Phenom X4 eller Q9450 till ett HD4870X2 [Ska spela Crysis/Far Cry 2 bl.a.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
alltså ibland undrar man om en del man diskuterar med har kork i skallen

WORD

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Om du följt med i diskussionerna så kanske du vet att ett sätt och testa hur bra processorn är på de låga fps områdena är att kapa de höga. Ett sätt och göra det är och sätta dit ett långsammare grafikkort

Thats it... NU VET JAG om jag vill ha bättre medel fps i crysis så tar jag mitt gamla Riva TNT2 Ultra...?

okej tillbaka till värkligheten, ang det du skriver så sitter du och påstår att du vet mer än oss alla i hur en processor funkar och sen kommer du med ett påstående som totalt SLAKTAR din teori om att du skulle vara SUPER HIGH på datorer och hur allt funkar. för det är no way in HELL du får bättre fps med ett sämre grafikkort och att du testar hur bra den är på det, (så vidare du inte vill räkna förlorad skalning av prestanda vilket är ganska dumt att göra i min mening)

testet du trode du viste funka går ut på att du tar ett Bra grafikkort sätter det under press på en sak som är lätt för den att göra tex 3dmark2001?

ett teori test här och vi kan ta min dator som exempel, i 3dmark01 så fick jag kolla länk->http://service.futuremark.com/compare?2k1=9421548

Med exakt samma komponenter utom att då hade jag en E6750@3,2Ghz så fick jag Kolla Länk->http://service.futuremark.com/compare?2k1=9416235

ingen gigantisk skillnad men det enda som är bytt är cpun

sen tycker jag bara att någon moderator ska låsa den här tråden för det här börjar bli löjligt för det är en sak att vara envis men en helt annan att vara tjockskallig. inget illa ment det kan lika gärna vara hela forumet som är tjockskalliga och du som har rätt gosh men jag finner det högst osannolikt.

*edit sorry att jag e lite explosiv när jag skriver men blir irriterad på folk som säger att dom vet bättre än alla andra är högfärdiga o vägrar lysna på vad andra m.m specielt när dom inte ens fattar att du får sämre poäng med sämre grejer :S

*rättstavning

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
okej tillbaka till värkligheten, ang det du skriver så sitter du och påstår att du vet mer än oss alla i hur en processor

Har läst på hur de fungerar, pröva själv det är utvecklande

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk

Jag satte ihop mitt system i helgen. Det vart ett

Asus M3A79-T Deluxe

Phenom 9950 BE

Corsair Dominator 1066 Mhz 2x2 Gb

HD4870X2

:):)

Tack för den hjälp jag fått!

Edit: Kanske kommer med ett Crysis-benchmark om jag får det att fungera, sist hittade den inte filen efteråt.

Visa signatur

[ Antec P182 ][ Asus M3A79-T Deluxe ][ AMD Phenom II 955 @ 3.2 Ghz ][ Zerotherm Nirvana 120 ][ Corsair Dominator PC8500 2x2 Gb @ 1066 Mhz 5-5-5-15-14 2T Unganged ]
[ Sapphire HD4870X2 ][ X-fi Xtreme Gamer ][ WD Caviar AAKS 640 Gb ][ Corsair TX650 W ][ Samsung T200 ][Windows 7 Ultimate x64 RC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Har läst på hur de fungerar, pröva själv det är utvecklande

det är det där som är hela grejen du kan inte ens erkänna du har fel, du är troende. samma sak som att försöka bevisa för någon att gud inte existerar (om han exsiterar så tror jag han vill att vi ska leva och vara glada och inte restriktera oss som kyrkan vill etc. och om han vill det så är han ingen gud att följa iallafall)

men jag skulle kunna pissa på guds grav och dom skulle iallfall säga att GUD FINNS. vi kan visa all fakta i världen för dig och du kommer iallafall säga du har rätt därför tycker jag Moderator LÅS TRÅDEN för det här är iallfall helt of topic...

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
det är det där som är hela grejen du kan inte ens erkänna du har fel

vad är det som är fel?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
vad är det som är fel?

antligen är du bara löjlig eller så tycker du att du e rolig

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
antligen är du bara löjlig eller så tycker du att du e rolig

Nej jag vet ärligt inte vad du menar, du har bara sagt att min "teori" slaktas och så använder du futuremark som bevis. vad är det som inte stämmer i min teori enligt dig?

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosh
Nej jag vet ärligt inte vad du menar, du har bara sagt att min "teori" slaktas och så använder du futuremark som bevis. vad är det som inte stämmer i min teori enligt dig?

suck... läs det jag skrev före typ 10 gånger så kanske du fattar, och när du endå håller på läs hela tråden 10 gånger,

och sen ett par snabba frågor, exakt vart har du lärt dig allt om hur amd och intels nyaste cpuer fungerar, vad har du för utbildning som gör att du nu vet så mycket som du säger.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |