Permalänk
Medlem

Är du en "Gamer"?

Hej alla snälla och hjälpsamma GAMERS!

Jag heter Alexander och läser till civilingenjör på KTH i Stockholm. Jag har fått en uppgift i kursen "Design och Produktframtagning" där jag "arbetar för ett stort asiatiskt elektronikföretag, som överväger att lansera en produkt för en ny målgrupp i Sverige som man inte haft kontakt med innan".
Min uppgift är att ta reda på ALLT om den subkultur/livsstil som målgruppen (jag valde "gamers") tillhör. Jag hoppas att detta forum kan vara till stor hjälp i uppgiften och att det finns några hjälpsamma människor därute som kan ta sig tid att svara seriöst och utförligt på frågorna i kommande formulär:

1. Beskrivning:
Ålder, kön, civil status, klädstil, politisk läggning etc. *bifoga gärna en bild
på dig själv
2. Boende:
Själv/ Sambo/ Hos föräldrar/ Inneboende etc. i hus/ lägenhet/ korridorsrum
etc. Beskriv gärna hur det ser ut där ni bor. *bifoga gärna en bild eller två
3. Arbete/ Studier:
Beskriv vad ni arbetar med eller vad ni studerar.
4. Fritid:
Beskriv vad ni gör under er fritid, idrotter, hobbys etc samt hur mycket fritid
ni har.
5. Kultur:
Beskriv vilken musik/ film/ serier etc. ni gillar eller ogillar.
6. Pengar och prylar:
Beskriv vad ni lägger era pengar på och hur mycket, samt vad ni har för
prylar därhemma.
7. Kost:
Vad äter ni, när och hur ofta, lagar själv/ äter ute osv.
8. Fint/Fult:
Beskriv vad ni tycker är fint och fult, t.ex. svart, högblankt, slimmat och
mjukt eller vitt, matt, stort och kantigt dvs. er generalla smak gällande olika
typer av produkter, möbler, kläder etc.
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Beskriv genre (FPS, RPG, Strategi etc.) och titlar samt vilka spel/genrer ni
spelar mest
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Playstation /Xbox /Nintendo / Dator / Handhållet etc.
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma/ Spelhall / Internetcafé / LAN, Singel player/ Multiplayer. Besriv
era vanor, t.ex. "Spelar för det mesta hemmifrån men åker någon gång i
veckan till ett internetcafé med kompisarna" etc.
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
9.6 Behov och önskemål:
Beskriv om det finns några behov eller önskåmål på produkter och tjänter
relaterat till ert spelande som inte är uppfyllda t.ex. "Vad skönt det skulle
va med en soffa som har force feedback och inbyggt surrondsound" eller
motsvarande.
9.7 Normer och jargong:
Finns det oouttalade regler och en speciellt jargong ("språk") mellan
gamers? Beskriv era egna uppfattningar och erfarenher.
10. En "Gamer":
Beskriv hur du tycker att en typisk gamer är.
11. Övrigt
Är det något mer jag behöver veta eller som jag uppbart missat att ta
upp i detta formulär, passa på att skriv det här.

* För er som vill posta bilder för att underlätta/komplettera era svar och beskrivningar i detta förmulär finns det en sida som heter stooorage.com där ni kan ladda upp era bilder som ni länkar till i forumet.
** För er som gärna vill hjälpa till men tycker detta är för privat för att postas i ett öppet forum kan görna maila svaren till mig istället på, alexanderflodin@gmail.com.

Jag vill på förhand tacka er som tar er tid att svara på dessa frågor! Jag vet att en del av dem säkert verkar dumma och orelevanta men på något sett finns det alltid en om inte flera eventuellt långdragna men ändå relevanta samband till uppgiften.

Sist men inte minst, se inte bara detta som en undersökning till min uppgift utan även som en möjlighet att lära känna varandra lite bättre här i forumet.

Ha det bra!
MVH Alexander

Permalänk
Medlem

Re: Är du en "Gamer"?

1. 22 årig man, singel, baggy jeans och huvtröjor. Ointresserad av politik. Bild hoppar jag över.

2. Bor ensam i min lägenhet, en 2:a varav jag inte ens använder ett av rummen, står inte en möbel där inne, i det andra rummet har jag soffa, projektor, säng och datorn.

3. Jobbar som elektriker.

4. På fritiden spelar jag mest Warcraft 3 eller cyklar, finns inte mkt mer att göra här :(. Jag har väl lika mkt fritid som de flesta, helger och vardagar efter 15:30.

5. Musik: Det mesta, inte klassiskt och annat gubbigt ;). Serier kollar jag på en hel del. Simpsons, south park, dexter, prison break, jericho, reaper, house, scrubs, 4400, sopranos. Osv osv.

6. Pengar: Mestadelen av mina pengar går till olika prylar såsom förstärkare, projektor, dator, TV, högtalare, cykel och diverse småprylar.

7. Kost: Äter på tok för onyttigt och aldeles för sällan, småäter som fan och är överviktig. Lagar mat själv sällan, 1-2 ggr i veckan. Annars köper jag ofta färdiga former från ica.

8. Fint/Fult: Denna fråga tycker jag är aldeles för omfattande och jag tänker inte svara på den. Men tjejer med platta magar och små bröst är fint som fan

9. Spel:

9.1 Vilka spel spelar ni?
Starcraft och Warcraft 3, spelar bara spel som blizzard gett ut av någon anledning.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Spelar nästan bara på datorn, annars gillar jag PS3.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Från 18:00 till 22:00 på vardagar, på helger varierar det från inget
till hela helgen.

9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma över nätet.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Kanske 4000 per år förutsatt att det involverar nytt konsolköp.

9.6 Behov och önskemål:
Ingen som helst aning, känns som strategigenren inte behöver så mkt tillbehör.

9.7 Normer och jargong:
Ehm, gamerspråk känner väl alla gamers till.

10. En "Gamer":
En typisk gamer spelar nog rätt mycket spel iallafall.

11. Övrigt
Nada.

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
21, Man, Singel, Det jag tycker är skönt, Bryr mig inte om politik.

2. Boende:
Bor för nuvarandet hos föräldrarna i en villa, ska dock flytta ut så fort jag får ett stabilt jobb.

3. Arbete/ Studier:
Timvick som kock / bagare där det behövs, Ska iväg till Island nu på tisdag dock, blir borta 6 veckor, säsongs jobb som fårslaktare.

4. Fritid:
Spelar dator ganska mycket, borta och har roligt med kompisar också.
Skjuter också pilbåge.
Har även 2 jakt hundar.

5. Kultur:
Allätare i musik, tycker om nästan allt förutom manga / anime osv i serier / filmer.

6. Pengar och prylar:
Spel, Pilbåge, nyss köpt en laptop för 8900 också, spenderar självklart pengar åt hundarna också

7. Kost:
Frukost lunch middag, 9 - 14 - 18, kan ta något kvälls mål runt 21-22 också, blir en macka eller så.
Äter oftast "bra" mat, hemlagad husmanskost osv.

8. Fint/Fult:
Mörk Azureblå är nog den finaste färgen som finns i mina ögon.
Gärna lite åt det matta hållet.

9. Spel:

9.1 Vilka spel spelar ni?
Allt. Just nu är det Spore, UT, UT 2003, Starcraft, Warcraft, Tabula Rasa, Graw 2, Cod4.

9.2
Dator samt Xbox360

9.3 Runt 3-7 timmar / dag, när jag känner för det.

9.4
Hemma, Oftast SP, Ibland Lan, och väldigt ofta Multiplayer

9.5 Högst 1000 kr / månad

9.6 Har det bra som det är, Skulle dock vela ha ett eget ställe att bo på.

9.7 Var inte en total idiot när du spelar brukar jag oftast följa.

10. En gamer är en människa som tycker om att spela och gör det ofta.
Kan vara smal, fet, lång, kort, stark, svag. kille, tjej. Vad som helst.

11. Övrigt: Nipps, inget här.

Permalänk
Sötast

1. Beskrivning:
23, Man, Sambo med barn, Klädstil : Skönt och billigt

2. Boende:
bor med sambo i en 3rums lägenhet.

3. Arbete/ Studier:
Studerar för tillfället upp betyg på komvux
sambo : mammaledig

4. Fritid:
Familjen mest, annars mest "soffprojekt" som t.ex dator/tv/spel osv.

5. Kultur:
Finns ingen speciell inrikting utan jag gillar produkten för vad den är, inte var den härstämmar eller vem som tillverkat den.

