Permalänk

"Min Rigg"

Sedan en liten taskig bild på hur gör löst med ljuslingan Jag vet det kanske ser fult ut, men duger det åt mig, så är det bra för mig. :S

Permalänk
Relik 📜

Jaha, dags att bekänna färg då, så att säga..
Har postat bilder här tidigare, men då endast av min "workstation", nu kör jag (nästan) hela registret.
Vi har cirka 16 datorer i aktivt bruk hemma, jag har fotat och sammanställt de som är "mina".

1. Huvuddator, det är här jag sitter normalt när jag arbetar/surfar/spelar.. (Genesis)
Spec finns i signatur.
2. Laptop som oturligen hamnade bakom stolen. (Caprica)
Spec finns i signatur.

1. Min HTPC, det är här allt som gäller film och TV händer. (Andromeda)
* Athlon X2 4850e (2,5GHz, 45W TDP, passivkyld)
* Gigabyte GA-MA78GM-S2H
* 2GB RAM
* 3x500GB HDD (ska flyttas till NAS när jag köpt kontrollerkort)
* Vista Home Premium med Media Center

Lite instick, såhär löste jag nätverket på mitt rum.. Switch skruvad under skrivbordet.

Lägenhetens hjärta, serverrummet aka klädkammaren.
1. NAS (Saturn)
* AMD Sempron LE-1115 (2,0GHz, 45W TDP, passivkyld)
* 1GB RAM
* 4x250GB HDD
* FreeNAS

2. Router
* Intel Pentium II 450MHz
* 768MB RAM
* m0n0wall

3. Server I (Quadrant)
* AMD Athlon X2 3800+ (2,0GHz, s939, INTE passivkyld!)
* 2GB RAM
* 2x80GB HDD i RAID1, 2x250GB HDD för lagring och backup
* Apache, mySQL, IRC-bouncer, FTP..
* Windows 2003

4. Server II, temporärt här över sommaren (Mercury)
* AMD Sempron LE-1115 (2,0GHz, 45W TDP)
* 1GB RAM
* 1x160GB HDD
* Apache, mySQL, FTP..
* Windows 2003

Lite annat skräp syns med. Min externa hårddisk, switchar, skrivare.. Lite av varje.

Ehm..Den här måste jag erkänna att jag är lite osäker på. Det är min, men jag kommer inte ihåg vad det är eller exakt vad den gör där. Jag får nog forska lite i det.

1. Musikdatorn i vardagsrummet (Exodus)
* AMD Duron 1.3GHz (sjukt varm!)
* 1GB RAM
* Något avdankat Socket A-moderkort
* 80GB SATA(!)-HDD
* Windows XP MCE

Förutom dessa har mina lägenhetspolare minst en dator var samt t.ex. ytterliggare en NAS och ett par laptopar. Vår elräkning ligger numera på cirka 1000kr/mån vilket inte är så blodigt uppdelat på 4 personer.
Jag/vi har försökt dra ner på antalet datorer, men vi hittar helt enkelt inga att stryka. Det blir snarare att vi fyller på, nu senast med 2st NAS.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Nördigt värre hörrö

Jag kan ta och uppdatera min datorhörna på samma gång. Lite keffa bilder då en viss matte54 har snott tillbaka sitt stativ Men det får duga så länge.

För tillfället bara en dator med två skärmar, men har planer på att bygga in en lite Atom-server i det stora Stacker-chassit, så man slipper ha den stora på dygnet runt. Den högra skärmen har ett långt vägg-fäste som kan justeras lite hur som helst inom en 50cm radie, den vänstra sitter mer mot väggen och kan vridas lite åt sidorna och tiltas Riktigt bekvämt iaf.

Lite översikt:

Lite närmare:

Burken. En oönskad blå fläkt som kom med en disk-modul, men orka byta Alla sladdar i fronten är för externa prylar som mp3-spelare, kamera, mobil, etc. Så det känns smidigast där. Skymtar även en skrivare ovanpå datorn, skönt som fan att man fick in den där

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Text & Bild

Mycket vackert. Har själv äntligen fått upp skrivbord och de flesta prylarna i lägenheten i malmö nu. Så jag postar bilder snart! Btw, vad är det för väggfäste du har till din högra monitor?

Permalänk

Tackar Väggfästet hittar du här hos webhallen.

Alltid kul med en ny lägenhet att piffa upp och inreda

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Tackar Väggfästet hittar du här hos webhallen.

Alltid kul med en ny lägenhet att piffa upp och inreda

Verkligen. Verkar trots allt finnas många spån som kan bo hur svinigt som helst. Då menar jag inte i denna tråden, (vissa kanske;)) utan endel polare och annat löst folk. Man behöver inte engagera sig mycket för att det åtminstone ska se lite vettigt ut där man bor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag är inte så jäkla brydd i om jag förlorar en del bildkvalitet, ser helt okey ut i mina ögon hur som helst.
Tycker den ligger på perfekt höjd när man ligger i soffan så

Permalänk
Musikälskare

Mitt skit! ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Mitt skit! ^^

http://nordfoto.se/dump/rum.jpg

Spaghetti ska man ha på tallriken och inte under skrivbordet, i övrigt var det snyggt.

Permalänk
Musikälskare

Bättre nu då?

Hållit på nån timme med att få allt rätt haha

Fick dra ur de mesta först, börja om lixom :/

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det såg trevligt ut Flashen

Här kommer mitt tråkiga "crib". Kvalitén är under all kritik, mobilkamera. 2x24".

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Blev ju mycket bättre utan "överdelen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoz
Jag är inte så jäkla brydd i om jag förlorar en del bildkvalitet, ser helt okey ut i mina ögon hur som helst.
Tycker den ligger på perfekt höjd när man ligger i soffan så

Men det är ju en TV inte en tavla.. ;p

Permalänk

Kom med mera nu!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Kom med mera nu!

Temp rigg fast får väl hålla tråden updaterad.
Mobilkamera så ha överseénde.

Permalänk

Med dagens datorer skulle det ta ca 1085 år att bara skriva ut alla nollorna i talet. Om man använder Moores lag (den lag som säger att processorkraften växer exponentiellt med tiden) så skulle man inte tjäna på att starta programmet förrän om över 500 år. Detta eftersom det om ett par år alltid kommer finnas en dator som skulle gjort det snabbare, det vill säga den nya datorn skulle bli klar före den gamla, trots att den gamla har ett par års försprång. I sammanhanget kan nämnas att antalet elementarpartiklar i universum är uppskattat till 1080 stycken. Därför kan man inte skriva ner alla nollorna med den materia som finns tillgänglig, även om varje atom kunde omvandlas till papper och bläck.

Permalänk
Medlem

Gamla :

Nya :

Ej färdig HTPC hörna. (Ny tv och högtalare ska in.. chassit får duga..)

Av någon anledning så blev bilderna väldigt suddiga. :S

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

På tal om röra och temporär rigg, här har ni mitt medans jag gör om hela vardagsrummet. Bordet är inte optimalt direkt...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Men det är ju en TV inte en tavla.. ;p

Tog faktiskt fingrarna ur arslet och sänkte den en bra bit förra veckan, nu ska bara högtalarna målas svarta samt väggjäkeln få sig en omgång av nånting

Permalänk

http://www.youtube.com/3DMarkSeries
Sonic_Lundgren@Hotmail.com

Permalänk

Intressant vägg Får man fråga vad tusan Mark Harmon gör där uppe?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Intressant vägg Får man fråga vad tusan Mark Harmon gör där uppe?

Han är sexig?

O.o

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Intressant vägg Får man fråga vad tusan Mark Harmon gör där uppe?

- Gibbs eller Dinozzo? =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pontus_mRI
- Gibbs eller Dinozzo? =D

Mark = Gibbs

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

är det inte sjukt 80tal att ha familjebilder på väggen?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Min lillla dator hörna dÅ

Datorn som är synlig är arbetsdatorn.

SPECS:
P4 2.2Ghz, 1Gb ram, 80 gig (systemdisk) 320 GB (warez disk) GeForce 7600GS

Datorn som står bakom skärmarna är server datorn..

SPECS: www.zappnet.org/phpsysinfo

Här finns d flesta lådor med en del av det jag har köpt i mina dar, 2 st lådor med SE W880'or Pioneer DEH-P6900IB bilstereo, Digitalkameran massa ksit Byrån är full av diverse sladdar å dioder å annat skojsigt

Så här såg det ut under skrivbordet innan jag fick för mig å slänga en massa skit och ge bort

Permalänk
Medlem

Polisbilen i första bilden fångade min uppmärksamhet direkt. Amazon?

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Polisbilen i första bilden fångade min uppmärksamhet direkt. Amazon?

YES!

Finns fler bilder under:

http://www.snowdream.se/~zappe/bilder/amazonen/

Storleken på den är 1:18

Och nu kanske det vore smart å komma ihåg vart man köpt den, men det gör jag tyvärr inte..

Ska kolla med polarn.

Permalänk
Medlem

Sweet. Där du köpte den, fanns det andra modeller också? En sån skulle passa prima i min lilla samling.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Sweet. Där du köpte den, fanns det andra modeller också? En sån skulle passa prima i min lilla samling.

Fanns bara amsonenen i den stora skalan..

www.hikmet.se därifrån köptes amasonen. .:D