Bästa spelomslag, "box art"

Permalänk
Medlem

Det här tycker jag är jävligt snyggt

Edit: Kom på att Max Payne 2 omslaget är jävligt snyggt det också

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem

När jag va mindre och skulle köpa spel till NES så kollade jag alltid bara på omslaget och valde spel efter det jag tyckte va snyggast. Några av dom va Metroid och The Legend of Zelda - The Adventure of Link. Detta är även spel som ligger på min top 10 lista. (:

http://elblogdemanu.com/wordpress/wp-content/uploads/2007/10/...

http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/6/60/256p...

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skarm

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/6/68/Mi2cover.jpg [/B]

Den där tillhör en utav mina favoriter. Äger även den lådan med tillhörande disketter.

Permalänk
Moderator
Testpilot

Tack för alla nya omslag! Fortsätt gärna.

Det är till stor hjälp för mig.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk

Alldeles för många här verkar välja sina favoritspel och nostalgiska minnen. Estetiken glöms bort och det är snarare "goda associationer" som motiverar valen. Nåväl, delar med mig av några som verkligen kan ses som snygga.

Max Payne 2
Motivering: Sjukt stilrent och simplistiskt men säger så mycket om både storyn och spelets art direction.

Bioshock
Motivering: Väldigt hård och rå finish för ett tämligen rått spel. Omslaget är dystert och inte alls så flashigt som spelomslag kan vara.

World in Conflict
Motivering: Tuffa kontraster som lockar ögat till fodralet. Väldigt snyggt ihopklippt och ger en väldigt bra bild av spelets innehåll.

Kassa box-covers:
Dawn of War -> http://www.gamershell.com/static/boxart/large/uk/3012.jpg
Orange Box -> http://img221.imageshack.us/img221/6209/irangesc5.jpg

Permalänk

C&C The First Decade. Jävligt stilrent och fin kartong (Syns dock inte så bra på bilden).

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Den tycker jag är bra. och spelet är bra också¨-

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deodatus
Den där tillhör en utav mina favoriter. Äger även den lådan med tillhörande disketter.

Jag är ganska säker på att jag har min låda + disketter kvar (Monkey Island 2),

Minns att jag gillade den här boxen till Amigan, det var helheten som gjorde det (har nog kvar den också ):

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk

headcleaner: Tack för bildsupporten! MDK var dock inte snyggt, antagligen minns jag fel eller så fanns det fler omslag.

Vilka godingar som visas. Mafia är skitsnygg, Max Payne 2 ett mästerverk.
Stalkerboxen har jag inte sett förut (har vanlig plastutgåva) men den var ett konstverk.
Wasteland var snygg, var inte det någon slags andlig föregångare till Fallout? Inte spelat det tyvärr.

Beneath a Steel Sky, hur kunde jag glömma den? Less is more så att säga.

Edit: Jäkla kul tråd btw!

Permalänk
Medlem

Tycker dom är snygga..

(EDIT Glömde en bild)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att det är värt att nämna Quake här och kanske speciellt i din uppsats. Med dess box art lyckades id göra en symbol som alla hädanefter skulle associera med deras spel.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Medlem

Fattar inte att ingen tagit upp dessa:

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

Bidrar med några omslagsbilder.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Moderator
Testpilot

Nu börjar det likna något. En del riktigt läckra omslag nu. Tackar ödmjukast.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - LG 45GR95QE 45" UltraWide OLED 3440x1440p@240Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Men max payne 2 är ju skit snygg.

Permalänk

UFO1 tycker jag är ful, del 2 är snygg.

Quake är värd att nämna ja, deras speciella Q blev symbol för en hel serie.

Mario tycker jag bara är äcklig, oavsett format

Permalänk
Medlem

Tycker bägge två är väldigt fina, ettan har ett formspråk som ger klara associationer till klassika Métal Hurlant. Men vad jag minns så såg inte PC versionen ut som den jag postade, antar att detta är en lokaliserad tysk version.

Edit: Eller att mitt minne inte är vad det varit:)

Edit2: Får väl lägga till lite ang omslagsbilden till den första UFO förpackningen, artisten bakom den heter Danny Flynn. Han är en engelsman som gjort omslag till ett stort antal sci-fi, fantasy och horror noveller.
http://www.dannyflynn.com/

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
headcleaner: Tack för bildsupporten! MDK var dock inte snyggt, antagligen minns jag fel eller så fanns det fler omslag.

Vad det möjligtvis detta omslag du tänkte på?

http://www.mobygames.com/game/mdk/cover-art/gameCoverId,62193...

(Hmm, wierd. Mobygames verkar inte fungera på nåt bra sätt när jag ska länka, varken bara bild eller i form av vanlig url. Nåja, gå in där och klicka er fram till bilderna själva. Det omslaget jag tänkte på var det där Kurt ligger på bokstäverna MDK.)