6. Pengar och prylar:
Pengar som alla andra går till hyror och likande, utöver det så går det till vad man vill ha för tillfället, finns inget planerat direkt. Prylar: 2datorer, platt tv, lädersoffor tjah... vad mer?

7. Kost:
Frukost lunch middag kvällsmat är det normala, äter ute gör man sisådär 1 gång i veckan kanske, då kan det vara en pizza, kinamat eller liknande.

8. Fint/Fult:
Kan nog inte säga någon generell genre utan det som är snyggt är snyggt

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Allt utom sport(fotboll osv) mer eller mindre. Just nu Beyond Good and Evil, nästa spel blir Giants och troligtvis därefter Stalker: Clear Sky. MMO älskar jag, men klarar inte av att spela det mer pga bristen av något nytt material, spelen är exakt likadana i olika skal med olika namn och har varit så sedan MMO blev känt.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
PC / PS3 i den ordningen.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Allt mellan 2-6 timmar om dagen i snitt, man spelar när man har tid, med barn så har man inte alltid så mycket tid över så det blir troligtvis gärna när lillan sover/är ute.

9.4 Var och hur spelar ni?
Spelar hemma, Single/Multi

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Inte mycket, det borde kosta mer än vad det gör men...

9.6 Behov och önskemål:
Kan inte komma på något behov för tillfället.

9.7 Normer och jargong:
Regler finns inte direkt, en egen för mig är att jag pratar med gamers när jag spelar, men resten av dagen vill jag oftast inte höra om det. Som t.ex "på bussen" snacket man har hört om hur dom lirade wow, gärna så att hela bussen hör det. Eller komma på en fest så kommer 15pers fram och börjar snacka om vad dom gjort i wow (på min egen wowtid) fy... fan vad det är drygt.

Annars finns det väl självklart ett gamersspråk i allmänhet med ord som inte den insatta kanske har en aning om.

10. En "Gamer":
En gamer är en gamer som en golfare är en golfare.

11. Övrigt
Allt för ofta görs det en stor sak av dator/konspelare antingen är man nörd eller vad som helst.

men aldrig har jag hört något om sportfans/sportare eller folk som gillar att sy.

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
20, Man, Singel, Normalklädd (jeans + t-shirt), röd.
2. Boende:
Bor här och där. Mestadels hos föräldrar än så länge, då i villor.
3. Arbete/ Studier:
Servicetekniker.
4. Fritid:
Umgås med folk är viktigast i mitt liv. Musik, film, festande etc är självklart på kartan även det. Sällan jag är för mig själv.
5. Kultur:
För att nämna en del:
Musik: Gillar rock, metal, hårdrock, alternativ rock... samt en del trance, techno, psy... Klarar inte av rapp, pop, "radiomusik".
Film: Gillar kvalitetsfilm oavsett genre. I stort sett brukar min åsikt stämma med kritikers/imdbs etc betyg.
6. Pengar och prylar:
Mycket pengar går åt till mat då jag äter ute i mitt jobb. Jag "slösar" även en hel del tillsammans med vänner på uteliv, nöjen och annat.
De "prylar" jag har är 2 bilar, elektronik av olika slag, och dugligt boende.
7. Kost:
Äter som sagt ute mycket. Dock aldrig McDonalds och försöker undvika det vanliga så som kebab, pizza, hamburgare och dyl. Lagar gärna mat men då helst ihop med någon annan.
8. Fint/Fult:
"Stilrent" och propert men även funktionellt brukar dominera. Mycket i gråskala med något som sticker ut.
9. Spel:
9.1 Spelar i stort sett allt utom sportspel och simulatorer.
9.2 Xbox360 samt PC. Vilket jag föredrar beror på genre.
9.3 Jag spelar när det finns dö tid över, vilket är ganska sällan, samt ihop med vänner.
9.4 Spelar hemma och hos vänner.
9.5 Inte många kronor. köper ett spel då och då.
9.6 Så länge spelet är av kvalitet samt att en god vän sitter bredvid är det bra.
9.7 Människor beter sig otroligt olika när dom spelar. Vad som är rätt och fel är inte jag rätt man att döma, men vad det gäller mig själv tar jag det inte på blodigt allvar och försöker mest ha en kul stund.
10. En "Gamer" är väll i mina ögon en person som väger spel lite för tungt och prioriterar det över mer viktiga saker.
11. Min spelepok är troligtvis på väg att dö ut. Jag sitter mest i god tro att det skall dyka upp någonting som är lika underhållande för mig som det en gång var... Tyvärr.

Lycka till med arbetet.

Visa signatur

(\__/) Det löser sig alltid!
(O.o) Låt honom/henne ha rätt så är saken ur världen!
(> <) Någonting annat klyftigt!

Permalänk

1. Beskrivning:
22, Man, Singel, normalklädd(jeans, huvtröjor, det som känns skönt), Inte börjat gå in på det allt för mycket ännu.

2. Boende:
Bor själv i en etta, tillsammans med min dator och TV. Relativt stor, relativt billig, allt som behövs.

3. Arbete/ Studier:
Är telefonsupport åt internetleverantörer.

4. Fritid:
Spelar innebandy, ser på film/serier/anime, umgås med kompisarna, dock mindre nu än förut.

5. Kultur:
Käkar det mesta, från Metallica - Static-x - Kent - Coldplay.
Film så ser jag det som är bra, kan vara en kärleksfilm, en action eller en thriller. Blir dock mycket mindre action/skräck/komedi för tillfället, och mer thriller/drama.
Serier är i princip samma sak.

6. Pengar och prylar:
Har precis börjat på jobbet, har inte så mycket pengar att leka runt med. Blir troligtvis en ny dator, sedan så handlar det om att spara och använda när det behövs.

7. Kost:
Äter allt möjligt, oftast lite billigare maträtter. Lagar allting själv, äter ibland ute om arbetstiderna blir konstiga, men inte ofta alls.

8. Fint/Fult:
Tycker om minimalistiskt tänkande. Stilrent utan plotter. Snackar vi kök så hatar jag vitt. Gillar möbler som man faktiskt kan använda också, och som inte bara finns för att synas. Annars så bryr jag mig inte så mycket, allting som fungerar går att använda, och jag är inte petig alls.

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Jag spelar mest RPG(men som jag nu trappat ner på).
Pusselspel, som det dock inte finns så mycket spel av.
Sist musikspel, till exempel Stepmania, eller Beatmania IIDX som jag nu spelar för fulla muggar.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Jag använder min Dator, ett PS2 och ett Nintendo DS.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Spelar inte så mycket, kan bli någon timme här eller där. Kan vara under de flesta timmar på dygnet, men blir oftast mest mellan 20:00 - 24:00.

9.4 Var och hur spelar ni?
Spelar hemma. Kan hända att jag far på ett eller annat LAN någon gång per år, men det har trappats ner på senaste tiden. Finns inga internetcafen där jag bor, ingen spelhall heller. Så det blir till att stanna hemma.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Inte mycket alls. De spel jag spelar är oftast gratis(massa asiatiska MMORPG-spel), eller spel jag köpt för länge sedan(Beatmania IIDX), så just nu så har jag inte köpt ett spel på ett bra tag.

9.6 Behov och önskemål:
Har inga direkta önskemål för tillfället. Har nästan helt tröttnat på spel, och har svårt att fastna för någonting överhuvudtaget.

9.7 Normer och jargong:
Det kan tyckas att det ska finnas, men detta uppkommer oftast i en skara personer där två stycken är helt insatta, och använder sitt språk blandat med spelets för att kommunicera. Själv så tar jag inte spelandet på för stort allvar, som vissa andra kan göra, vilket i sig kanske inte är så bra.

10. En "Gamer":
En Gamer är ett dött uttryck enligt mig själv. Oftast så handlade det om en person som spelade för mycket, men i dagens värld så spelar i princip alla. Men från den stora skaran som ser på spel som negativt, så är oftast en "gamer" relaterat till en person men sämre sociala egenskaper, som inte har något liv utanför spelandet.

