Permalänk
Medlem

Ipren ger magsmärtor?

Tänkte bara kolla. Vet att det hänger en del läkarstudenter här så tänkte höra. Jag har nått joxx med magen som ger mig smärtor efter jag ätit nått, värre när det är fet mat osv (en pizza till lunch är förrödande). Haft det 1.5-2 år nu, varit hos läkare och gjort kameraundersökning av tarmarna som såg bra ut (ringde dock aldrig för att få svar på provet de tog, antar att de skulle ringt mig om det var viktigt ). Läkaren sa dock att han aldrig stött på någon vars tarmar såg så friska ut som haft någon auto-immun sjukdom, så jag tänkte att det var bra, han snackade om stressmage rllrt något sådant. Kan tillägga att jag senaste 2 åren blivit förkyld med varierande feber i princip var tredje vecka.

Nu när jag blev sjuk har jag lyckats bekräfta det jag länge trott, att någon halvtimme/timme efter jag tagit en Ipren får jag kramp i magen och extrema smärtor, värre än att smälla i sig 2 pizzor

Bör man börja joxxa med läkare igen eller? Sveriges sjukvård år ju mäkta seg, tog senast 1.5 år bara för att få göra min tarmundersökning. Väntar även sedan 4-5 månader på remiss hos kirurgen för att operera bort min visdomstand (varför nu tandläkare inte kan göra det vet jag ej, ve en tandläkare som sa det).

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk

Kan vara IBS (Irriterad tjocktarm), den diagnostreas genom uteslutningsmetoden. De testar allt annat tänkbart och kommer fram till att du har IBS.
Annars några orsaker till Magsmärtor:
http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=4783

Bra fakta:
http://inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/magont#fraga3291...
Där denna är ganska så aktuell: http://inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/magont#fraga3291...

Det bästa är att prata med doktorn igen och testa olika mediciner, då olika mediciner fungerar olika bra för olika personer.

Annars säljer matbutiker proviva och Dofilus vid kyllen, du kan ju köpa dem och se om de hjälper. Likaså har hälsobutiker en massa preparat (fråga dem vilken de rekommenderar), dock tycker jag det mesta de har är rena dritten. Det är lite flum ibland vid naturläkemedel, inga riktiga tester etc.. Men för någon hjälper de säkert och då är det ju bra.

Jag vet en som tar Link mot magknipp, fast det egentligen är mer mot sura uppstötningar. Nå det hjälper för honom du kan ju alltid testa:
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4933&Produ... (29kr)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Kan vara IBS (Irriterad tjocktarm), den diagnostreas genom uteslutningsmetoden. De testar allt annat tänkbart och kommer fram till att du har IBS.
Annars några orsaker till Magsmärtor:
http://netdoktor.passagen.se/default.ns?lngItemID=4783

Bra fakta:
http://inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/magont#fraga3291...
Där denna är ganska så aktuell: http://inflammationssjukdomar.se/fragor/mage/magont#fraga3291...

Det bästa är att prata med doktorn igen och testa olika mediciner, då olika mediciner fungerar olika bra för olika personer.

Annars säljer matbutiker proviva och Dofilus vid kyllen, du kan ju köpa dem och se om de hjälper. Likaså har hälsobutiker en massa preparat (fråga dem vilken de rekommenderar), dock tycker jag det mesta de har är rena dritten. Det är lite flum ibland vid naturläkemedel, inga riktiga tester etc.. Men för någon hjälper de säkert och då är det ju bra.

Jag vet en som tar Link mot magknipp, fast det egentligen är mer mot sura uppstötningar. Nå det hjälper för honom du kan ju alltid testa:
http://www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp?d=4933&Produ... (29kr)

Jo min läkare snackade om IBS / stressmage osv Tänkte mer på att jag blir ju sjukt hela tiden och ipren försöker mörda min mage. Har inge alvedon hemma så kan inte testa det:P

Bryr mig inte nämnvärt om smärtan, mer att man kanske vill veta vad det e

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Re: Ipren och magont?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Bör man börja joxxa med läkare igen eller? Sveriges sjukvård år ju mäkta seg, tog senast 1.5 år bara för att få göra min tarmundersökning. Väntar även sedan 4-5 månader på remiss hos kirurgen för att operera bort min visdomstand (varför nu tandläkare inte kan göra det vet jag ej, ve en tandläkare som sa det).

