Fel i orthos. någon som vet något om felet? vad ska jag göra?

Permalänk
Medlem

Fel i orthos. någon som vet något om felet? vad ska jag göra?

2:FATAL ERROR: Rounding was 0.5, expected less than 0.4
2:Hardware failure detected, consult stress.txt file.
2:Torture Test ran 3 hours, 1 minutes 12 seconds - 1 errors, 0 warnings.
2:Execution halted.

det är mina senaste rader ifrån orthos... någon som kan hjälpa mig?

efter felet kom så frös datan... -.- den fryser lite då och då...

Permalänk
Vila i frid

Förmodligen mer volt på det som felar - som du tar reda på genom att klocka steg för steg enligt klockarguiden. Det kan vara allt från vCore, vNB/vMCH, vFSB, vSB, vDDR och timings.

Permalänk
Medlem

jo... men det är bara det att allt står på original inställningar... jag har inte hunnit klocka något ännu... kan det vara fel på mina minnen? jag ska köra memtest snart så jag får väl se.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dahlin
jo... men det är bara det att allt står på original inställningar... jag har inte hunnit klocka något ännu... kan det vara fel på mina minnen? jag ska köra memtest snart så jag får väl se.

Jag hade problem med att dator frös när den ville, spelade inte riktigt någon roll vad jag gjorde. Det var ramminnena som var trasiga. Kör memtest.

Permalänk
Medlem

nu håller jag på att köra memtest. hitills har det gått 40min och två tester e klara, snart ett till. inga errors. ska ecc vara på? och vad kan jag mer testa? ska jag höja vcore ett litet snäpp?

hur länge ska man köra memtest?
jag håller ju på nu så jag kan väl köra ett tag till om det skulle behövas...

här är en bild från cpu-z om ett av mina 2 minnen (dom i sign):
http://adahlin.se/bilduppladdning/files/namnlosminnenfelsokni...

varför står det att dom e pc2-5300??? e de för att jag har auto på minnes multiplier? isåfall... vilken är bäst multiplier? jag tror det jag har är att välja mellan typ 200-333-400 eller nått...

Tack på förhand!

Permalänk
Hedersmedlem

§ 3.4 Flera trådar om samma ämne får inte skapas, varken i samma eller olika forumdelar (s.k. korspostning).

* Tråd låst *

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.