Permalänk
Hedersmedlem

Usch.

Har följt denna tråd sedan den skapades för ungefär 5 år sedan. Såg först nu att Pale har gått bort. Det här är oerhört tragiskt och orättvist. Han kämpade hårt.

Må du vila i frid Pale.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk

Vila i frid Jonas

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Usch.

Har följt denna tråd sedan den skapades för ungefär 5 år sedan. Såg först nu att Pale har gått bort. Det här är oerhört tragiskt och orättvist. Han kämpade hårt.

Må du vila i frid Pale.

Ungefär samma som för mig. Fick den tråkiga nyheten att Pale gått bort av en annan Swecare, och när jag klickade på tråden så mindes jag hur den startade. Tyvärr förlorade Pale kampen mot cancer, men jag är imponerad över hans attityd och fighter-hjärta.

Det sätter ju saker och ting i lite andra perspektiv, om inte annat.

RIP.

Visa signatur

i9 9900k | bequiet! Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti | Corsair Vengeance LPX 32GB DDR4 | MSI Z390 Gaming Pro Carbon | 32" Philips IPS 4k Monitor | EVGA 850W G2 Supernova | Fractal Design ARC XL | 4 x Corsair ML140 | NZXT Sentry 3 Fläktcontroller|

Permalänk
Hedersmedlem

Vila i frid. Jobbigt att läsa tråden sedan pale försvann

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Kämparglöd hade han i massor iaf.

Vila i frid Pale, du har det nog bättre nu! Men tråkigt är det

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
SpelClockers

Vila i frid.

100kr till Cancerfonden

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

R.I.P!

Läste sporadiskt här.

Edit:
Donerade 10€ till den finska cancerfonden.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vila i frid Pale/Jonas

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Vila i frid Pale.

Fan så jävligt det kan vara ibland.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Usch.

Har följt denna tråd sedan den skapades för ungefär 5 år sedan. Såg först nu att Pale har gått bort. Det här är oerhört tragiskt och orättvist. Han kämpade hårt.

Må du vila i frid Pale.

Samma här, det var inspirerande att följa hans kamp.
Det var väl oundvikligt att det skulle sluta så här
Vila i frid Pale!

Visa signatur

Cheer up m8 :) Honda power!
"Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker."

Permalänk
Medlem

Jävligt tragiskt faktiskt och hoppas resten av familjen repar sig så gott det går efter en sådanhär bortgång relativt snart.

RIP.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

R.I.P

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att du får ett bra liv på andra sidan. RIP

Visa signatur

Mr. Livingstone , I Presume.
[-Pale-] . Rest in P.

Permalänk
Medlem

Har följt den här tråden sen dess start och jag kan inte mer än säga att Pale var en sann kämpe.
Just nu går mina tankar till Pale's annhöriga.
R.I.P.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det högg till i hjärtat när ja kom till dödsannonserna i dagens Eskilstuna Kuriren, det gör det alltid när födelseåret är så nära mitt eget, ja läste namnet och kopplade först inte, sen läste ja om cancerfonden och kom att tänka på en kille som gick samma program som mig på gymnasiet. Var tvungen att leta upp en gammal skolkatalog för att stämma av ansiktet ja hade i huvudet med namnet.

Jag kände aldrig Jonas men pratade en del med honom när vi gick på gymnasiet, ett fåtal gånger läste ja också den här tråden och trodde aldrig att det skulle sluta såhär...

Vart du än är hoppas jag att du mår bra och slipper all smärta.

/ Anders

Permalänk

Mycket tråkigt att höra, du kämpade starkt.
En tanke går till anhöriga.
Vila i frid.

Permalänk

RIP.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panik
Det högg till i hjärtat när ja kom till dödsannonserna i dagens Eskilstuna Kuriren, det gör det alltid när födelseåret är så nära mitt eget, ja läste namnet och kopplade först inte, sen läste ja om cancerfonden och kom att tänka på en kille som gick samma program som mig på gymnasiet. Var tvungen att leta upp en gammal skolkatalog för att stämma av ansiktet ja hade i huvudet med namnet.

Jag kände aldrig Jonas men pratade en del med honom när vi gick på gymnasiet, ett fåtal gånger läste ja också den här tråden och trodde aldrig att det skulle sluta såhär...

Vart du än är hoppas jag att du mår bra och slipper all smärta.

/ Anders

Kollade annonsen efter jag läst ditt inlägg. Verkligen läskigt att se att Jonas bara var 1 år äldre än mig.

RIP.

