Permalänk
Medlem

Lenovo s10e

Tjena ppl

Jag har just köpt en lenovo s10e , då med lithium batteri 6 cell som räcker i 5,5 h. Måste säga att jag är jätte nöjd med datorn.

Den är sjukt fin (design) , bra stats , funkar skit snabb inkl spel
och har jätte fin upplösning samt skärmen har ett lager av glas liknande som täcker cristallerna som skapar färgerna vilket gör den bättre för mutimedia.

Keyboardet är 85% säger dom och det funkar perfekt. Kunde varit lite större men jag har stora fingrar och jag har inga problem alls att skriva Helt underbart.

Har testat VLC med film samt Quicktime med internet då 3G 7,2 mobile och det funkar perfekt..

Den är helt tyst , fläkten går bara på ibland och hörs inte

Köpte den på phonsehouse och tog en matt svart vilket var perfekt, den kostar 3999:- just nu och efter ha haft en asus eee 900 är detta helt underbart.

Test is World Of Warcraft 800x600 16bit all Low

Northren 10-15 fps
Dalaran 5-14 fps
5 Man Heroic 10-25
Azeroth 15-30
SW 20-35 fps

Inställningar i Win Xp är inte ändrade sen Install dvs orginal inst.

Funkar som fan o går att göra allt , ska testa köra en raid men de är nog att pusha det

//Haldren

Permalänk
Medlem

Upplever du att den blir varm efter ett tag?

Visa signatur

www.filipsprogram.tk - lite freeware
"Delight, herregud. Talang är bara förnamnet."

Permalänk
Medlem

Är det sant att upplösningen är 1024x576? Har läst lite olika nämligen.

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk

Hur har du tänka köra en raid med en disk?

Permalänk
Medlem

han menar wow raida

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

som sagt blir den varm ? typ tangentbordet hur varmt känns det efter nån timmas användning ?

Permalänk
Medlem

Den blir inte varm alls , har kört den nu i 6 timmar och den är inte varm alls. Riktigt bra faktist.

Körde WOW raid idag för testa grafik etc och ja , den är inte gjorde för att raida på 4-10 fps funkar det helt enkelt inte.

5man solo etc funkar bra , men inte raid alltså.

Annars har jag installerat flera program , prövat ladda hem saker via torrent samt updaterat till nya drivers och försökt boosta systemet lite mer. Få se hur mycket mer kraft man kan få ut.

Filmer och DVD etc funkar utmärkt och blir väldigt snyggt genom lagret på skärmen samt väldigt smooth , inga hack eller liknande alls.

(testade VLC same Windows Media player och flash och Quicktime.)

Har absolut inget att klaga på när det gäller datorn , ett minimalt problem är tangenterna åäö som är lite mindre men inget problem för mig.

Testade även Web kameran via MSN , och den funkar utmärkt (Då genom mobilt internet 3).

Upplösningen är som du sa 1024x576 , vilket jag inte vet varför men har itne märkt någe problem med den då spel windows program och allt jag prövat funkat utmärkt och inte sett några fel alls.

Desutom sa folk att touchpadden var mindre vilket den är men för mig spelar det ingen roll , desutom har den bluetooth så att du kan fixa en trådlös bluetooth mus till den

//Hal

Permalänk
Medlem

Har den svarta varianten vitt tangentbord? På vissa sidor verkar det vara vitt och på andra svart.

Lite bilder vore kul också.

Permalänk
Medlem

Märkte att denna datorn fanns idag, gjorde inte mitt val enklare. Har vägt mellan aspire one och LG X110 innan men nu känns det som att jag fick en 3e variant att välja på. Typiskt.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

får gärna slänga upp nå bilder på den

Permalänk
Medlem

Den röda har vit tangentbord och innandömme dock har min som är svart , helt svart (mat färg) vilket passar bäst eftersom jag tycker vit kan missfärgas om man använder så pass mycket.

Bilder , jovisst ska jag försöka med det.

I helhet är detta en underbar dator med det mesta , riktigt liten , snabb , ser bra ut och funkar att spela vissa spel till och med.

//hal

Permalänk
Medlem

blir nog kanske en sånhär efter jul visst satt det 6cell batteri i den från phonehouse ?

Permalänk
Medlem

japp 6 cell i phonehouses... jävligt bra b-tid på dom faktist..

//Hal

Permalänk
Medlem

Kan det bli ngn fin mellandagsrea på lenovon tro?

Permalänk
Medlem

vad kan man räkna med för batteri tid med 6cell då ? om man surfar med wlan lite lätt ... typ 5 timmar ?=)

Permalänk
Medlem

Köpte min den 23 december som julklapp åt mig själv

En riktig trevlig maskin måste jag säga, men en sak som irriterade mig direkt var fläkten. Den är tydligen inställd att köra igång när temperaturen överskrider 50 grader, och även om inte ljudet är direkt högt, så är det otroligt irriterande med en fläkt som kör igång och stannar stup i ett!

