Permalänk
Medlem

Tjo! Köpte min xperia igår och har lite funderingar. Jag upplever att det är väldigt segt att surfa med mobilen. Det ska ju vara upp till 7.2 mbit (säljaren lovade minst 2 mbit) men ändå känns det som 56k! Att ladda en sida kan ta upp till en minut och youtubefilm en evighet! (Surfar med opera som följde med telefonen)

En annan grej, när jag ska kika på vissa filmklipp säger telefonen att jag måste installera flash 7, gick in på adobes hemsida och drog ner en .cab-fil som jag installerade men det funkar ändå inte.. har även problem med grejer som mouseover-menyer o sånt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Någon som har testat detta?
http://www.gsmarena.com/xperia_x1_dresses_up_with_a_new_thumb...

Japp, men jag föredrar fullversionen http://beta.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Jag gick snabbt över från SPB som panel till fullversionen men tyckte den kändes sådär. "Påläggningsknappen" gör att jag hela tiden kommer tillbaka till WMs Idag-skräm och Panelknappen är helt oanvändbar. Och jag hittar ingenstans där jag kan fixa knapparna, kan jag det någonstans i inställningarna?

En annan sak också, finns det något program för att kunna synkronisera telefonens adressbok med Thunderbird?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oee
Bra:
Tangentbordet
Skärmen
Byggkvaliteten
GPSen
Multimediamöjligheterna (bra ljud vid uppspelning, videohantering etc)

Mindre bra:
Den krashar lite nu och då.
Den får för sig att stänga av telefondelen.
Adressboken är svårhanterbar.
Kameran är urusel.
Panelerna är inte användbara för fem öre.
Den är seg, tills man inser att man ska installera SPB mobile shell. Då blir telefonen sjukt mycket bättre.
Den har ganska dåligt ljud i telefondelen både högtalare och mikrofon.

Spontant sådär. Helhetsintrycket är att det är en bra telefon men den behöver ett par uppdateringar i mjukvaran för att vara på topp.

Jag tycker kameran är bra för att vara en mobilkamera.
Ljudet tycker jag är väldigt bra.

Kraschat har min gjort 1 gång och seg tycker jag inte att den är, den har heller inte stängt av telefondelen för mig, än.

Visa signatur

Stationär i5 12600KF + NH-D15S Chromax - TUF Gaming B660M-PLUS D4 - 32GB DDR4 3600MHz - Vega 56 /w Vega 64 bios + Morpheus II - 960 EVO 500GB - Phanteks Eclipse P400S TG - RM750x - AOC Agon AG271QX
Laptop Xeon W-10885M - 32GB DDR4 3200MHz - Quadro RTX 3000 - Samsung 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlx
Tjo! Köpte min xperia igår och har lite funderingar. Jag upplever att det är väldigt segt att surfa med mobilen. Det ska ju vara upp till 7.2 mbit (säljaren lovade minst 2 mbit) men ändå känns det som 56k! Att ladda en sida kan ta upp till en minut och youtubefilm en evighet! (Surfar med opera som följde med telefonen)

En annan grej, när jag ska kika på vissa filmklipp säger telefonen att jag måste installera flash 7, gick in på adobes hemsida och drog ner en .cab-fil som jag installerade men det funkar ändå inte.. har även problem med grejer som mouseover-menyer o sånt.

Installerade Opera v9.5 Build 2392 QVGA WWE.cab och Adobe FlashLite 3.1 WWE.cab. Nu kan jag surfa mycket snabbare kolla youtube o sånt direkt i browsern, skitcoolt! Fortvarande ganska laggigt o små buggar här o var, men fungerar ändå hyfsat. En sak jag stör mig på dock: det där jävla tangentbordet på skärmen flyger upp hela tiden när man surfar även om jag har ute det fysiska tangentbordet! Kan man stänga av det eller kanske rätt av ta bort hela skiten på något sätt?

Permalänk
Medlem

Någon som känner till något ställe som har den svarta i butiks lager?
måste ha den i morgon (söndag). därför inte internetshop funkar.

Permalänk
Medlem

Jag föll till föga trots tidigare inlägg om att inte köpa en xperia..

En riktigt ondskön känsla!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zlx
Installerade Opera v9.5 Build 2392 QVGA WWE.cab och Adobe FlashLite 3.1 WWE.cab. Nu kan jag surfa mycket snabbare kolla youtube o sånt direkt i browsern, skitcoolt! Fortvarande ganska laggigt o små buggar här o var, men fungerar ändå hyfsat. En sak jag stör mig på dock: det där jävla tangentbordet på skärmen flyger upp hela tiden när man surfar även om jag har ute det fysiska tangentbordet! Kan man stänga av det eller kanske rätt av ta bort hela skiten på något sätt?

Det du vill ha är VGA versionen av opera

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Var nyss inne på elgiganten här i Nyköping o klämde på X1:an.. Väckte lite ha begär:D Har nu en G 900. Men efter att ha läst lite här så undrar jag om den fungerar bra out of the box eller måste man installera program osv för att bli nöjd? Den som dom hade var påslagen vilket jag förövrigt gillar när man tittar på teknik prylar! Den kändes inte seg när man växlade mellan programmen. Är visningstelefonerna "vässade" eller samma som man får ut vid köp? Mvh Matte

Permalänk
Medlem

Det är samma som du får i din box.
Du kan bli nöjd med den som den är, men telefonen blir MYCKET bättre/snabbare med bra apps.
Det blir dessutom mycket smidigare och logiskt att använda funktionerna.