11. Övrigt
Ingenting mer för min del.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Avstängd

1. Beskrivning:
18 år, Man, Singel, jeans + t-shirt, nationalist.

2. Boende:
Hos föräldrarna.

3. Arbete/ Studier:
Går sista året på gymnasiet. Läser Natur.

4. Fritid:
Styrketräning, datorer, vapen, spendera pengar

5. Kultur:
Musik: Lyssnar på allt, men gärna på Rock. Film: Krigsfilmer. Serie: Simpson!

6. Pengar och prylar:
Sparar det mesta av pengarna jag får och lägger ut på dyra saker i taget, t.ex datorn, dyr krogenrunda etc.

7. Kost:
Kött, i mängder! Morsan lagar det mesta. Äter aldrig/väldigt sällan ute. Äter när jag är hungrig.

8. Fint/Fult:
Bigger is better.

9. Spel:

9.1 Vilka spel spelar ni?
FPS och Strategi är favoriterna, ibland även RPG. Battlefield, Total-war, Age of Empires, GTA, Command & Conquer (favoriten) och Call of Duty serierna spelar jag mest.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Dator och PS2. PS3 ska köpas inom en snar framtid.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Varierar kraftigt beroende på läxor och träning. Men i genomsnitt 3-4 timmar om dagen.

9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Det senaste året ungefär 600 kr. Mer kommer läggas ut framåt vintern/våren då nya spel kommer släppas.

9.6 Behov och önskemål:
Ett riktigt grymt Surround-system till FPS-spelen skulle vara fint. Kommer att inhandlas runt jul om min sparplaner går rätt.

9.7 Normer och jargong:
Brukar aldrig nördspråk när jag spelar. Försöker hålla mig så långt borta från det som möjligt.

10. En "Gamer":
En riktig nörd som säger "LOL" minst 2 ggr i varje mening och sätter sig vid datorn vid minsta lilla minut över på fritiden. Har några skräckexempel i klassen.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

1. 17 år och frukstansvärt manlig, singel, shorts/mjukisbyxor (jeans vid festligheter) och huvtröjor, ej intresserad av politik (ibland), hoppar över bild

2. med mina föräldrar och min nyexaminerade storebror i villa i vimmerby

3. 2a året i gymnasiet på teknik/data

4. dator, dator åter dator (håller mej ändå i form)

5. tool, danzig, (piti much hårdrock), scrubs <3, humor <3

6. dator och multimedia

7. nyttigt, 4ggr om dagen

8. allt som inte är plast, fina ikea-kombinationer, träigt och mjukt, fysikmotorer, gillar inte fyrkantigt och platt

9.1 WoW- och GTA-genrerna. (mmorpg, free roam), hitman (smyga, snipra, eller slakta), spränga-, krasha- och skjutspel

9.2 dator, kan tänka mig xbox (skönaste kontrollen)

9.3 så mycket jag orkar, hela tiden

9.4 hemma, lan (oftast multiplayer)

9.5 har ingen vetskap om det

9.6 GTA IV till pc i november

9.7 så är det väl med alla "hobbys"

10. en typisk gamer spelar med nöje

11. du borde ta med hur ofta man gör något aktivt som sport, osv

Visa signatur

Det vet Stewie.[Första mod.]-[Orjan.Project[III]]

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
20, man, Singel, ingen speciell oftast jeans och t-shirt, borgerligt

2. Boende:
Självi en lägenhet 1:a 36 m^2 hall, litet kök, toalett dusch/badkar och ett stort rum

3. Arbete/ Studier:
Berg och anläggningsteknik bergskoleingenjör
4. Fritid:
tränar väl 6-7 timmar/v annars spenderar jag alldeles för mycket tid framför datorn
5. Kultur:
Nickelback/takida och liknande musik stort fan av sylvester stallone
6. Pengar och prylar:
då man lever på studiebidrag så har man ju inte allt för mycket att lägga pengar på men prioriterar teknikprylar.
7. Kost:
försöker äta bra och laga själv åtminstone en gång per dag.
8. Fint/Fult:
Gillar ett cleant intryck det vill säga inget som sticker ut för mycket
9. Spel:
Zelda, metroid, star wars jedi knight
Gillar mestadels RPG och FPS
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Dator gör grafik och FPS. Wii för spelglädje.
9.3 Spelar inte så mycket kanske 3-4 timmar i veckan och då oftast mellan 16-17 dvs direkt efter skolan en timme eller två.
9.4 Var och hur spelar ni?
Gillar att sitta själv hemma med ett riktigt bra singleplayer spel spelar även vissa mmorpg för att vara "social". splelar oftast hemma eller hos en kompis sällan LAN/internetcafe
9.5 300-400kr/mån
9.6 Behov och önskemål:
Ett nytt zeldaspel
9.7 Normer och jargong:
Visst finns det sånt hänger dock inte med så mycket längre fast man har ju lärt sig en del "gamer"termer
10. En "Gamer":
Tycker ordet gämer har fått en dålig klan hänvisar oftast till en person som har tappat socialkontakt. vilket är synd för det finns ju många olika soerters "gamers" idag men tycker ordet ska syfta lite mer som tar det som mer än en hobby
11. Övrigt
Tycker att du har fått med allt jag kan tänka på iaf.

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
16, man, jeans och hud tröja.
2. Boende:
Hos föräldrar.
3. Arbete/ Studier:
Gymnasium, teknik-dator, år 1
4. Fritid:
Dator :O, fotboll, kompisar, tränar, spela gitarr/musik
5. Kultur:
Metal musik, Action filmer och skräck.
6. Pengar och prylar:
Mest på dator:n men också på "bra att ha" saker som tex. Ipod, Gitarr/insturment mm
7. Kost:
Mestadels hemma och i skolan men snabbmatsställe 4ggr i månaden.
8. Fint/Fult:
Svart eller vitt, slimmat/stilrent, öppet, ljust, "sjukhus vitt"
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
FPS, MMORPG, racing, RTS.
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
xbox, snes, nes, PC
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
3h per dag. Lan ibland. Kvällar
9.4 Var och hur spelar ni?
Spelar oftast hemma men någon gång imånaden så har jag och ca 5 kompisar LAN hemma hos någon av oss.
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande? Pengar på datorn är ca 3000 om året och pengar på spel är ca 1000kr om året.
9.6 Behov och önskemål:
Inga direkta.
9.7 Normer och jargong:
Är väll samma som vilket vanligt chattspråk som helst. Ord byts mot bokstäver tex. D=det och 4=for osv.
10. En "Gamer":
Använder utryck som epic och omfg i meningar som vilket annat ord som helst. Citerar också mycket från spel tex "They came from... Behind!" (warcraft III)

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
24, Man, Ledig, Blandat, Sosse
2. Boende:
Själv/ studentlägenhet/
En 37" TV (LCD), en säng, ett köksbord, en stationär och en macbook
3. Studier:
Till systemvetare i Lund
4. Fritid:
Det vanliga, umgås med folk, ute och vandrar och fotograferar
5. Kultur:
gillar
-
musik: Muse, Radiohead, In Flames, Stephen Lynch, Artic Monkeys mfl.
film: Gladiator, The Bournce filmerna, Indiana Jones, Oceans 11, Star Wars, The Lord Of The Rings sist men inte minst The Shawshank Redemption(Kan inte få nog av den filmen)
serier: Lost, Stargate Atlantis, South Park, Scrubs, Smallville, Dexter, How I Met Your Mother
-
ogillar
musik: Musik där det growlas och någon står och slår allt vad de kan på trummorna och drar allt vad de kan i strängarna. Samt dansband.
film: alla filmer med Paris Hilton samt alla filmer med Olsentvillingarna.
serier: House, ER, Sex In The City, samt allt annat som är reality.

6. Pengar och prylar:
Sparar mina pengar till en iMac och nya objektiv till min kamera.
7. Kost:
Frukost - Lunch - Middag - Nån frukt på kvällen. Tillagar all mat själv.
8. Fint/Fult:
Beskriv vad ni tycker är fint och fult, t.ex. svart, högblankt, slimmat och
mjukt eller vitt, matt, stort och kantigt dvs. er generalla smak gällande olika
typer av produkter, möbler, kläder etc.
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
FPS, Sport, RPG
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Xbox360
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Spelar inte mer än kanske 1 timmar i veckan länge, men blir andra planer när NHL 2009 och Fable 2 kommer. Då blir det kanske 4timmar om dagen(och 10-12 på helgerna kanske )
9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma med vänner.
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Inte mycket.
9.6 Behov och önskemål:
Inte några speciella som jag kan komma på nu.
9.7 Normer och jargong:
Det vanliga där man försöker förkorta ord så mycket som det går.
exemple. Later ser man ibland som L8r.
10. En "Gamer":
Jag tror nog att många ser Gamer som en person som sitter flera timmar om dagen och spelar. Detta kan vara allt från kvinner till män.

