Permalänk

Effter mycket tjat om prislappel så har jag nu kollat upp mer exact vad jag betalade för hela bygget, och som ni säkert redan anade så var prislappen något överskattad ;).
Har säkert glömt något, men kan inte komma på något som saknas.

Visst allt är väl inte handlat till det bästa priserna, och jag hadde väldigt lite hemma till att börja med.
Men till er som tror ni kan bygga samma sak för under 2000 , då får ni hadla riktigt billigt och redan ha det mesta hemma.

Permalänk

Kom på 2 saker till.
Fläktgaller, Grovavskiljare till dammsugaren.
Och till er som inte gillade tapeten, blir konstig på bild efftersom den är silverfärgad så slår blixten i den. I verkligheten är den mycket mörkare.

Permalänk
Medlem

15000kr för det där är ju riktigt bra, ett av sitt slag, hemma gjort och bebis säkert. Ingen vill ju ha en grillade bebis? Nej så klart inte.

Riktigt stilrent kommer ge detta en 10.

Permalänk
Medlem

var det värt det, du kunde ju 3 lika fina atabord faktiskt som du sedan kunde bygga om, lite, men skiiiitfint blev de du fick en tia av mej och 2 tummar upp:D

Permalänk
Medlem

Du kunde ha gjort finare kabeldragning

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Medlem

3 tusen för verktyg hade du inga eller ?

Permalänk
Medlem

Riktigt estetiskt och trevligt. Synd bara att det blev så dyrt, men det är smällar man får ta. Trevligt resultat, minst sagt.

Permalänk
Medlem

Snyggt, men zalman kylarna ser ut att behöva få en påhälsning av mr.dammsugare.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CEB
Du kunde ha gjort finare kabeldragning

Kan inte du visa hur han ska göra då ? lite konstruktiv kritik tack.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ante981
3 tusen för verktyg hade du inga eller ?

Alla läser inte verktygs kataloger som andra läser dagstidningar.
-----------------------------------------------------------
Sen till några andra godbitar:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
15000:- för detta? Vansinne. Totalt vansinne. hade gått att bygga för en bråkdel av det du gett. 2500:- för boxen!!! är den gjord i guld och tillverkad av nasa? har nästan en likvärdig plats bortsett från boxen,men till en kostnad för max 1500:- inkl 180cm bänkskiva i oljad ek!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunkaboy86
Åh herre va dyrt. 15000:- för det där. Jag hade kunnat snickrat ihop det där för typ max 2000:- Men 8P får du iaf.

Då skulle jag vilja se herrarna bygga en liknande tingest med en betydligt snålare budget. "Either put up or shut up" som dom säger i USA.

Lägg upp byggloggarna så vi får beskåda.

ontopic:

Snyggt jobbat av dig, jag älskar kreativt tänkande och byggande
Några ideér kommer jag säkert norpa av dig.

Kämpa på

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

grymt snyggt måste jag säga. det måste vara ganska tyst också.

Permalänk
Medlem

som sagt, vill man ha det bra, så får det kosta också

Visa signatur

Nej