Gör alla läkare samma jobb? Nej. Varför skulle då alla tandläkare vara samma typ av tandläkare. De måste skära upp ditt tandkött och förmodligen krossa tanden och sen plocka ut småbitarna i princip. Det gör inte vanliga tandläkare. Det gör bara de allra jävligaste av tandläkare ;o

Permalänk
Medlem

Re: Re: Ipren och magont?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Gör alla läkare samma jobb? Nej. Varför skulle då alla tandläkare vara samma typ av tandläkare. De måste skära upp ditt tandkött och förmodligen krossa tanden och sen plocka ut småbitarna i princip. Det gör inte vanliga tandläkare. Det gör bara de allra jävligaste av tandläkare ;o

Nene, men tandläkaren sa att endast riktiga kirurger kan ta bort den Vilket är lite skojj tyckte jag Trodde tandläkare (i någon form) hade hand om tänderna.

Usch vad jobbigt med feber dock. Brukar ha max 36 i temperatur när jag är frisk, ligger på 39.1 nu, och min ipren har ännu inte förlorat sin verkan. Onskar att stelheten/värken i nacken kunde släppa med, lite irriterande

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Ipren och magont?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Nene, men tandläkaren sa att endast riktiga kirurger kan ta bort den Vilket är lite skojj tyckte jag Trodde tandläkare (i någon form) hade hand om tänderna.

Usch vad jobbigt med feber dock. Brukar ha max 36 i temperatur när jag är frisk, ligger på 39.1 nu, och min ipren har ännu inte förlorat sin verkan. Onskar att stelheten/värken i nacken kunde släppa med, lite irriterande

Det är ju en typ av tandläkare som tar hand om det. Jag fick min visdomstand uttagen vid S:t Eriks sjukhus (fick remiss dit av vanlig tandläkare), då var de också tvungen att skära upp tandköttet och krossa tanden innan de kunde plocka ur den. Sen blev såret infekterat. Smärta ;o

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Ipren och magont?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Det är ju en typ av tandläkare som tar hand om det. Jag fick min visdomstand uttagen vid S:t Eriks sjukhus (fick remiss dit av vanlig tandläkare), då var de också tvungen att skära upp tandköttet och krossa tanden innan de kunde plocka ur den. Sen blev såret infekterat. Smärta ;o

Ne, jag skulle tydligen gå till vanliga kirurgen på danderyd

Aja Nu ska man kanske knarka mer febernedsättande

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Brukar du kunna käka ipren utan magsmärtor?

Det är ju en rätt vanlig biverkning av ipren att man får ont i magen, du kanske bara är känsligare än andra?
Prova någon annan febernedsättande.

Jag tror förövrigt att jag klår ElDiablo när det gäller helvete man måste genomgå för att få bort en förbannad tand.
Fick göra 4 operationer för en enda tand (först fästa platta för att sakta dra upp den, som lossnade, samma sak igen, lossnade igen, ta bort tanden och till sist fästa titanskruv i käken)
Operationen när jag plockade bort tanden tog 4 timmar, tydligen satt den långt in i käken så de var tvungen att ta bort mycket av käkbenet innan de kom åt den.
Sammanlagt lär jag ha legat på operationsbordet nästan 12 timmar... (vaken naturligtvis) för en jävla tand.
Infekterat blev såklart flera gånger, jippie!

Jag hoppas att du får en liknande upplevelse.

Permalänk
Avstängd

Ähh, fan va ni klagar. Pain is weakness leaving your body! Ipren och annat smärtstillande är bara för mesar. Härda ut är det ända rätta!

(Säger jag som knarka syntetmorfin när jag pajja armbågen..)

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Brukar du kunna käka ipren utan magsmärtor?

Det är ju en rätt vanlig biverkning av ipren att man får ont i magen, du kanske bara är känsligare än andra?
Prova någon annan febernedsättande.