Permalänk
Medlem

Re: Är du en &quot;Gamer&quot;?

1. 19 år gammal, kille, har flickvän, jeans och luvtröjor - "snowboardstil", dock även finare/stiligare kläder ibland - har till exempel en vinterrock jag tycker mycket om. Skulle säga någon form av liberal.

2. Hos föräldrar - villa med tre våningar, eftersom huset ligger i en backe går man in på mellanvåningen, och undervåning ligger "under marken" sett från framsidan. Rött tegel, ganska många rum med böcker i stort sett alla. Har trädgård med mycket träd - bland annat äppelträd och päronträd.

3. Läser en termin på Komvux eftersom jag inte vet vad jag vill studera på högskolan och inte vill gå hemma.

4. Umgås med kompisar, umgås med flickvännen, spelar datorspel, läser och skriver på forum, läser böcker, spelar gitarr och andra instrument, lär mig saker - privatstudier skulle man kunna kalla det, lyssnar på musik etc. Har på vardagar fritid ungefär från klockan 15.00 tills jag går och lägger mig. På helgerna hela tiden.

5. Lyssnar på väldigt blandad musik, men de jag lyssnar mest på för tillfället är Radiohead, Sigur Rós, Interpol, Mogwai, Neutral Milk Hotel och många många fler. Jag gillar bra film, inte sådant som tråkiga highschool-filmer. Följer inte några serier, men ser/har sett sporadiskt på Family Guy, South Park och Scrubs.

6. Jag spenderar mycket pengar på småsaker, så som en fika, en pizza och dylikt. Jag lägger också mycket pengar på böcker, samt en del på spel. Hur mycket det blir varierar från månad till månad, men ett par tusen blir det nog - mer i somras när jag jobbade, mindre nu när jag inte har någon inkomst utöver studiebidraget. Hemma har jag bland annat en stationär dator, en Macbook, ett par gitarrer, ett piano, en banjo med mera. Instrumenten är sådant som inhandlats under lång tid. Jag har även ett ps2, har tänkt införskaffa ps3 inom det närmaste halvåret.

7. Äter frukost, lunch, ibland mellanmål, middag. Sedan småäter jag ibland mellan måltiderna - ofta slänger jag i mig en snickers eller liknande till kaffet på rasterna. Äter ute minst en gång i veckan, ibland oftare. Lagar mat själv i alla fall fyra gånger i veckan, brukar skilja sig vecka till vecka.

8. Jag tycker om när det är stilrent - inte för mycket gälla färger och liknande. Gärna svart eller vit - men med färginslag - får inte bli för trist. När det gäller datorer tycker jag att det ska se ut som Antec P182, och som Ps3 - ungefär den stilen.

9.1 FPS så som Half-Life 2 och andra spel som utnyttjar Sourcemotorn, Condemned, lite Battlefield etc. RPG så som Company of Heroes och Dawn of war. Vidare spel som Assassins Creed, Max Payne och Hitman.

På konsol spelar jag Metal Gear Solid-serien, och nu senast ICO och Shadow of the Colossus. Spelar gärna GTA på konsol.

9.2 Använder PC och Playstation 2. Ska jag spela själv eller över nätet tycker jag bäst om PC, men ska jag spela med kompisar föredrar jag konsol, vilken kvittar egentligen, det är spelen som räknas.

9.3 Från 0-8 timmar per dag skulle jag nog säga. Det är väldigt olika; har jag ett spel jag håller på att klara spelar jag mer, men det går perioder då jag knappt spelar alls. Spelar gör jag på kvällen.

9.4 Mest hemma, ibland går man över till kompisar och spelar på deras konsoll. Inget lanande eller spelande på internetcaféer.

9.5 Varierar, men några tusen per år. Mer om jag köper konsol eller uppgraderar datorn, mindre om jag endast köper spel.

9.6 Ett headset som inte får öronen att ömma efter en stunds spelande.

9.7 Ja, det finns någon form av språk. Oftast tycker jag det är väldigt fult.

10. En person som tycker det är roligt att spela.

Permalänk
Medlem

Re: Är du en &quot;Gamer&quot;?

1. 25, Man, Singel. Avslappnad klädstil. Lite lösa jeans, T-shirts och öppna skjortor. Politiskt intresserad men totalt ointresserad i befintliga politiska grenar. Bild som avatar

2. Själv i en 2a i centrala Norrköping. Luftigt inrett med ljusa färger i grå och vita toner i vardagsrum, hall och kök. Lite mörkare med en blandning av gräddvit och en varmare brun ton i sovrum.

3. 1st line teknisk support. Sitter i telefon och svarar på frågor och löser problem.

4. Mestadels sitter jag vid datorn. Annars så är det tecknande av tattueringar som gäller. Målar även lite Warhammer, läser lite böcker och annat. Jobbar 75-90% (beroende på hur snäll chefen är ) så man har ju egentligen rätt gott om fritid men inte så mycket som man skulle vilja.

5. Nästan allt. I filmväg är det Thrillers, sci-fi och ´äventyr som dominerar men även annat uppskattas med undantag för romantiska komedier. När det gäller musik så är det en salig blandning. Min playlist innehåller för närvarande bl.a. Miles Davis, Finger eleven, Korn, Frank Sinatra, Green day, Rage against the Machine, Dune, Spineshank, Sum 41, Foo fighters med flera. Allt utom dansband går ner egentligen.

6. Lägger en hel del pengar på tillbehör till datorn. Annars går den en del på tillbehör till lyan och mindre saker så som hörlurar, lite kläder och annan feel-good kuriosa som man egentligen inte behöver men som lättar humöret en bit.

7. Mestadels hemlagad mat. Gillar matlagning. Äter en del ute, speciellt kina-mat (bor 1 kvarter från 2 kina-hak... kan vara relaterat.).

8. Beror helt på sammanhang. Här hemma har jag det rätt enkelt. Simpelt med rena linjer och bra funktion. Alla stilar är tilltalande på olika sätt undantaget för hemska blandningar av stilar och färger.

9. FPS, racing, strategi och äventyr. Just nu håller jag på med Spore, Age och Conan och GRID.

9.2 PC, Xbox, Nintendo GC, Sega Dreamcast.
9.3 Så mycket som möjligt närhelst jag kan.
9.4 Hemma elelr hos kompisar.
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
9.6 Bättre möjligheter att köra spel på flera skärmar.
9.7 Inte egentligen. Kanske att man använder lite annorlunda ordval när man tala med de som är insatta.
10. Finns 2 sorter. De som som tycker att spela spel är det enda som krävs och de som faktiskt har ett intresse i spel som helhet vilket inkluderar intresse i branchen, företagen m.m. Vad jag tycker är en gamer är de som går in under det sistnämnda.
11. Nej

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:

18år, Man, Förlovad i 3 år, skejt stil ?,

2. Boende: Inneboende hos mor, Villa , en bir från "storstan" sundsvall

3. Arbete/ Studier: studerar på Johnbauer (ville inte gå där men vart tvungen för ville inte hamna på iv) 175p årsk 9. jobbar extra som städare

4. Fritid: Kompisar, glider runt . kvällar innan sovdags Datorn

5. Kultur:
gillar metal , soulfly gillar fängelse serier som Oz

6. Pengar och prylar:

gjorde nyss av med 15k på 15dagar sommarjobbs lönen gick åt spenderar på allt möjligt, spenderade allt på skitsaker typ

7. Kost:
äter det mesta men är väldigt kräsen enligt min flickvän :S

8. Fint/Fult:
fint är när det är stilrent gillar svart och silvergrå. mörka jeans ska det vara och svarta/bruna tröjor
9. Spel:

9.1 spelar just nu Spore och cs 1,6 men inte ofta :/ mognat ifrån speladet kanske ? gillar mest strategi

9.2 Andvänder bara datorn hatar alla andra plattformar förutom nes och snes

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet? kvällstid kanske en timme
9.4 Var och hur spelar ni? spelar hemma

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande? 149kr för 1.6

9.6 Behov och önskemål: skulle vilja köra ubuntu med stöd för steam spel utan wine eller hur man förklarar det

9.7 Normer och jargong: ?

10. En "Gamer": Gamer låter mer "coolare" än data nörd som jag tänker mig antigen fet med mkt finnar och sitter och äter chips i datorstolen och spelar wow osv . När jag hör gamer tänker jag på , en kille som sitter i huvtröja med sitt g15 och mx518 sitter och nöter cs 1.6 och skriker efter jolt :S

11. Övrigt jadu vad ska man säga ?