Det var iaf det första jag tänkte på när du nämnde spelet först. Mycket fint förövrigt.

En sak till, tycker tråden är sjukt tråkig ärligt talat. Folk bara blaskar ur sig bilder på saker de tycker om utan att egentligen ha nån baktanke förutom att "de är snygga". Skulle gärna vilja se några fler inlägg där ni presenterar en box art och sedan drar en liten harang om varför just det är värt att nämnas. Uttrycker det nånting som spelet får en att känna när man spelar? Är det typiskt för den här utgivaren att vid den här tidsperioden göra ett just sådant här omslag för alla spel. Sånt vill jag läsa (Stormraider hade ett bra inlägg här tidigare om Kirby, tackar).
Mindre "det är sjukt snyggt omg plz" och lite mer "det här är varför jag tycker det här omslaget är speciellt".

Jag vet att det inte är min tråd, men jag gillar ämnet.

Visa signatur

:: Cooler Master HAF 932 :: 5600x :: 6800xt :: Corsair TX 750W ::

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Finns redan en tråd om detta: http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=4...

Ja fast trådarna har olika syfte.

Tack för fler omslag, bra hjälp!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Jag gillar Zelda och Link skarpt. Vet faktiskt inte varför faktiskt. Minns att första gången jag såg Zelda i en butik så trodde jag det var schack.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Jag gillar Zelda och Link skarpt. Vet faktiskt inte varför faktiskt. Minns att första gången jag såg Zelda i en butik så trodde jag det var schack.

Absolut de är mycket stilfulla och fina, dessutom bröt dem det gemensamma mönster som NES hade innan. Dessa finns redan med i mitt arbete...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

GTA 4 omslaget ser snyggt ut

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Omslagen till final fantasy-spel har alltid varit väldigt enkla och stilrena, men väldigt snygga.

Likadant är det med omslagen till metal gear-serien. Underbart stilistiska och rena.

De flesta Blizzard-spel har också väldigt snygga omslag:

Black & white 2:

TES 3 och 4 förstås:

Visa signatur

"Cold be heart and hand and bone,
and cold be travelers far from home.
They do not see what lies ahead,
when sun has failed and moon is dead"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LoCK
Vad det möjligtvis detta omslag du tänkte på?

http://www.mobygames.com/game/mdk/cover-art/gameCoverId,62193...

(Hmm, wierd. Mobygames verkar inte fungera på nåt bra sätt när jag ska länka, varken bara bild eller i form av vanlig url. Nåja, gå in där och klicka er fram till bilderna själva. Det omslaget jag tänkte på var det där Kurt ligger på bokstäverna MDK.)

Det var iaf det första jag tänkte på när du nämnde spelet först. Mycket fint förövrigt.

jag letade fram min gmla MDK-box och det verkar som om den svenska boxarten var den du länkar till så det var nog den han tänkte på.

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Fasen vad jag älskar FFX och MGS omslagen!

När jag hade FFX så ville jag nästan sätta upp den på väggen och MGSomslaget representerar ett av de bästa spelen någonsin

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk

"Vad det möjligtvis detta omslag du tänkte på?

http://www.mobygames.com/game/mdk/c...eCoverId,62193/ "

Tack, var precis det jag tänkte på. Så såg min svenskköpta version ut.

Angående varför jag tycker viss omslag är snyggare än andra, som det ombeddes att redogöra, ska jag göra ett försök.

Jag gillar enkelhet. En enkel snygg design säger ofta mer än pretantiöst överdesignade "japanomslag" àla mariospelen.
Stalkerboxen är i sin enkelhet en visning på att det är radioaktivt, slitet och bortglömt.
Elderscrollsspelen ser ut som en gammal läderbunden bok innehållande fantastiska äventyr.
Bioshock med sin rostiga framsida ger tecken på undervattensvistelse.
MDK ger en känsla av elegans och snabba glidflygningar, precis som spelet innehöll.
Mafia ger med sin svartvita bild vibbar av Scarface-filmens klassiska omslag. Det röda påminner om blodet som kommer spillas.
Max Payne ger en tydlig känsla av "noir" bara man tittar på det.
Ufo 1 ser ut som en taskig sci-fi pocket man hittar i reahyllan på sci-fi bokhandeln, men del 2 är snyggare och relaterar direkt till spelets titel.
B&W2 ger en indikation om valet mellan gott och ont.

Mer kommer.

Permalänk
Medlem

Snygg och beskrivande.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Freezer 36 A-RGB - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Moderator
Testpilot

Tack för hjälpen allihopa.

Jag har redovisning i morgon så håll tummarna för mig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Contra, härlig 80-tals nostalgi läckert!