Permalänk
Robot

ännu ett P182

jahapp .. då har man köpt sig lite nya prylar

det gamla började bli en bra bit förgammalt

så nya saker vart:
* Antec P182 Gun Metal Black
* Asus Striker Extreme nf680i
* Corsair XMS-6400 2x2 gb DDR2
* Intel E8600 C2D 3,33 ghz
* Corsair HX620W

Lite felköp å budget saker .. men man lär sålänge man lever

Ni får ursäkta mobilen har bara 2.0 kamera

Besök albumet: ännu ett P182 av tinywitch

Permalänk
Medlem

Fina bilder för att vara en mobil

Visa signatur

Just NODL it! #NODL
-------------------------------- Fösta Bygget (´= Galleri Album-----------------------------
Hodban@YTube

Permalänk
Avstängd

Snyggt=)

Var köpte du bordet, och hur mycket kostade det :D?
Vad heter bordet, lennart =D?

Permalänk
Medlem

Inte för att vara negativ på något sätt men jag tycker du skall byta ut ditt modekort. 680i kretsen är verkligen hemsk! Kan balla ur o grejja. Jag har bytat mitt eget bräde 2 gånger nu, inte särskilt kul alls.
Snyggt annars!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Snyggt ;D

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Snyggt=)

Var köpte du bordet, och hur mycket kostade det :D?
Vad heter bordet, lennart =D?

Bordet är kvarlämnat av en polare som var inneboende förut det väger BLY
vet inte varitfrån han fick det man jag antar nåt gammal företag som sålde ut sina gamla möbler.
svaårt att se på bilden dock men dne träfärgade biten längst bak på bordet kan vinklas upp så man kommer åt en stor kabelränna bakom

Permalänk

Man ser P182 överallt! men endå är jag kär i det chassit <333

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

två frågor! varför så bra nätagg och varför det moderkortet?

chassit äger totalt men svara på dom andra frågorna XD

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem

Sexigt överkast ;D

Visa signatur

A lie is just a great story that someone ruined with the truth.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
två frågor! varför så bra nätagg och varför det moderkortet?

chassit äger totalt men svara på dom andra frågorna XD

för jag har planerat på att köpa bättre graffe(s) .. men har inte bestämt mig så får köra på mitt gmla 8600gt sålänge

mammaplankan för att det jag ville ha (striker formula) inte fanns så polarn jag beställer av rekommenderade det (börjar tro att han inte har alla hästarna i stallet när det gäller ny hårdvara)

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Är inget direkt fel på ditt moderkort, men kanske kan tyckas att det är lite väl med tanke på det du har. Nätagget är riktigt grymt, det kostar så lite så tycker nästan att det är "fel" att köpa HX520. Så där gjorde du ett bra val. Chassit är bra det med ja, har ett likdant själv, GMB alltså.

Försök att överklocka din E8600

Om du inte ska klocka så skulle du ha tagit E8400 istället. Så hade du sparat ca. 800:-.

/Mvh sedde.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sedde
Tjenare!

Är inget direkt fel på ditt moderkort, men kanske kan tyckas att det är lite väl med tanke på det du har. Nätagget är riktigt grymt, det kostar så lite så tycker nästan att det är "fel" att köpa HX520. Så där gjorde du ett bra val. Chassit är bra det med ja, har ett likdant själv, GMB alltså.

Försök att överklocka din E8600

Om du inte ska klocka så skulle du ha tagit E8400 istället. Så hade du sparat ca. 800:-.

/Mvh sedde.

som jag sa tidigare (som kanske inte framgick så bra) "felköp"

polarn jag köpte av fattade fel å tog en E8600 istället för E8400

om jag skall bege mig in i klockningsvärlden så lär jag nog vilja ha en bättre fläkt å lycka till å hitta en som passar på mitt moderkort

nätagget var menat för att palla en massa diskar + cpu + en 2 gpu's jag vet bara inte vilka just nu (jag har 4 diskar redan)

Permalänk

P18* skulle vara originellare om alla slutade säga "Ännu ett P18*..."...

Permalänk
Medlem

Du fick en 7 av mig för grymt fin kabel dragning

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinywitch
för jag har planerat på att köpa bättre graffe(s) .. men har inte bestämt mig så får köra på mitt gmla 8600gt sålänge

mammaplankan för att det jag ville ha (striker formula) inte fanns så polarn jag beställer av rekommenderade det (börjar tro att han inte har alla hästarna i stallet när det gäller ny hårdvara)

Okej! du kommer att förlora CA 7 % prestanda eftersom du inte har PCIe 2.0

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tinywitch
som jag sa tidigare (som kanske inte framgick så bra) "felköp"

polarn jag köpte av fattade fel å tog en E8600 istället för E8400

om jag skall bege mig in i klockningsvärlden så lär jag nog vilja ha en bättre fläkt å lycka till å hitta en som passar på mitt moderkort

nätagget var menat för att palla en massa diskar + cpu + en 2 gpu's jag vet bara inte vilka just nu (jag har 4 diskar redan)

okej köp en Noctua NH-U12P så har du en bra kylare

men det ultimata är nog THermalright Ultra Extreme black med två Noctua P12 fläktar på...

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Splinter Snake
P18* skulle vara originellare om alla slutade säga "Ännu ett P18*..."...

Nu råkar det vara populärt här så för oss är det långt i från originellt oavsett hur man skriver det.

T.o.m jag har ett sånt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce GTX 1070 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W | Skärm: 2xSamsung 1080p

Permalänk

Fin dator men moderkortet var som sagt ett mindre bra val. En rätt gammal krets som dessutom inte var så jättebra i sin dag men lycka till iaf. Trevligt med nya datorer

Visa signatur

Macbook Pro 15" Retina 2013 | Spelriggen: Asus Rampage Formula | Sapphire HD7970 | 4GB ram | Intel Q6600 @ 3.2 ghz | Samsung 840 Pro 256gb + 3.3TB HDD | Antec P182B | Zalman ZM-850HP | BenQ FP241W | Logitech G500+Qpad MK-85 Pro|
Ljud: Peachtree Grand Pre, Emotiva XPA-2, Triangle Magellan Duetto, Beyerdynamic DT990

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oscarstegland
Fin dator men moderkortet var som sagt ett mindre bra val. En rätt gammal krets som dessutom inte var så jättebra i sin dag men lycka till iaf. Trevligt med nya datorer

well inget jag visste ,, om nåra år när man bytter nästa burk blir det nog ett mera seriöst val ...

ville mest uppgradera lite inför Warhammer Online

Permalänk
Medlem

Fin dator! Dock det dära med moderkortet...Jag får nästan tårar i ögonen att du slängt ut så mycket pengar på striker extreme när du köpte "budgetdelar" i övrigt. En go P35 chipset eller i värspa fall P45 skulle räcka utmärkt för det bygget=)

Det är som att köpa en ferrari och köra den på diesel

Annars bra jobbat!

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

Ser inget fel i att han köpte ett ordentligt moderkort. Det är lättare att uppgradera datorn i framtiden om man har ett vettigt moderkort.
Visst valet av krets kanske inte är det bästa men jag tror det finns lika många som haft problem med 680i som säger att den funkar bra.

Eftersom han har planer på att köra SLI och då blir det inge bra om han köper ett P35 eller P45. Visst han skulle kunna köra CF men han kanske vill ha SLI?

Visa signatur

Intel 10700K | ASUS ROG STRIX Z590-F GAMING WIFI | 32GB Corsair Vengeance | ASUS 3070 Ti TUF | Define R5 | 3x ASUS MG278Q 144hz | Logitech MX Master 3 | ASUS ROG Strix Scope TKL| Sennheiser Game Zero

Server Intel 7700k | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX HERO | 64GB Corsiar Vengeance | 2x Samsung 970 EVO 500GB | NZXT H440 |