Allmänt suddig bild i en Mac?

Permalänk
Medlem

Allmänt suddig bild i en Mac?

Tycker alltid de är lite "suddig" bild när man sitter vid vilken mac datorn som helst. Med suddig menar jag då att jag upplever det i alla fall som text blir svårläst pga kanterna på bokstäver blir en aningen suddig.. allmänt suddigt i OSX menar jag. Både i Safari och FireFox. Testade lite på kul en gång förut att installera OSX på min bärbara Acer (Samt stationära hemma) vilket funkade bra men upplevde de suddigt även där, tänkte då "jaja de grafik drivrutinerna kanske inte är dom bästa inhop skriva till ett detta OSX86 system" men upplever exakt samma med min nya macbook, även min kusins nya macbook air. Har även varit och kännt på en del demo ex av iMac och MacPro osv.. upplever exakt samma sak där.

Men däremot om man bootar om till Winodows (jag kör Vista) då blir ALLT knivskarpt jämfört med OSX, någon som har någon bra förklaring till detta? kan ju inte vara så värst bra för ögonen tycker man. Så med andra ord så kan de ej vara fel på datorn utan något allmänt i OSX drivrutiner eller liknande.

Edit: de är bara text-form i OSX som jag upplever detta i, inte på grafiska saker som bilder eller filmer.

/Northrider,

Permalänk

Du kan ändra på inställningarna för typsnittsutjämning om du går till systeminställningar --> utseende. Om det är det som du menar.

Permalänk
Medlem

vet inte om jag minns rätt, men vill minnas att OS X har nått som gör att bokstäverna ska kännas mjukare. tyker personligen inte att det är nå problem alls att läsa vad som är på en mac skärm, men det är jag det.

fel på datorn? då skulle du väll inte få "bra" bild när du boota windows heller.

men sök på Font Smoothing på i denna text http://www.xvsxp.com/system/fonts_view.php o du borde få svar på din fråga. o kanske en lösning.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

okej, tackar för tipset! skall testa detta imorgon när macbooken min har tillgång till internet, annars märker jag inte så mycket större skillnad just nu. Men återkommer när jag testat lite mer.

/Northrider,