Visa signatur
Permalänk

1. Beskrivning:
18, man, singel, modé klädd för det mesta (blandar billigt och dyrt)högerriktad.
2. Boende:
Hos föräldrarna i tre våningsvilla med tomt och grusinfart.
3. Arbete/ Studier:
Sista året på Gymnasiet och extraknäcker i en ICA butik.
4. Fritid:
Umgås med vänner och familj, styrketränar, dator och tv sittande, läser och dricker mycket kaffe
5. Kultur:
All ätare inom musik och film.
6. Pengar och prylar:
Lägger undan 1000 :- varje månad för framtiden, resten spenderar jag på elektronikprylar och ibland lite kläder samt vardagsnöjen förstås.
7. Kost:
Äter mycket micromat samt skolmat förstås, försöker käka 4-5 ggr per dag pga. intensiv träning.
8. Fint/Fult:
Lite svårt att svara på, gillar dock när man inreder t.ex. ett rum personligt, ska vara hög mysfaktor ;). Fult skippar jag..
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Absolut mest RPG, älskar den genren, t.ex. Oblivion och D2. Därefter blir de väll en hel del FPS.
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
I nuläget endast PC, ska dock införskaffa 360 snart. Svårt att svara på vilken jag gillar mest, båda har sina fördelar.
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Faktiskt inte en enda minut idagsläget, kommer dock bli mer nu när jag får mitt nya grafikkort. När jag väl spelar kan de bli många timmar.
9.4 Var och hur spelar ni?
Endast hemma. Beroende på spel både SP och MP.
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Inte mycket alls, utspritt på ett år kanske 1-2 tkr.
9.6 Behov och önskemål:
Faktiskt inga direkta önskemål, eller mera RPG spel vore inte fel.
9.7 Normer och jargong:
Ja det finns det definitivt. Bara att lyssna på CS eller WoW gamers så hör mar.
10. En "Gamer":
En person som lever sig in i spelandet och som ofta tillbringar mycket tid framför datorn.
11. Övrigt
Pass.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

1. 19 år, Man, Singel, Casual-stil, ingen speciell politisk läggning.

2. Bor hos föräldrar och 3 syskon. Vanligt hus, vanliga möbler.

3. Just nu är jag arbetslös men jag ska studera nästa år. Jobbade även nyligen i några veckor.

4. Tränar gym, spelar piano och gitarr och degar framför datorn med antingen internet eller lite CoD 4, då och då.

5. Musik: Det mesta förutom Hiphop/rnb och Jazz.
Serier: Många. Dexter, Entourage, Lost, 24, Heroes osv...
Film: Några stycken favoriter, ser annars på det mesta kommersiellt.

6. Jag köpte nyss en dator för 10k som jag velat gjort i flera år. Har köpt biljett till Coldplay i Globen. Ska även köpa ett digitalt piano framöver och körkortet ska snart inkasseras. Annars har jag väl inge speciellt, en hylla, garderob, datorbord och säng.

7. Äter det som lagas här hemma.

8. Stilrent gillar jag. Matchande färger som ser bra ut men det ska vara enkelt.

9. Gillar alla sorters spel förutom de nyaste bilspelen. Need for Speed: Hot Pursuit va det senaste mest intressanta för mig.

9.1 Spelar just nu mest FPS spel och TPS (Third person shooter)

9.2 Spelen spelas på Dator.

9.3 När jag är insatt så kan jag lira 3-4 timmar som mest på CoD 4 t.ex. Förr i tiden när jag var besatt i WoW så kunde det liras upp till 10 timmar sorgligt nog. Spelar mest på dan när jag vaknar efter jag läst lite nytt på internet om jag har lust. Eller på kvällen.

9.4 Hemma på rummet. Multiplayer mest. Drar väl iväg och skapar ett LAN med polarna på loven förut när det var skola. Men nu gör några av polarna lumpen så det har inte vart LAN på snart 1.5 år.

9.5 Nästan ingenting. Köpte senast CoD 4 och Crysis.

9.6 Nah, köpte ju som sagt ny dator just så det är nog ingenting. Ett Wi-Fi surround-system lät dock lockande.

9.7 Ja. "LOL", "pwnt", "rofl" "GG" "GJ" osv.

10. En "Gamer":
Ja, en inbiten gamer skulle nog vara en sån som lusläser speltidningar för att hinna med alla nya releaser för att sen vara där och antingen förboka eller köpa det fysiskt i butik på releasedagen eller så fort som möjligt. För att sen installera det och spela igenom det. Men finns ju även de som spelar då och då för att det är kul, jag är nog den personen.

11. Övrigt
Nwepp.

Visa signatur

Ryzen 5600X | GeForce 3070 | B550-A Pro | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
28, pojke, sambo, "skejtstil", politik bryr jag mig ej om.

2. Boende:
Sambo, 2a i centrala sundsvall, ljust och fint med en del lampor och tavlor.

3. Arbete/ Studier:
Slutade jobba för 1 vecka sedan, nu har jag semester tills vecka 40 då jag börjar på nytt arbete.

4. Fritid:
Snowboard på vintern, promenerar endel med hunden, spelar en del datorspel.

5. Kultur:
Lyssnar på mycket, varierar beroende på humör, men endel In flames blir det.
Filmer så tycker jag mest om Hong kong action.

6. Pengar och prylar:
Mat,hyra,räkningar, sparar inför det kommande barnet (någon månad kvar bara).

7. Kost:
Äter nog ganska varierat, visst blir det lite skrot mat ibland men lagar det mesta här hemma själva.

8. Fint/Fult:
Tycker inte en massa färger på något föremål är fint.
Tycker om stilrena saker som finner en funktion.

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
För stunden spelar jag Battlefreld Heroes och bf2 *project reality*

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar n mest?
Dator.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
någon timma om kvällarna.

9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma över internet.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
5-10000 beroende på uppgradering av dator.

9.6 Behov och önskemål:
Mute knapp på frugan skulle vara fint.

9.7 Normer och jargong:
Jo det finns.

10. En "Gamer":
Engagerad.
11. Övrigt
Nej.

Visa signatur

ASUS PRIME X570-P - Ryzen 3600x - Gigabyte 5700xt gaming OC - 16gb G.skill 3200MHz CL 16

Permalänk
Inaktiv

1. Beskrivning:

Ålder: 23
Kön: Man
Civilstatus: Officiellt sett är man väl ensamstående, då jag inte är gift.
Klädstil: Bra fråga...jeans & t-shirt, typ
Politisk läggning: Bra fråga...nåt åt vänsterhållet
Bild: Orka

2. Boende:
Bor med sambo i en fräsch trea i Berga, Linköping.

3. Arbete/ Studier:
Arbetssökande

4. Fritid:
Just nu har jag 100% fritid, då jag är "ledig" jämt.
Kollar på film, sitter vid datorn...mest...för tillfället iaf

5. Kultur:
Lyssnar mest på synth och Lars Winnerbäck.

Gillar Science fiction och superhjältefilmer.
Dock går det mesta ner

6. Pengar och prylar:
Eftersom vi (jag och min sambo) står som arbetssökande har man tyvärr inga pengar att lägga på något.

7. Kost:
Äter ett, max två, mål om dan. Blir bara så.

8. Fint/Fult:
Gillar kontraster, är väl det enda jag kommer på.

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Spelar det mesta, allt från RTS till FPS.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
PC, min PSP ligger oftast orörd.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Olika, allt från nån timme eller två till kanske 90% av vakna dygnet. Beror på olika saker

9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma. Spelar både single- och multiplayer.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Inte så mycket.

9.6 Behov och önskemål:
Inget speciellt faktiskt.

9.7 Normer och jargong:
Inget jag använder mig av.

10. En "Gamer":
Svårt att säga. En gamer är väl helt enkelt en person som gillar att spela? Och gör det en hel del.

11. Övrigt
Inte vad jag kan komma på.

Permalänk
Medlem

Re: Är du en &quot;Gamer&quot;?

