Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ako

Citat:

Långt sorgligt citat

Har suttit och läst igenom detta nu ett par gånger och det är fruktansvärt bedrövligt hur det kan sluta. Man gnäller för att någon skitsak inte går ens väg medan Pale sitter och njuter av utsikten vid havet. Jag kommer alltid tänka på honom nästa gång jag är vid havet.

Har aldrig träffat Pale men skulle väldigt gärna ha viljat träffa denna väldigt trevliga människa som av texten framkommer, men nu går ju inte det

Vila I Frid

Visa signatur

Manli GeForce 8800GTS 512 @ 756/1890/1100

Permalänk
Medlem

Hoppas du har internet på andra sidan Pale, för vi kommer föra Swec vidare tills vi är hos dig!

Vila I Frid

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk

Fy

Var länge sedan jag var här inne och tittade, vill minnas att senaste gången jag var inne så såg det väldigt bra ut för Pale.

Skrämmande hur det kan vända så fort!

Vila i frid, vi på swec kommer nog aldrig att glömma dig!

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Detta är inte sant..usch så tragiskt slut Tycker det är så orätvisst när man som ung går bort så här, han hade ju hela livet framför sig det går inte att beskriva i ord för hans anhöriga och vänner verkligen synd efter så lång tid som han kämpade.

Rest in peace däruppe.

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit aktiv på denna sidan, men läste just igenom denna tråden och följde Pales kamp. Jag brukar inte gråta, men detta fick mig i tårar. Vilken otrolig kämpe.

Vila i frid.

Permalänk
Medlem

Min pappa dog nästan i cancer för några år tillbaka. Vet exakt hur hans familj måste känna.. det är det värsta jag har varit med om, och då vet jag inte ens hur min pappa måste ha kännt sig.

All cred att du höll modet och hoppet uppe Pale!
Du förtjänar bättre

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Vila i frid Pale!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk

Fyfasen så tråkigt jag blir fan tårögd då jag läser hur mycket Pale verkligen kämpade och verkligen gav allt! Ta hand om dig grabben och sköt om dig där uppe! Där uppe slipper du iaf att ha ont och må dåligt
Vila i frid / Gustav

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

För att alla ska förstå vilken kämpe du var ( ÄR ! ) , Jonas, skriver jag en liten truddelutt att det är inte ofta man inte tänker något som har med dig att göra.

Saknar våra pokerstunder..

Vila i frid, min vän.

Permalänk
Medlem

Vilken sann kämpe!
Blev tårögd när jag läste om pales långa kamp.
Vila i frid.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

Jag kände dig aldrig, jag träffade dig inte, men jag beundrar verkligen din styrka, dina ord, och ditt hopp.

100 kr kommer att sättas in så snart kontanterna finns i minnesfonden.

Jag hoppas att du är på ett bättre ställe nu, och att du med ditt mod och din styrka inspirerat andra till att orka kämpa. Att orka leva.

Vila i frid.

Visa signatur

Nikon D700 | Nikon 50mm/1.8D | Nikon 135mm/2.8E | Nikon F2 x 2
Bildblogg
Flickr

Permalänk
Medlem

Satt och browsa lite här i forumet så såg jag denna tråd igen, blir ju tårögd såfort man tänker på det så var tvungen att skriva igen.

Hoppas du har det bra var du än är nu.

Permalänk
Medlem

Mycket starka känslor uppväcks av denna tråd, livet är allt bra orättvist.
Hoppas du har det bra var du än befinner dig.

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Tankarna har svårt att undvika dig när man sitter här. Du har lämnat ett avtryck i oss alla!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

För er som undrat över om lunaspice vet om Jonas ( Pales ) bortgång kan jag bara säga att ja, han vet om det.. var i kontakt med honom för någon vecka sedan och Jonas mamma hade varit i kontakt med honom kort efter Jonas bortgång.

Glömde tillägga..

RIP, min vän.

Permalänk

Vi är nyfikna på dina kontakter.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av opA
För er som undrat över om lunaspice vet om Jonas ( Pales ) bortgång kan jag bara säga att ja, han vet om det.. var i kontakt med honom för någon vecka sedan och Jonas mamma hade varit i kontakt med honom kort efter Jonas bortgång.

Glömde tillägga..

RIP, min vän.

Hej Alla. Pales Familj här.
Vi läser fortfarande här regelbundet och vi är djupt hedrade att inse att han betydde så mycket för så många, och att ni, trots allt som händer runt omkring, har tid att komma ihåg en vän som gått vidare. Det är också hedrande att Sweclockers låter denna tråd ligga kvar, trots att huvudpersonen i den inte är med oss här på jorden längre.

En av våra familjemedlemmar hade också kontakt med Pale själv strax efter hans död. Hans lillebror Calle. Han visade sig för honom ca 1/2 vecka efter. Han var vitklädd och lystes upp som en lampa utanför en toalett på en ö i Mälaren. Calle blev förstås förskräckt men hann tänka; Är det du Jonas? Han nickade då med sitt skäggiga ansikte och tonade ner och försvann. Han visade sig också för Calle en gång till, på begravningsdagens kväll. Men då var han gul-klädd och sprang bara förbi genom trädgården.
Man får tro vad man vill om såna här upplevelser. Vi sa till Calle att det kan ju ha varit något annan skäggig man som stod där. Svaret: "Tror du inte jag känner igen min egen bror?". Slutsnackat. En 11-åring med övertygelse.
Han såg ut att må bra, enligt Calle. Han hälsar säkert till er alla.
Vore intressant och tröstande att höra om någon mer har träffat honom.

MVH
Pales Familj

Permalänk
Medlem

tänkte intensivt på honom och döden i allmänhet kort efteråt att han gått bort. tänkte även att det skulle vara kul om någon kunde göra sig hörd på något sätt som var död så man kunde få sig en aning om det fanns något efter döden.
samma kväll hörde jag en del saker och blev ganska rädd. jag bad den/dom som höll på att låta att sluta och då upphörde det som tur var.

vet inte om det var inbillning eller äkta men det kändes väldigt verkligt då, och eftersom det var pale jag hade focus på då så vill jag gärna tro att det var han.

känns bra att han verkar ha det bra där han är nu iallfall! det förtjänar han verkligen!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Hann tyvär inte träffa honom sitter här med gråten i halsen för jag tycker så otroligt synd om familjen, vännerna, å alla andra berörda

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk

Jag kände honom inte personligen utan bara via swec.
Har haft en del som hållit mig borta från att gå igenom hela sidan men har tänkt på honom och den här tråden flera gånger sen jag läste sist.

Det var tråkigt att läsa att han gått bort och att man inte var aktiv i tråden då.
Med sorg i hjärtat och en klump i magen så tänker jag på hans familj.

Han var en väldigt positiv person som alltid verkade hålla huvudet högt när han skrev om sjukdomen. Måste säga att genom det lilla jag fått se av hans personlighet så hade han en glöd och en kämparanda.
Att läsa om hans attityd hjälpte mig igenom när min pappa dog.

Jag kommer inte att glömma Pale eller denna tråd.
Och jag hoppas att vi alla har kommit varandra lite närmre här genom honom.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

Det är helt otroligt. Snart 1 år sedan du gick bort. Känns som det var igår. Fortfarande lika jobbigt att läsa "R.I.P" "Vila i frid" o.s.v. Det är inte rättvist. Men som många säger "Det är dom goda som får lida i slutändan"

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + Klipsch R-121SW

Permalänk
Medlem

R.I.P

Jag hade en tumör (högra testikeln) när jag var 15 år. Dom tog bort den snarast och undersökte den. Som tur va så var den ej elakartad.

btw, jag har haft en en hård knöl 5cm ovanför min vänstra knäskål i 1-2 år. Min moder sa att det säkert var en fettknöl så jag har inte kollat upp det - känns som att jag borde det.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag får rysningar.

R.I.P!

Permalänk
Medlem

Tårar i ögonen,

Vila i Frid Pale, mina tankar går till dig och dina närmaste.

Permalänk
Medlem

Snart ett år sedan du gick bort, Jonas.. kan fortfarande känna en tår i ögat när jag läser både denna tråd och sidan om dig på Gruvan.

Hoppas du har det bra där du är !

Permalänk
Medlem

Hoppas du har det bra Pale!

R.I.P!

Permalänk
Medlem

Ny som jag är här på Swec är detta helt och hållet historia för mig. Snubblade över tråden genom foldingforumet., fastnade och läste hela tråden i ett svep. Detta är verkligen ett gripande och personligt avtryck i historien av ett sjukdomsförlopp och en modig människas kamp. Hoppas verkligen att denna får finnas kvar.

Vila i frid.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag borde länka det här eller inte.. Men jag antar att det är många som vill läsa det, och minnas Jonas för den starka person han verkligen var.

http://xsitez.wordpress.com/2008/07/18/%E2%80%A0-jonas-1807-0...

RIP mannen, hoppas du har det bra vart du än är.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Jag kommer inte att glömma Pale eller denna tråd.

Vila i frid Pale.

Slagit igång foldingen igen och försöker göra vad jag kan för att hjälpa drabbade.

Visa signatur

7800X3D / 7900XT

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

Bumpar denna så folk inte ska glömma vilken sjujäkla kämparglöd denna underbara grabb hade..

Hoppas du har det bra där du är, Jonas !

Permalänk
Medlem

Under fem års tid följde jag, och många andra, Pales historia. Fem år, på ett internetforum. Det är väldigt lång tid att följa någon man inte känner. Och nu har den etsat sig fast. Jag kommer aldrig att glömma Pale.

Just nu tittar jag på första sidan, för att kolla exakt när det hela startade. Inlägget ovanför mig är lunaspice's inlägg, där han försöker övertala Pale att åka till sjukhuset så fort som möjligt. Jag vet inte hur många gånger jag har läst det inlägget, men det är en väldigt olustig känsla att sitta och titta på det. Ett nu sex år gammalt inlägg.

Det är ett väldigt speciellt sätt att ta del av en historia, att ha allt framför sig, exakt som det gick till. Att kunna läsa Pales egna ord, precis som han själv valde att uttrycka dem för så länge sen. Jag kommer sannolikt aldrig att få ta del av en sådan historia igen, och mest troligt kommer du som läser detta inte heller att göra det.

Jag tror att det här är ett väldigt sällsynt fenomen. Att så många verkligen kan känna att "jag var med". Att jag av en händelse var med från början, och följde en människas sista år vid livet.

På internet.

Jag kommer nog aldrig glömma dig och din historia Pale.