon mekaniskt ändra den.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finns ba ett ord för det här:
Koolt.

edit. Värt o se.
"Ars Technica"
(M)Ars Technica O_o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wizzler
öööh... jag tror att det handlar mer om att intel gav dom ritningarna på arkitekturen av processorn. inte direkt att de gav dem en processor så fick pentagon mekaniskt ändra den.

Joho, sen sprutade de in lite 5-56 och smeta in den me kopparpasta så den gjorde ett par knopp mer

Visa signatur

ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD Phenom2 X6 1055T|GB GF GTX 460 | Corsair 4GB | SSD 40GB Intel X25-M | HD500GB Seagate ST3500418AS | |HD2TB Seagate ST2000DL003 | Corsair TX 650W PSU | Fractal Design Define R3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av celerity
Pentagon har säkert bakat in någonting i processorn för att spionera på oss konsumenter.

Klart dom har, för mycket fritid?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrSvamp

Seriöst, sluta köp datordelar och utbilda dig istället, eller är du från planeten proppen kommer ifrån?

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk
Avstängd

Haha, jäkla skrattretande... det Intel inte klarar av fixar Pentagon och sedan får dom tillbaka det och "påstår"(inte riktigt) att dom gjort den..

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd

om processorn nu är 20x bättre än en c2d i grafik känns det fortfarnade inte så jätte exotiskt ? vad får en c2d i 3dmarks05 cpu test (iof software vs directx9)

gissar som det flesta andra att det är flops de räknat på, 2Gflop för 4870x2 och en c2d? 0,3Gflop?
nu vet jag inte hur snabb processorn är men det skulle ge larabee otroliga 6Gflop! vid 100-150w

där snackar vi power.

Visa signatur

Chassi: Antec 300 ][ CPU: AMD FX 8320 4,2Ghz ][ Kylning: Zalman CNPS14X ][ Ram:8,00 Gb DDR3 1600 ][
Moderkort: ASUS M5A99 ][ Skärm: ASUS MX279H ][ Grafik: ______ ][ Psu: Corsair CX600M ][
SSD:OCZ Vertex plus 120gb

Permalänk
Medlem

Pentagon har mixtra så det ända spelet man kommer kunna använda denna GPU till är propaganda spelet Americas Army...

På tal om FLOPs så gör en Core 2 QX9775 ca. 51 GFLOPS och ett 8800 Ultra ca. 576 GFLOPS (enligt wikis källor)
Om nu Larrabee har 32 kärnor jämfört med en 4 kärnors CPU idag så så borde dom väll men 20x/watt per kärna eller, annars är det ju inte speciellt imponerande?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Vad i hela fridens namn är på gång?

Om Larrabee är 20 gånger så snabb som Core2 och är en X86 och Nehalem är ca 40% (0,4 gånger) bättre än Core2 så är något konstigt?

Jag förstår om den är 40 % bättre, men jag förstår verkligen inte om den är 0,4 gånger bättre?

1 * 0,4 = 0,4 !> 1

Den kan däremot tänkas vara 1,4 gånger bättre.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
Pentagon har mixtra så det ända spelet man kommer kunna använda denna GPU till är propaganda spelet Americas Army...

På tal om FLOPs så gör en Core 2 QX9775 ca. 51 GFLOPS och ett 8800 Ultra ca. 576 GFLOPS (enligt wikis källor)
Om nu Larrabee har 32 kärnor jämfört med en 4 kärnors CPU idag så så borde dom väll men 20x/watt per kärna eller, annars är det ju inte speciellt imponerande?

51GFLOPS / ~140W = ~0.36GFLOPS per W för QX9775.
0.36 * 20 = 7.2GFLOPS per W för Larrabee.

Larrabee sägs ha en TDP på 300W så 7.2 * 300 ger ca 2TFLOPS - som rykterna säger och som kanske nyheten är baserad på...

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wizzler

ja, haha:)

nog för att miletären lider utav nedskärningar, men jag tror nog att dom har råd med en budgetprocessor

om inte så kan pentagon få min gamla burk från år 2000 och så kan jag få tillbaka den om ett par år när dom hottat upp den till en värsting á la crysis maskin:D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Det var aliens som gav den till Intel till att börja med och det förklarar varför det störtar så många UFO:n då det är all för mycket buggar i tekniken dom har..

Haha

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Ska skicka min prolle till SÄPO o hoppas jag får tillbaka den om 10 år , då som en 40x core som trallar på i 25 Ghz.....

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | Arctic Liquid Freezer III 360 A-RGB Vit
32 GB Kingston DDR5 6000MHz CL30 | MSI B850 GAMING PLUS WIFI
MSI GeForce RTX 4080 Super 16G VENTUS 3X OC| Kioxia Exceria G4 NVMe SSD 1TB |
HAVN HS 420 Vit | Corsair RM 750
AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"

Permalänk
Medlem

Den kommer säkert vara 20gånger bättre, NOT! ironi.

Mamma? Varför går inte min cykel snabbare än en bil? Den har ju 21 växlar!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Så Intel gav processorn till Pentagon som gav till Area 51 som gav till utomjordningar så att dom kunde göra mirakel som dom sedan gav tillbaka..

jepp, area 51 har hoppat på trenden för (secret) distributed computing. så fort larrabee går i "idle" börjar den tugga specialversioner av folding@home

SETI = Server for Extra Terrestial Internet
medicinskt = cellproteinsforskning för alien/människa-hybrider
...och analoga krypteringsalgoritmer lämpade för ufos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
Haha, jäkla skrattretande... det Intel inte klarar av fixar Pentagon och sedan får dom tillbaka det och "påstår"(inte riktigt) att dom gjort den..

Inte nog med det, intel får tillbaka processorn av pentagon för att de inte längre har någon användning för den - det måste ju betyda att de sitter och fingrar på något betydligt bättre än intel, än en gång.

Hur mycket kostar en pentagontekniker att hyra? Jag har några gamla P1 och P2or som han gärna får gå loss på. *suck* Om det ändå var så enkelt...
Men seriöst, så borde intel (eller kanske ati, de skulle behöva det) ingå i ett avtal med pentagon och göra stora hopp i processorutvecklingen

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Du får ett avancerat hårdvaruvirus på köpet som håller koll på allt du gör

Permalänk
Medlem

bara jag som får bilden av äldre ganska tjocka och respektabla männ i kostym som sitter och pillar i en P1 på sitt kontor. när man skriver att "pentagon" fixade den.

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

ahha fan va cool nyhet

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Så min nästa processor kommer alltså motstå radioaktivstrålning bättre än någon av min tidigare processorer?

Gött <3