Jag tror förövrigt att jag klår ElDiablo när det gäller helvete man måste genomgå för att få bort en förbannad tand.
Fick göra 4 operationer för en enda tand (först fästa platta för att sakta dra upp den, som lossnade, samma sak igen, lossnade igen, ta bort tanden och till sist fästa titanskruv i käken)
Operationen när jag plockade bort tanden tog 4 timmar, tydligen satt den långt in i käken så de var tvungen att ta bort mycket av käkbenet innan de kom åt den.
Sammanlagt lär jag ha legat på operationsbordet nästan 12 timmar... (vaken naturligtvis) för en jävla tand.
Infekterat blev såklart flera gånger, jippie!

Jag hoppas att du får en liknande upplevelse.

Ok det där låter onekligen drygt... Man när vi ändå ska skryta om hur mkt skit man fått vara med om hos tandläkaren...

När jag var "liten" så hade jag först en tandställning för att fixa till ett underbett. Fast den fick jag bara ha i ett halvår sen behövde jag ha uppehåll i typ 2 år för jag ramlade av en häst och slog i min framtand vilket betydde att den nästan dog ;o Dvs den började byta färg, lite sjukt. Men det ordande sig till slut. Sen hade jag en vanlig tandställning, men det var inte så jobbigt.

När jag var ung (låg-mellanstadiet typ) så hade jag runt ~15 hål i tänderna, samtidigt. Tydligen så har jag nedsatt salivproduktion, nu måste jag typ jämt käka fluortabletter. Jag fick gå på Eastman-institutet och få lustgas för jag var så rädd för tandläkare ;o

För ungefär ett år sedan så gjorde jag en rotfyllning, det tog 3 gånger (totalt typ 3 timmar, det var fyra kanaler tror jag). Jag har fortfarande ont i samma tand, och käkade senast idag 2 ipren för att det gör ont. Då har jag ändå varit tillbaka till tandläkaren säkert 5 ggr sen dess! För samma sak... Tandläkare är sämst... De slipar ner lite... Samma sak, slipa lite till osv. Men aldrig blir det bättre

Sen när jag skulle rycka ut visdomstanden hade jag ont i typ en vecka efter för det blev infekterat. Och det hela var som en skräckfilm, blodet stänkte upp på tandläkarens skydd (sånt där bomb-desarmera skydd) när de krossade tanden. Och de fick typ bedöva mig sjutton gånger också för de alltid missade...

Nu ska jag tillbaka 11 september.

Permalänk
Medlem

Det första som slog mig när jag läste ditt problem var att du är laktosintolerant. Det skulle förklara varför inte läkaren hittade något fel på dig vid undersökning. Testa dra ner på mejeriprodukter och byt ut mjölk, yoghurt etc. mot laktosfria alternativ och se om det blir bättre.
Det är inte ovanligt att man helt plötsligt utvecklar laktointolerans.

Som Haricots sa så är det inte så konstigt att du får magsmärtor av Ipren då det innehåller Ibuprofen som lätt kan ge magsmärtor som bieffekt, speciellt om man dessutom har känslig mage. Ibumetin innehåller också Ibuprofen så om jag var du skulle jag testa nåt med Paracetamol när du har feber istället, Alvedon eller Panodil t.ex.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haricots
Brukar du kunna käka ipren utan magsmärtor?

Det är ju en rätt vanlig biverkning av ipren att man får ont i magen, du kanske bara är känsligare än andra?
Prova någon annan febernedsättande.

Jag tror förövrigt att jag klår ElDiablo när det gäller helvete man måste genomgå för att få bort en förbannad tand.
Fick göra 4 operationer för en enda tand (först fästa platta för att sakta dra upp den, som lossnade, samma sak igen, lossnade igen, ta bort tanden och till sist fästa titanskruv i käken)
Operationen när jag plockade bort tanden tog 4 timmar, tydligen satt den långt in i käken så de var tvungen att ta bort mycket av käkbenet innan de kom åt den.
Sammanlagt lär jag ha legat på operationsbordet nästan 12 timmar... (vaken naturligtvis) för en jävla tand.
Infekterat blev såklart flera gånger, jippie!

Jag hoppas att du får en liknande upplevelse.