Permalänk
Medlem

Brukar kliva in i denna tråd och checka läget om han skrivit och så. Oerhört tråkigt att se detta när man öppnar tråden

Vila i frid Pale!
Ska donera en hundring eller två till cancerfonden, som många andra redan gjort. Hoppas många fler gör det också, så man kan forska vidare om denna lömska sjukdom.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Oj då. Det här förväntade jag mig verkligen inte.
Verkligen tråkigt att det slutade såhär efter att du kämpat så hårt i många år.

Vila i frid

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt att läsa :/ Med det sista du skrev och allt; ödets nyck : (
Hoppas du har bättre solsken där du nu farit.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

Usch, har följt denna tråden sen trådens början och saknar ord. Pale, du har säkert det bra där uppe nu, vi kommer inte glömma dig och din kamp!

Har donerat 350kr till minnesfonden (cancerfonden) nu.

Pale, tack för allt och vila i frid!

Visa signatur

Döv och hemmabio? Går det? Jovisst! http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=151

Permalänk
Medlem

Jag som så många andra här har följt denna tråd helt från början. Jag saknar ord... fyfan vad orättvist! Finns inget värre när unga människor går bort
Vila i frid Pale

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Tråkigt, kände inte Pale men jag har följt tråden lite till och från.

Pale, det blev en långresa du fick göra men tyvärr inte till dina kompisar i Falkenberg... men du kanske sitter på ett moln o tittar ner på dem nu.

Vila i frid.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

saknar ord...

Likt många andra har jag följt tråden sedan den startades och kan inte förstå att det var nästan 5 år sedan. Mycket har hänt i ens eget liv under så lång tid och att kämpa mot cancer likt Pale gjort under tiden går inte att förstå. Alltid trott att Pale var flera år äldre än jag själv men såg på gruvan.net att han endast var dryga året äldre. vila i frid.

Andreas

Visa signatur

//anno

Permalänk
Medlem

Må du få vila i den frid som du så länge har förtjänat efter det helvete du tvingades att genomgå, saknaden av dig här på SweC kommer att vara total...

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

Jag har följt denna tråden sedan Jonas startade den för snart 5 år sedan.
Nyheten om Jonas bortgång är väldigt kännbar för alla här på sweclockers som följt den kamp Jonas fört mot den sjudom han drabbades av.

Det känns oerhört ledsamt att det skulle sluta på detta vis. Personligen kände jag inte Jonas mer än via forumet och lite meddelanden på detsamma.
Jag vill ändå dela med mig av det intryck jag fick av Jonas.

En person med stort mod och stark övertygelse om att övervinna sjudomen.
En människa som inspirerade andra genom sina inlägg, han lärde andra förstå vad som är viktigt här i livet och at ta vara på dessa stunder.
Han var en medmänniska som visade vikten av ett positivt förhållingsätt och positivt tänkande öven i de mörkaste stunderna, trots att han måste haft det väldigt svårt.

Det är som utomstående oerhört svårt att få en bild av hur det är att leva med en sjudom likt den Jonas hade, men hans öppna sätt och vilja att svara på de mest otäcka och privata frågor har nog gjort att förståelsen och vetskapen om vilket helvete cancer är har växt hos många här på forumet.

Jonas var en inspirationskälla och förbild för många andra.
Det är förjäkligt att det skulle sluta på detta sätt.

Vi är många som kommer sakna din närvaro på forumet Jonas. Hoppas du har det fridfullt var du än är just nu. Jag vill ge mitt varmaste deltagande till dina vänner och din familj.

Cancerfonden har fått en gåva till minne av dig Jonas.

"Jag tänkt när jag plockat blommor
kanske är det så vår herre gör.
Han plockar en kväll på sin blomsteräng
och vi säger att någon dör.

Jag tror han tar dem som slagit ut
som passar riktigt bra på hans bord
Och jag vill att han skonar knopparna
som nyss blivit till på vår jord.

Jag törs inte tänka tanken ut
han kan väl inte vara som jag
att han tanklöst trampar hur som helst
på sin äng en sommardag.

Okänd författare"

/Stephan Jonsson

Permalänk

R.I.P Pale

Permalänk

Fan ta cancer! orättvis sjukdom...

R.I.P Pale

Permalänk
Medlem

Man blir verkligen påverkad av detta, kände mig väldigt illa till mods när jag kikade till tråden och fick se massa R.I.P eftersom jag har varit med och läst sedan första inlägget, usch

Jag började dock genast må bättre när jag insåg att denna tråden är ett levande bevis på att ett forum som detta är så mycket mer än en lekstuga med kombinerad datorsupport. Sweclockers är faktiskt en social samlingspunkt för tusentals människor och är egentligen en smått fantastiskt sak att vara delaktig i!

R.I.P

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."