1. Beskrivning:
25år, man, jeans t-shirt, inget speciellt politiskt parti.

2. Boende:
Sambo, radhus

3. Arbete/ Studier:
Maskinist

4. Fritid:
Spelande och gymmande

5. Kultur:
Heavy metal, action filmer samt intressanta dokumentärer.

6. Pengar och prylar:
Mat och öl =), lite elektronik och kläder då och då.

7. Kost:
Husmanskost och protein, multivitamin tillskott.

8. Fint/Fult:
Borstat/polerat rostfritt stål är snyggt.

9. Spel:
Främst FPS. Cod4 mest för tillfället.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
PC.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Kvällen, 1-3 timmar.

9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Köper nytt spel när det kommer nått nytt bra samt lite nya dator prylar ca. 1 gång i året. ca. 3500kr i året.

9.6 Behov och önskemål:
bekväm dator stol...min gamla var obekväm och gick nyss sönder!

9.7 Normer och jargong:
Alla yngre lirare skämmer alltid ut sig i ingame chatten och hackar på alla, typ att skriva noob.

10. En "Gamer":
En gamer är en som spelar mest hela tiden så fort han har möjlighet. Skulle inte vilja klassa mig själv som en tvätt äkta gamer.

11. Övrigt
-

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
22, Man, Sambo, Indie-Pop/rock stil (stuprörsjeans, cardigans och tshirts/skjortor/wifebeaters), Ingen sida alls.. Jag "roamar" fritt.

2. Boende:
Bor i centrala Växjö tillsammans med min kvinna och en annan kvinna som vi delar lägenheten med. En rätt stor 3a (bostadsrätt) som vi inreder allt eftersom.

3. Arbete/ Studier:
Jag pluggar till IT-Säkerhets konsult (2årig KY-linje), mycket nätverk och säkerhet och sånt kul. På min "spare time" så jobbar jag på Rättspsyk som skötare och utanför Växjö på ett boende för utvecklingsstörda.

4. Fritid:
Jag har väl rätt mycket fritid.. Efter skolan (1600) så har jag resten av dagen och natten samt vissa helger (då jag inte jobbar). Jag tränar Thaiboxning och Sanshou samt glor på film, spelar spel och jobbar en del med webdesign.
Jag sysslar även mycket med musik, spelar själv och jobbar som DJ ibland.

5. Kultur:
Oj.. Svårt.. Jag lyssnar på all musik pretty much, men några gamla favoritband är bl.a. Led Zeppelin, Bob Dylan, Nick Cave, Libertines, Broder Daniel. Däremot ogillar jag all form av dansband (med undantag för Cool Candys och Curt Hägerts med Robert ^^) och "Hit-FM musik".
När det kommer till film så finner jag nöje utav det mesta, dock är jag en sucker för djupa indie-filmer med ett skönt budskap. Senaste "bästa film": Felon, senaste "sämsta film": Indiana Jones and the Crystal Skull.
Kollar mycket komediserier, X-Files och Generation Kill.

6. Pengar och prylar:
Just nu säljer jag av det mesta av mina prylar för att bli av med gamla skulder innan jul, men i vanliga fall så blir det väl mest elektroniska prylar och kläder (samt mat).
Allt annat "hittar jag gratis".
Det enda jag har av värde hemma är min tv, mobil samt dator.

7. Kost:
Just nu följer jag en väldigt strikt "träningsdiet" med mycket proteiner och lite kolhydrater, men jag är en sucker för att laga mat så ibland lagar jag något lite extra som t.ex. Musselsoppa eller hemgjord pasta carbonara.
Jag lagar alltid mat själv (bortsett från när min sambo lagar mat lite då och då och dom gånger vi inte orkar på söndagarna och drar en pizza istället).

8. Fint/Fult:
Hmm, jag gillar saker som är mattsvarta, slimmade och små. Stilrent ska det vara. Men även lite udda färger såsom brunt och grönt går hem ibland när det gäller inredning.
Så länge det matchar och är stilrent så är jag nöjd.

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Allt möjligt, dock mest FPS och RPG. Nu brukar jag mest pröva spel och sen slänga. Innan lirade jag Battlefield 1942 på hög nivå men även WoW, Ultima Online och Trackmania.
Jag ser knappt något nöje i att spela singleplayer längre.. Måste vara online för att jag ska bli nöjd

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Datorn använder jag mest, äger ett PS2 också, men spelar sällan på det. Hade dock velat ha ett PS3 aswell, men det får vänta. Jag gillar min dator som det är nu.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Just nu så spelar jag max 1 timme om dygnet men för 2 år sedan så var det väl mellan 5-8 timmar om dygnet. Uteslutandes på kvällar och nätter (när sambon somnat).

9.4 Var och hur spelar ni?
Flitig före detta lanare (besökt Dreamhack ca 6 gånger), men nu sitter jag bara hemma.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Mellan 0-50:- i månaden just nu.

9.6 Behov och önskemål:
Känner inga direkta behov just nu.

9.7 Normer och jargong:
Absolut, svårt att ge exempel, men tyvärr så kan det vara rättså fientlig stämning gamers emellan (om man inte spelar på samma lag då).

10. En "Gamer":
Som jag var för två år sedan; Ständigt uppdaterad inom spelvärlden, aktiv i sitt spelande och gärna en inbiten lanare med klan och hela "shebanget".

11. Övrigt
Jadu, jag anser mig själv som en gamer eller åtminstone före detta gamer, men jag tror verkligen inte jag skulle passa in i "allmänhetens" mall för hur en gamer är och för sig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
27 år, man, singel, politiskt flexibel.

2. Boende:
Bor själv i en 2:a. Är inte mycket för heminredning, men jag gillar att ha det bekvämt.

3. Arbete/ Studier:
Jobbar som väktare

4. Fritid:
Lite allt möjligt, har ingen fastsatt hobby direkt.

5. Kultur:
Musikmässigt lyssnar jag på allt möjligt. Mest rock dock. Filmer sväljer jag allt som är action samt dokumentärer. Serier kollar jag på komedier samt Prison break, Lost, Heroes, Tudors, The Riches.

6. Pengar och prylar:
Beskriv vad ni lägger era pengar på och hur mycket, samt vad ni har för
prylar därhemma. Pengar läggs på mat, hyra och krimskrams. Har nog inte så mycket prylar, skulle väl vara den extra datorn, Ipod touchen.

7. Kost:
Försöker hålla en balanserad kost. Dock är jag en sucker för kött i alla dess former. Lagar mat oftast själv då jag tycker det är kul.

8. Fint/Fult:
Inredningsmässigt gillar jag naturfärger, trä osv. Kläder är jag inte speciellt kräsen när det gäller färgval, skulle nog aldrig få för mig att sätta på mig en pastell grön eller pastellrosa tröja, men det kan vara snyggt på andra.

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Beskriv genre (FPS, RPG, Strategi etc.) och titlar samt vilka spel/genrer ni
spelar mest
Gillar RPG, FPS, gamla plattforms och äventyrsspel. Wow, GTAIV, alla gamla Sierras Quest äventyrslir, Monkey Island, Day of the Tentacle osv, samt många av plattformsspelen på Nes, Snes, Super Mario osv.
Spelar just nu mest WoW.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Använder PC samt Xbox360. Spelar dock mest på PC:n

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Spelar i mån av tid. Så ibland kan det bli en långkörare en hel dag för att ibland bli ingenting på flera dagar. Tiderna på dygnet skiftar också väldigt mycket.

9.4 Var och hur spelar ni?
Spelar alltid hemma om man inte är hos nån kompis.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Just nu är det bara månadsavgiften på WoW som jag lägger pengar på.

9.6 Behov och önskemål:
Har inga behov eller önskemål, finns redan det som behövs.

9.7 Normer och jargong:
Regler vet jag inte, tycker att alla man spelar med över nätet är unika personer. Jargongen är väl den gamla vanliga med förkortningar, lol, omg, noob osv.

10. En "Gamer":
En som spelar..

11. Övrigt
Work is da poop!

Permalänk
Inaktiv

1. Beskrivning:
20, Man, Singel, Det jag tycker är skönt, Bryr mig inte om politik.

2. Boende:
Ensam i egen lägenhet, 1:a

3. Arbete/ Studier:
Andra året på musikhögskola

4. Fritid:
Övar på mitt instrument, sitter vid datorn, umgås (sporadiskt) med vänner

5. Kultur:
Allätare i musik, INKL. klassiskt och dansband Dock hatar jag pop. Kollar mycket på film och serier; Simpsons, Family Guy, Scrubs och Southpark är favoriter.