Har inte tänkt på om jag kan käka Ipren, tar aldrig alvedon/ipren när jag inte har feber över 39 och aldrig för jag har ont, har hyffsat hög smärttröskel (har haft massa saker i både huvud och andra platser, det härdar).

Damn, låter inte alls najs med tanden Min ligger inte så långt in, men den är dock helt horisontell.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Ibuprofen (Ipren, etc) är relativt skonsam för magen. Bättre än acetylsalicylsyra [ASA] (Bamyl, Magnecyl, etc), men värre en paracetamol (Alvedon, Panodil, etc). Normalt sätt ska det inte ge magproblem, men det är klart att IBS kan triggas av allt möjligt, inte minst mediciner. Ibuprofen är lätt blodförtunnande men såvida man inte har magsår eller -katarr torde det dock inte vara någon fara (eller dåliga blodvärden eller någon fnurra på koaguleringsförmågan) - saker man normalt känner till hos sig själv, men ibuprofen har också vissa outredda biverkningar. Så länge du inte tar det i samband med alkohol så är paracetamol dock antagligen det bästa för magen. Alla reagerar lite olika men personligen tycker jag att paracetamol är helt värdelös och ibuprofen så gott som värdelöst. Trots att diklofenakkalium och naproxen nu har blivit receptfritt tycker jag fortfarande att acetylsalicylsyra är det enda som hjälper. Det är inte snällt mot magen men bättre i brusform än i tablettform. Jag har också en släng av IBS (som ju inte är helt olikt en "ideopatisk" diagnos) vilket jag får äta någon sorts fiberemulerande gummi för ibland. Eftersom jag också är en storkonsument av ASA är det viktigt att jag tar brustabletter.

Alla receptfria värktabletter (utom zomig [mot migrän] och möjligen koffazon) är av typen NSAID, ickestereoida antiinflammatoriska (en del klassar inte paracetamol hit heller, men det är definitivt en nära släkting), och man kan utan vidare "experimentera" sig fram till vad som passar en bäst. Man kan rent av, på läkares inrådan såklart, kombinera flera NSAID samtidigt om det passar. I utlandet finns piller som består av lägre doser av NSAID, t.ex. 350 mg paracetamol och 350 mg ASA, men normalt är det bättre att ta full dos av en NSAID än att blanda. Det är dock inte på något sätt "missbruk" eller "oansvarigt" att blanda. Dock, vid feber ska man vara lite försiktig. Eftersom du redan käkar ibuprofen vid feber är det nog ingen fara att testa andra NSAID, men för en som sällan eller aldrig äter tabletter och reagerar okänt bör man, åtminstone i ungdomen vara försiktig med speciellt ASA. Risken för något allvarligt, t.ex. Reyes syndrom eller ASA-relaterad astma, är dock mycket liten (iaf Reyes).

Long story short: testa paracetamol om du vill ha smärtlindring och får ont i magen av ipren. Tala med läkare om det inte fungerar. Eller, lev helt enkelt med magsmärtorna ibland, de är troligen inte farliga. Möjligen kan naproxen funka bättre än diklofenakkalium (voltaren). Den första används bl.a. för menstruationssmärtor vilket för en lekman som jag indikerar att det inte påverkar blödningsbenägenheten mycket och därmed torde vara mer okej för magen. Den senare är tvärt om nog den värsta när det gäller magpåverkan. Dock, till skillnad från ASA, så tycks magen vänja sig mot diklofenak så det värsta avklingar efter en tids bruk.

Ta nu inte allt jag säger på alltför stort allvar heller. Det mesta är skrivet ur mitt eget erfarenhetsperspektiv och jag är inte läkare och har noll medicinsk utbildning (vilket inte innebär att jag medvetet ljuger eller bedrar. Som alltid skriver jag sällan saker jag inte åtminstone tror mig begripa en smula). Det bästa tipset är fortfarande: tala med en läkare.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
text

Väldigt bra inlägg Snackade med dem på vårdguiden nu när jag va sjuk, de sa att det förmodligen inte var skadligt att käka Ipren så jag fortsatte med det. Tar ju aldrig värktabletter om det inte är för att jag har hög feber som jag hade nu