Var inte rädd för att lägga in andra program. Tänk på telefonen som en dator, windows är INTE bäst på allting (långt ifrån) och 3dje parts program är oftast tillverkade att vara bättre än windows egna program.

Lägger du ner tid på att fixa och dona med program till telefonen blir den bra, riktigt bra.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man får igång push-email på X1an?

Det gäller gmail och min egen MDaemon server.

Push-email funkar perfekt på min C902

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk

Hur är det med batteritiden, ni som har haft den ett par veckor?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Ni som surfar me den hur mycket betalar ni?

Permalänk

någon som har koll på hur det går för SE att få fram fler svarta xperior? verkar slut i princip överallt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtrem
Någon som vet hur man får igång push-email på X1an?

Det gäller gmail och min egen MDaemon server.

Push-email funkar perfekt på min C902

http://www.pocketinformant.com/products_info.php?p_id=mail

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Hur är det med batteritiden, ni som har haft den ett par veckor?

Den håller riktigt bra måste jag säga,som p1 och c902 som jag haft.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zoobo

Den håller riktigt bra måste jag säga,som p1 och c902 som jag haft.

Och vad är riktigt bra ?:P

Hur många dagar ?

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Okej, vet att det kanske inte är en schysst jämförelse då det är olika sorters mobiler, men ni som kört X1?

Hur är den jämfört med C905, för är väl de 2 mobilerna jag e sugen på just nu....

/Jocce

Visa signatur

Min fotosida: http://www.jocce.se
Sveriges Nya Fotoportal: http://www.fotointresse.se

Permalänk
Medlem

MMS ??

Hej, har en Xperia med Telias midi-abb.
Polarna har skickat mms men jag har inte fått några.
Ni som har Xperia och telia, vad har ni för mms-inställningar ???

Tacksam för svar..

Visa signatur

AMD ATHLON 64x2@6000+, MSI K9N NEO v3, 4x1gb Corsair@667mhz, ATI RADEON 3870x2 OC EDITION, SATA 2x250gb, 1x160gb, 1x74gb RAPTOR 10000rpm, AUDIGY 2ZS PE...+Moddad Asus eee 701. och 16 Gb 3g Iphone =)

Permalänk
Medlem

Behöver man fippla med någon inställning för att få pennan att fungera? Det funkar skit för mig, har haft telefonen sen den 24:e och kört med fingrarna hela tiden.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pope
Behöver man fippla med någon inställning för att få pennan att fungera? Det funkar skit för mig, har haft telefonen sen den 24:e och kört med fingrarna hela tiden.

Du får kalibrera skärmen med pennan , du får titta runt i inställningarna .

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Soyish
Du får kalibrera skärmen med pennan , du får titta runt i inställningarna .

Funkar fint nu, jag gjorde en kalibrering när jag först starta telefonen den kanske inte var tillräckligt bra.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Går i planer att beställa denna lur!

Hur är musik spelaren? Samt mobilen allmänt? Värt pengarna? Har en W980 just nu.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Går i planer att beställa denna lur!

Hur är musik spelaren? Samt mobilen allmänt? Värt pengarna? Har en W980 just nu.

Den är seeeeeeg & slöööööö.

Permalänk
Medlem

ojjdå, låter inte bra :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fredrikposse
Den är seeeeeeg & slöööööö.

Mmm, provkörde den på Mediamarkt och den var hopplöst trög, seg sirap i systemet helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Hej allihopa!

Ska köpa en Xperia snart
Och ni som säger att den är seg, bullshit !
Testat den vanliga flera gången av en butikkille som har den, funkar perfekt !
Och det ni sett på YouTube etc. nästan alla av dom är Demo/Prototyps telefoner.

Har bara en grej jag glömt att kolla, till alla er som har en Xperia.
Undrar om man kan ha mobilen i vänd så den ligger, och genom det använda panelerna utan att ha ute skrivbordet?
Så man kan lyssna på musik och ha den vänd utan att ha ute Skrivbordet.

Tacksam för snabbt svar!

Tja!

Permalänk
Medlem

Den är inte alls seg, panelbyte det är segt det kan jag hålla med om. Köpte min direkt den kom ut och att den skulle vara seg är skitsnack, har installerat dom flesta porgrammen från spb och massa annat och min är inte seg i alla fall.

Permalänk
Medlem

Har nu blivit ägare till en X1
dock så har jag en fråga, till och från ger den ifrån sej ett litet "blip" ljud. mycket störande är det. är oregelbundna tider.

Någon som vet vad det kan vara?

Visa signatur

Nu går det undan! Full fart mot Sherwood skogen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aLmgr3n_
Hej allihopa!

Ska köpa en Xperia snart
Och ni som säger att den är seg, bullshit !
Testat den vanliga flera gången av en butikkille som har den, funkar perfekt !
Och det ni sett på YouTube etc. nästan alla av dom är Demo/Prototyps telefoner.

Har bara en grej jag glömt att kolla, till alla er som har en Xperia.
Undrar om man kan ha mobilen i vänd så den ligger, och genom det använda panelerna utan att ha ute skrivbordet?
Så man kan lyssna på musik och ha den vänd utan att ha ute Skrivbordet.

Tacksam för snabbt svar!

Tja!

Om du frågar huruvida man kan ha displayen i horisontellt läge utan att ha tangentbordet utdraget så är svaret ja. Det funkar också att spela upp musik i det läget

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | Gigabyte Auros Elite B450 | Fractal Design Define S | 16 GB DDR4 3600 MHz | Gigabyte 2060 Super | 500 GB Samsung 970 EVO Plus | Corsair RM750X | be quiet! Dark Rock Pro 4