6. Pengar och prylar:
Är student så större delen av min inkomst går åt till att bo och leva. Lade mer pengar på datorer förr, nu har jag laptop, lättare att hoppa över uppgraderingen då

7. Kost:
Äter väl hyffsat normalt, lagar min mat själv.

8. Fint/Fult:
Omöjligt för mig att generalisera "fint" och "fult". Allt beror på sammanhang och omständigheter.

9. Spel:

9.1 Vilka spel spelar ni?
Warcraft III / Dota + Mariokart

9.2
Dator samt N64

9.3 Runt 3-7 timmar / dag, när jag känner för det.

9.4
Hemma över internet

9.5 Runt....0 kr.

9.6 Har det bra som det är

9.7 Var inte en total idiot när du spelar brukar jag oftast följa.

10. En gamer är en människa som tycker om att spela och gör det ofta.

11. Övrigt: mjae.

Permalänk

Ok måste kanske svara för att bredda lite.

1. Beskrivning:30 år, Man, Sambo, Kläder beror på om jag är på jobbet eller inte, Skjorta slips alt lediga jeans o sneakers, Socialliberal.

2. Boende:
3a centralt i Stockholm med miin sambo.
3. Arbete/ Studier:
Arbetar som controller på ett It företag.
4. Fritid:
Spelar gärna golf, dataspel eller festar.
5. Kultur:
Gillar hårdrock, komedie serier som scrubs, simpsons eller couplings, alla roliga/dåliga filmer. Gilalr inte r&b samt svenskla filmer.
6. Pengar och prylar:
Vi köper det vi behöver eller vill ha. Alla pengar ryker på något sätt.
7. Kost:
Lagar för det mesta mat själva. Blandad kost med mycket grönsaker och inget halvfabrikat alls.
8. Fint/Fult:
Stilrent enkelt men ändå annorlunda på något sätt. Väldigt generell fråga så det beror på det är för något men allt måste vara snyggt oavsett om det är en liten eller stor sak.
9. Spel:
9.1 Jag spelar för det mesta football manager, Civilization, Fifa, RPG eller FPS.

9.2 Xbox360 eller PC laptop.
9.3 Kanske någon timme om dan på kvällarna eller helgerna.
9.4 Hemma i soffan
9.5 När konsollen väl 'r köpt så kanske 3000 per år max.
9.6 Spel med bra story. Inte för långa.
9.7 Nej. Mellan fjortisarna kanske.
10. En som uppskattar formatet.
11. Övrigt
Gamers är INTE en homogen grupp utan förekommer i ALLA typer av grupper i sammhället. Segmentera hellre efter ålder, inkomst, livsstil mm.

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
Man, 23 år upptagen, antagligen ganska "dräggig" stil men mer åt skate hållet, när man jobbar är det fabriksmunderingen som åker på

2. Boende:
Egen lägenhet 1:a me soffa datorbord tv säng stereo osv

3. Arbete/ Studier:
Bygger lastbil på Scania

4. Fritid:
Umgås med nära & kära

5. Kultur:
Böcker: allt som inte är kriminal thrillers, film går allt ner bara det är väl genomfört

6. Pengar och prylar:
Pengar går till ren överlevnad, samt mycket tattueringar en del prylar, har nyköpt dator och 37tums platt tv så nästa pryl blir ett ps3:a i slutet av månaden

7. Kost:
Vegetarisk kost här så lagar näst intill all mat själv om det inte slinker ner någon bakfyllepizza på en söndag

8. Fint/Fult:
bekvämt är bra, bra = snyggt

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
RTS, samt RPG är min melodi, även om en del äventyrsspel åker med också (blev sjukt sugen att köra om Beyond Good And Evil nu när jag läste om det)

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
PC, Gamecube och mitt PSP

9.3 Blivit mycket mindre nu på senare år men mest kvällar/nätter beroende på vilket skift jag jobbar, speltiden varierar mycket beroende på om det kommit något nytt SUPER spel

9.4 Var och hur spelar ni?
Hemma, eller kanske nöter lite xbox hos grannen

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande
några tusenlappar om året

9.6 Behov och önskemål:
Kroppen har för länge sen anpassat sig till t-bord o mus

9.7 Normer och jargong:
bara att surfa in på fragbite så har dom nog nya ord för ett par lexikon där

10. En "Gamer":
Stereotypa delen för mig här, antagligen pinsmal med glasögon eller den större varianten ....

Permalänk
Medlem

Va trevligt att det trillat in några inlägg över natten och dagen, tackar så mycket. Keep up the good work & keep posting!

Permalänk
Medlem

1. Ålder 32 år, singel, vardaglig klädstil, röstar blått.

2. Boende: Hyr en rejäl lägenhet i Wien där jag bor själv.

3. Har studerat och forskat i många år och har en doktorsexamen i matematik. Just nu är jag ute på sk post doc forskning utomlands.

4. Fritid:
Varierar väldigt. Spelade länge innebandy. Har senaste året ägnat rätt mycket tid åt datorspel. Gillar annars att se film, gå ut med polare, eller bara plocka svamp med familjen..

5. Kultur:
Väldigt blandad musiksmak. Gillar Abba, Mike Oldfield, Jean Michel Jarre och annat. Gillar inte Death metal och liknande för "hård" musik.
Gillar Science-fiction och superhjältefilmer.

6. Pengar och prylar:
Jag sparar det mesta av mina pengar. Då och då lägger jag ut pengar på ny dator och datorprylar. Ananrs lägger jag mest ut pengar på vardagskostnader.

7. Kost:
Väldigt varierande beroende på var jag är. Ibland äter jag alltid ute, ibland lagar jag mat hemma.

8. Fint/Fult:
Jag gillar slimmat och elegant. Elegant utan att vara vulgärt med för mycket ploj. Glas och metall i eleganta kombinationer kan vara vackert.
Vad gäller kläder får det gärna var elegant utan att vara överdrivet. Ingen kostym och slips, utan eleganta vardagskläder.

9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Spelar nästan bara FPS.
Har spelat väldigt mycket Team fortress 2 på sistone. Var och är väldigt förtjust i Half-life 1 och 2 serierna. Action blandat emd vacker grafik tilltalar mig.
Ibland kan jag spela enstaka spel av andra kategorier, men då bör det vara något alldeles extra bra.

9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
Spelar bara på PC.

9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
Varierande beroende på hur mycket tid jag har. Vanligen blir det några timmar på kvällen.

9.4 Var och hur spelar ni?
Spelar alltid hemma och nästan alltid online FPS.

9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
Inte mycket om man räknar till spelkostnaderna. Köpte spelet Team fortress 2 förra hösten och har inte köpt nåt sen dess.
Köper dock en del tillbehör till datorn för att få en bättre spelupplevelse (köpt ny mus och musmatta tex)

9.6 Behov och önskemål:
Jag skulle vilja kunna använda tårna och fötterna när jag spelar, tex för att byta vapen.
Alla knappar på min mus är redan använda och det skulle kännas enklare att inte behöva störa koncentrationen på musen.

9.7 Normer och jargong:
Regler vet jag inte, däremot så använder man ju en hel del förkortningar i spelen för att snabba upp kommunikationen.

10. En "Gamer":
Finns så många olika sorter att det är svårt att finna en stereotyp.
Det finns allt från 12-åringar med lol språk och seriösa gamers på toppnivå.
Dock har de flesta det gemensamt att de är killar/män.

11. Övrigt
Nja, kommer inte på nåt nu...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

1. Beskrivning:
20 år, kille, förlovad sedan 4 år, blir pappa för en vecka sedan (seg unge till att komma ut!), lutar åt högern mer, väldigt casual klädstil.

2. Boende:
Sambo, bor i en trea med flickvännen. Mörkgrått i nästan hela lägenheten, shön stämning när man spelar!

3. Arbete/ Studier:
Tog precis studenten, så nu är man arbetssökande. Lever på bidrag för tillfället.

4. Fritid:
Inte alls så mycket, ibland är jag ute och plockar diverse svampar.

5. Kultur:
Allt möjligt, lyssnar på allting. Knarkfilmer är goa att titta på, likaså amerikanska serier. Jericho, Journeyman, Kyle XY osv. Även tecknade serier (Simpsons, family guy)

6. Pengar och prylar:
Har inte alls så mycket kosing till övers, men jag har ändå ganska mycket fina prylar hemma. En 42" plasma TV, Xbox, WII, PS3, Supernintendo etc. Pengarna läggs på mat, har inte råd med prylar.

