Permalänk
Medlem

Saitek Eclipse III?

Jag kollade runt på Prisjakt i jakt på ett nytt tangentbord, då jag vill prova något nytt (mot Saitek Eclipse II som jag har nu), när jag såg något som förvånade mig: Saitek Eclipse III fanns med i listan! Och två möss: Saitek Eclipse II Mouse of en trådlös variant. Allt detta var helt nytt för mig, och det fanns ingen information om någon av dem på sidan och ingen butik hade dom i lager. Jag kikade på google och där verkar det inte heller finnas någon info.

Har någon här mer info? Jag vill gärna läsa om Eclipse III om den har kommit ut än.

EDIT:

Saitek Eclipse II Mouse
Saitek Eclipse 3 Keyboard (SV)
Saitek Eclipse Wireless Mouse

Permalänk

jag har exakt samma begäran... finns ju ingenting nångstans !

Visa signatur

Intel c2d e8400 | GA-EP45-DS3P | 500gb 7200.11 RPM | Corsair 550W VX | Antec 900 4x120mm+200mm fläktar | Corsair XMS2 4gb | Sapphire HD4850 |

Permalänk
Medlem

Fel benämning på Cyborg Keyboard?

Vart också intresserad, föredrar Eclipse framför Cyborg serien.

Mycket möjligt att nått trött person skrivit ett "I" för mkt med, fast iof musen också... och bara click som hade den med typ.

Permalänk

Det är förhoppningsvis på väg, hittade LITE info på tangentbordet http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1703 , det kommer i början på november enligt dem.

Är inte heller ett stort fan av Cyborg-serien, har personligen ett Eclipse I och sladden har börjat glappa, så jag längtar enormt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eflsvensson
Det är förhoppningsvis på väg, hittade LITE info på tangentbordet http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=1703 , det kommer i början på november enligt dem.

Är inte heller ett stort fan av Cyborg-serien, har personligen ett Eclipse I och sladden har börjat glappa, så jag längtar enormt

Verkar ju enormt fake... Står Saitek på andra bilden o Saitek Cyborg på första. Ser exakt ut som Cyborg som är lite photoshopad med :s. Känns som bilderna dom har fått tag på är fake. Release datum o så kan mycket väll vara riktiga.

Permalänk
Avstängd

Vad ser jag om inte ett plastigt Razer Tarantula? Fy fan. Hatar Eclipse, min brorsa har ett och det är det plastigaste skräpet som finns tyvärr... Men gillar man knappar som känns som gummi så ^^

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TsunamiCoZ
Vad ser jag om inte ett plastigt Razer Tarantula? Fy fan. Hatar Eclipse, min brorsa har ett och det är det plastigaste skräpet som finns tyvärr... Men gillar man knappar som känns som gummi så ^^

Gummi? Sa du inte att det var plastigt?
Och vadå Razer's tangentbord är väll med gjorda i plast
Vet inte hur Razer's tangentbord är men mössen är fan hemskt dåliga enligt mig(haft 2 st Razer möss och inte gillat nån av dom).

Permalänk
Avstängd

Ja men asså...
Plastigt: Det känns B och ömtåligt
Gummi: Knapparna känns så mjuka när man trycker ner dom, som ett sunkigt laptop tangentbord

Nu har jag förklarat mej Razers tangentbord tycker jag är bra, mössen är gay.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Jag använder ett Saitek Eclipse I, och det är det bästa tangentbordet jag nånsin använt... Största pluset är just belysningen, vilket e riktigt viktigt när man spelar onlinespel i mörka miljöer, då man gärna vill släcka ner lite så man ser bra i spelet..

Permalänk
Medlem

Kan nån förklara för mig vad mysteriet med detta tangentbord är? Jag har varit på jakt efter ett gaming tangentbord ett tag nu och det slutade med att jag valde ett Logitech G15 Rev 2 från netonnet (har inte packat upp det ännu dock) men jag hoppas jag gjorde ett bra val med det!

I alla fall jag funderade ett tag då under jakten på just detta Saitek Eclipse 3 ett slags mellanting mellan Cyborg och vanliga Eclipse II. Det märkliga var dock att det är så okänt verkar det som.

Både Saitek 1 och 2 var ju mycket populära och omtalade produkter så då tycker man att denna efterträdaren borde vara lika populär, men icke knappt ett ord om detta. I Sverige så har inga försäljare det i lager (även om Inet och Komplett skall få in det om några dagar) och utomlands är det väldigt skralt med återförsäljare.

Ännu konstigare är att Prisjakt redan listade det i Juli förra året då hade heller ingen det i lagret. Officiellt kom det ju ut först i November förra året vad jag hört.

Det brukar ju finnas recensioner på datorutrustning på YouTube men icke, inte en djäkel tycks äga detta tangentbord.

Finns det, är det ett spöke eller vad är det frågan om?

Mycket märkligt detta!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Ha kvar ditt G15 är mycket bättre än Eclipse III kan jag nästan slå vad om.
Äger dock inte ett eclipse III så jag kan inte säga för mycket men har ägdt Eclipse I & II och även Cyborg. Eclipse I & II tycke jag var grymma när jag hade dom, men i jämförelse med G15 så bleknar dom direkt.
Cyborg är bara skit för övrigt... fan den skiten förstörde mitt förtroende för Saitek för en bra tid framöver.
Drivrutiner som sluta funka och som även gav bluescreen för vissa... ne fyfan för den skiten.
Sålde av den efter nån månad för nån hundring o köpte mitt G15 v2 som jag är skit nöjd med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infinity_90
Ha kvar ditt G15 är mycket bättre än Eclipse III kan jag nästan slå vad om.
Äger dock inte ett eclipse III så jag kan inte säga för mycket men har ägdt Eclipse I & II och även Cyborg. Eclipse I & II tycke jag var grymma när jag hade dom, men i jämförelse med G15 så bleknar dom direkt.
Cyborg är bara skit för övrigt... fan den skiten förstörde mitt förtroende för Saitek för en bra tid framöver.
Drivrutiner som sluta funka och som även gav bluescreen för vissa... ne fyfan för den skiten.
Sålde av den efter nån månad för nån hundring o köpte mitt G15 v2 som jag är skit nöjd med.

Intressant att Cyborg verkar sämre än de billigare modellerna. Annars tycker man ju att toppmodellen borde vara bäst!

Vad gillar du bäst med G15 som gör det överlägset?

(jo jag behåller nog mitt G15, skall packa upp det till helgen och har känslan att jag kommer gilla det)

------------------------------------------------------------------------------------------------

Nå fortfarande ingen som tillkännagivit att de äger en Saitek III?

Mysko detta, det är nästan som om det fanns men ändå inte hehe

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Eclipse modelerna är äldre än Cyborg och har för mig dom byte ägare eller vart uppköpta ett tag innan dom släppte Cyborg.