Testade alvedon nu mot slutet och det gav inte lika mycket värk. Nu har jag börjat bli fisk så jag slipper knapra piller så mycket

Nu kanske jag borde ringa o få mina testresultat på ifall man har en auto-immun sjukdom eller inte Undra om de har kvar resultaten då jag skulle ringt i April

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Avstängd

Iprens vanligaste biverkningar är huvudvärk

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Väldigt bra inlägg Snackade med dem på vårdguiden nu när jag va sjuk, de sa att det förmodligen inte var skadligt att käka Ipren så jag fortsatte med det. Tar ju aldrig värktabletter om det inte är för att jag har hög feber som jag hade nu

Testade alvedon nu mot slutet och det gav inte lika mycket värk. Nu har jag börjat bli fisk så jag slipper knapra piller så mycket

Nu kanske jag borde ringa o få mina testresultat på ifall man har en auto-immun sjukdom eller inte Undra om de har kvar resultaten då jag skulle ringt i April

Testresultaten kommer föras in i journalen (förutsatt att din läkare gjort sitt jobb) och du kan kolla upp det. Misstänker dock att det inte var något viktigt/allvarligt då ingen brytt sog om att du är så sent ute med att få dina svar.

@MBY: välskrivet om dina erfarenheter, intressant att läsa.

Råd till alla, oavsett läkemedel som åsyftas på, är att kolla på www.fass.se och läser på om biverkningar etc för att skapa sig en bild om läkemedlet i fråga.

Att något är receptfritt innebär inte att det är ofarligt, beror helt enkelt på vilken dos man tar det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Testresultaten kommer föras in i journalen (förutsatt att din läkare gjort sitt jobb) och du kan kolla upp det. Misstänker dock att det inte var något viktigt/allvarligt då ingen brytt sog om att du är så sent ute med att få dina svar.

@MBY: välskrivet om dina erfarenheter, intressant att läsa.

Råd till alla, oavsett läkemedel som åsyftas på, är att kolla på www.fass.se och läser på om biverkningar etc för att skapa sig en bild om läkemedlet i fråga.

Att något är receptfritt innebär inte att det är ofarligt, beror helt enkelt på vilken dos man tar det

Aha, jag va hos privatläkarna vid läkarhuset Odenplan. De snackade om att man behövde ringa Men som du säger borde de nog kontaktat mig ifall det va farlligt

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Aha, jag va hos privatläkarna vid läkarhuset Odenplan. De snackade om att man behövde ringa Men som du säger borde de nog kontaktat mig ifall det va farlligt

Spelar ingen roll vilken läkare du var hos eller huruvida denna jobbade för en privat klinik eller ej, allt ska journalföras så att det kan spåras/kollas/kontrolleras vid senare tillfälle.

Så ring du dem, men förvänta dig inte något konstigt eller märkvärdigt besked.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CSM101
Spelar ingen roll vilken läkare du var hos eller huruvida denna jobbade för en privat klinik eller ej, allt ska journalföras så att det kan spåras/kollas/kontrolleras vid senare tillfälle.

Så ring du dem, men förvänta dig inte något konstigt eller märkvärdigt besked.

Ne jag förväntar mig inget skummt De säger ju varje gång man är hos läkaren att allt fungerar perfekt Sist de tog pulsen hade man 42 i puls, kändes bra när man inte tränat på 8 månader vid det tillfället

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Ipren vete tusan... Men buksmärtor efter att ha ätit mat, särskilt fet mat låter som problem med gallan. Har du berättat det för din läkare?

Visa signatur

"We have just one world But we live in different ones" - Dire Straits, "Brothers in arms"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zatom
Ipren vete tusan... Men buksmärtor efter att ha ätit mat, särskilt fet mat låter som problem med gallan. Har du berättat det för din läkare?

Klart jag har, bor ju i Sverige dock, så inget händer ju

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

När jag hade ett rejält ryggskott så testade jag ipren men det kommer jag aldrig göra igen. Förutom ont i magen fick jag yrsel så att jag blev ganska vimmelkantig. För mig funkar alvedon eller treo mycket bättre.