7. Kost:
Lagar allt själv, både till mig och "frugan". Kycklinggrytor, allt med köttfärs (burgare, sopper, lådor etc). Ris eller Spaghetti till, ALDRIG potatis.

8. Fint/Fult:
Morderna prylar är fula. Tycker om diskreta saker. Svårt att förklara, men jag skulle aldrig någonsin kunna köpa någon grön pryl som sticker ut.

9. Spel:
1. Mmorpg är nice. Spelar WoW.
2. PS3:an och datorn.
3. Ett par timmar per dygn, mestadels på dagen. Kollar på TV:n på kvällen.
4. Hemma, framför datorn, eller framför TV:n. Brukar även ha smålan här hemma (med antingen 1 eller 2 pers förutom mig) ett par gånger per kvartal.
5. Inte mycket, om ni förstår vad jag menar.
6. Lite mer känsla skulle vara nice. Wii har ju handkontrollen som är nice att svinga runt med.
7. Förstår inte frågan riktigt. Om ni menar att man säger "jävla noob" IRL med varandra, så mjo, det säger vi.

10. En "Gamer":
Det är så jäkla individuellt. Har polare som går i luffarkläder, polare som går i kostym. Svårt att beskriva en gamer. Men unga gamers brukar väll typ.. Skita i vad andra tycker. Lite äldre brukar aldrig raka sig (haha). Fördomar ftw.

11. Övrigt
Nej, det här räcker. Vart enormt jävla trist att skriva i denna lista. Haha

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

1. 20, Man, Singel, Jeans och huvtröja, bryr mig inte om politik.

2. Bor i en 1:a

3. Studerar kemi och biologi på högskola

4. Har inte så mycket fritid förutom 2 timmar på kvällen, dock finns det alltid tid att surfa lite snabbt på internätet.

5. Brukar kolla för det mesta på skräck och science fiction filmer, lyssnar nästan på all musik förutom rap.

6. Pengar går till hyra och matt.

7. Brukar käka för det mesta mackor eller färdig lagat- då vanlig matt är nästan lika dyrt idag.

8. Fyrkantig och rak då det inte tar mycket plats och har inte massa onödiga grejer som kostar massor med pengar. Gärna träfärgat.

9. Spel:

9.1 Spelar inte så mycket nu för tiden, men det brukar bli DoD för det mesta. Andra spel kan vara Unreal Coop, Farcry, Need for Speed underground, Unreal Tournament, och lite nya spel- dock inte på min data. Spellar även några RPG spel som Neverwinter nights, vampire masquerade redemption.
I stort sätt alla gamla spel då jag har en gammal dator och tycker att spel var bättre förut. Som RTCW, Qauke I och II, GTA 1,2,3, DIablo II och massor av andra spel.

9.2 Använder dator, tycker det är obekvämt med spel kontroller till ps och xbox. Hade förut en gammal NES kontrol- men det var länge sen.

9.3 Spelar högst 2 timmar om dagen, men kan bli mer på helger.

9.4 Spelar hemma, oftast multiplayer

9.5 Kanske 500 kr om året.

9.6 Har inga behov.

9.7 Tror att det är olika förkortningar som gäller, Själv spelar jag inte WoW men tycker att alla WoW spelare pratar helt annan språk.

10. Finns väl ingen bestämd utseende en gamer ska ha, man kan se ut som man vill. Tror knappast på den allmänna uppfattningen om den late orakade data nörden

11. No coments

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

1. Beskrivning:
28, man, sambo(hetrosexuell) inget politiskt intresse men mer vänster än höger.
2. Boende:
Sambo, inneboende david 17år tjejens bror.
Bostadsrätt 2 rum och kök
Har en blandning av de kläderna jag hade i skolan(skate)och lite mer vuxet.
3. Arbete/ Studier:
Kylmontör
4. Fritid:
Dator, film. skytte(pistol)
Jobbar 7-16 + övertid och jour allt annat e fritid
5. Kultur:
Hårdrock och punk lyssnar jag på mest, ogillar mkt av det som visas på mtv t.ex all löjlig gangster musik med folk som hoppar och låter med en massa guld runt halsen.
Film är jag allätare på.
6. Pengar och prylar:
Köper mkt onödigt som jag säljer allt för tidigt.
ps3, 42tums tv, 3 bärbara datorer, pistoler och ammo.
Byter bil minst engång om året har nu en v70n
Så ingen missförstår....jag har inte gott om pengar utan mest krediter:)
7. Kost:
Äter mkt gott kött med tillbehör hemma. äter alldeles för ofta ute på jobbet.
8. Fint/Fult:
svart och kantigt tycker jag om
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
Fps hl2 och liknande
fps fallout och liknande. har en förkärlek till postnuclear
9.2 Vilka plattformar använder ni och vilken gillar ni mest?
ps3 och dator, jämt race där
9.3 Hur mycket spelar ni och när på dygnet?
spelar ett par timmar efter jobbet.
9.4 Var och hur spelar ni?
hemma
9.5 Hur mycket pengar lägger ni på ert spelande?
på ett år kanske 1000kr i mån
9.6 Behov och önskemål:
Vill ha en 50tummare till mitt ps3
9.7 Normer och jargong:
Haxxor leet
10. En "Gamer":
Är allmänt duktig på spel och har en historia av många varvade spel bakom sej

Permalänk
Avstängd

1. Beskrivning:
17, kille, Singel sen 1 år tillbaks, jeans, vit-shirt, en hoodluva med dragkedja, bryr mig inte speciellt mycket. om detta är sån bild nu menar:P http://img377.imageshack.us/my.php?image=bild1196455894so3.jp... där får du en hint om hur min klädstil ser ut, jag är killsen som står upp i mitten raden längst mot höger, min hud är lika vit som min vita tröja på bilden -.- sen är detta är närmare bild på mitt ansikte. http://img73.imageshack.us/my.php?image=dsc01161px5.jpg
på dig själv
2. Boende:
hos min mor och hennes gubbe,. i hus. det är ett litet område vid en skola, ganska lugn plats,jag kan försöka ta bilder i morgon av huset.. *bifoga gärna en bild eller två
3. Arbete/ Studier:
jag studerar systemvetenskap..
4. Fritid:jag sitter mest vid datorn om inte någon ringer och frågar om jag ska göra något.
5. Kultur:Musik då är det trance dance,filmer så är det komedi, skräck och action,serier så kollar jag på, jericho,weeds,prisonbreak,lost,supernatural,greek,las vegas, heroes, mythbusters, reaper, vet inte om jag glömde något nu, jag hatar hiphop musik, sen i film branschen hatar jag drama, goore filmer, i serier hatar jag som big brother alltså dokusopor.
6. Pengar och prylar: det vi lägger pengar på är saker vi har nytta av dagligen, som en ny tv, hemmabiosystem,renovera badrummet, köket, nya teknologiska saker som man har nytta av jämt:P.
7. Kost:
vi äter på vardagarna ofta lätt mat, men på helgerna äter vi oxfilé med bea, eller grillat som exempel.
8. Fint/Fult:
jag gillar mörkt trä färgat, och mörka varma färger, sen gillar jag saker som ser stilrena ut. , tyg soffa, mycket trä, vitt trÄ:P svårt att förklara.
9. Spel:
9.1 Vilka spel spelar ni?
jag spelar, wow, cs, cod4, wc3, rainbowsix, även lite rollspel.
9.2 från början använde jag consoller som nintendo 8bit, playstation, men sen hittade jag datorn.
9.3 jag spelar 6 timmar om jag har skola, från 16:00 till 1 eller något liknande, om jag är ledig är det från 12 till 5 på morgonen:P?
9.4 jag sitter oftast bara hemma, men ibland brukar jag gå på ett lan som kan hålla på i 4 dagar upp till 1 månad beroende på hur mycket folk orkar:P.
9.5 jag betalar mest gametime, det är inte så mycket faktist.
9.6 skulle vara skönt med en stol med inbyggt massage xD
9.7 Normer och jargong:
Finns det oouttalade regler och en speciellt jargong ("språk") mellan
gamers? Beskriv era egna uppfattningar och erfarenher.
10. dom sitter ofta vid vid sin consoll dator och spelar, gör inget annat nästan:P.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]