Jag hittade inget sätt att styra fläkten via BIOS eller med ett program, så på juldagen när jag hade smält julskinkan, så öppnade jag datorn, letade reda på fläkten och helt sonika klippte av den röda tråden som förser fläkten med ström (det finns även en svart och en vit tråd som går in i fläkten, men det är väl jordning och varvregulator, så inget som jag brydde mig om).

(Kan också nämna att jag uppdaterade BIOS med den senaste versionen - utan någon effekt på fläkten - innan jag satte igång).

Atom processorn (N270) ska fungera felfritt mellan 0 och 90 grader och när jag mäter temperaturen med HW Monitor så ligger "Core Temperature" på ca 70 grader. Kan fortfarande ha den i knät utan större obehag och inte heller tangentbordet blir speciellt varmt.

Istället har jag nu en underbart tyst maskin, kommer att bli ännu bättre när jag får min Samsung 128GB SSD

Permalänk

Köpte en strax innan nyår och är oxå nöjd. Kollade runt en hel del men 6cells batteri plus blåtand (som LG och de andra saknar) gjorde tillslut mitt val ganska enkelt. Allting övrigt är OK sånär som på fläkten som startar och stannar mest hela tiden. Kan behöva göra ett ingrepp där som tidigare person gjort. Phonehouse har ett blad där man jämför netbooks och kollar man där är detta helt klart bästa köp!

Permalänk
Medlem

Hur vad ligger max på ram minnet på denna maskin då?

Visa signatur

[P5E Deluxe] [Q6600] [HD4870] [Corsair DOMINATOR 4GB] [Corsair HX 620W] [Antec One P182] + 3 Trasiga laptops och en fungerande Acer Aspire One (3G)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wejsted
Hur vad ligger max på ram minnet på denna maskin då?

1 GB RAM är förinstallerat men totalt är det möjligt med 1,5 GB (dock läst att vissa testat 2 GB och det verkar funka kalas)

Köpte en i tisdags och är mäkta impad över vad man fick för 4000 kr.
Gillar den skarpt och enda micklet var egentligen att få det trådlösa nätverket att hitta min router men efter 20 minuters letande så vart det med löst.

Visa signatur

Stationär: C2D 6600@2,4 GHz
Bärbar: DELL Vostro 1510
Notebook: Lenovo S10e

Permalänk
Medlem

Är lite fundersam över att RAM minned bara är 1GB. Men sedan jag läst att nya windows 7 kommer att gå o köra fint på netbooks med 1GB RAM så känns det ju ganska säkert för framtiden om nu inte MS ljuger eller hur?

Edit: För sent att ändra sig nu, råka köpa en

Permalänk

Köpt en sån här data för ett tag sen.. ominstallera xp till en nyare verisition för eget behag.. men nu till det stora problemet,

hur får jag tag i drivrutiner?

lyckades hitta till grafikkortet.. men inget mera,

nätverkskortet behöver drivrutiner, vet inte om tangenbordet också behöver det då det är dubbelkommando på endel knappar och dom som har en sån data ser att 1 finns på J, 2 finns på K, 3finns på L

det blir alltid siffrorna när jag trycker på knapparna.. och sen finns de inte heller ljudkortsdrivrutiner..

Riktigt irriterande må jag säga.. HJÄLP uppskattas

/ha de gött alla datahackers!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexanderpouzar
Köpt en sån här data för ett tag sen.. ominstallera xp till en nyare verisition för eget behag.. men nu till det stora problemet,

hur får jag tag i drivrutiner?

lyckades hitta till grafikkortet.. men inget mera,

nätverkskortet behöver drivrutiner, vet inte om tangenbordet också behöver det då det är dubbelkommando på endel knappar och dom som har en sån data ser att 1 finns på J, 2 finns på K, 3finns på L

det blir alltid siffrorna när jag trycker på knapparna.. och sen finns de inte heller ljudkortsdrivrutiner..

Riktigt irriterande må jag säga.. HJÄLP uppskattas

/ha de gött alla datahackers!

Jag skulle prova Lenovos hemsida:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/product.do?subcate...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Jag skulle prova Lenovos hemsida:

http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/product.do?subcate...

Done it.. även ringt till dom.. och på dom låter de som att man aldrig kan byta windows till någon annan verisition än den som redan är installerad..

iofs har dom som jag pratat med på supporten verkat riktigt okunniga

Permalänk
Inaktiv

De verkar som länken inte riktigt funkar (kanske för lång) men hursomhelst om du kollar på lenovo.com/support och anger S10e så hittar du drivare för veriface,bios,display, touchpad,wifi,bluetooth,audio,chipset,ethernet och power management för windows XP.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
De verkar som länken inte riktigt funkar (kanske för lång) men hursomhelst om du kollar på lenovo.com/support och anger S10e så hittar du drivare för veriface,bios,display, touchpad,wifi,bluetooth,audio,chipset,ethernet och power management för windows XP.

har dragit hem alla dom och extractat samt installerat utan resultat!

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexanderpouzar
har dragit hem alla dom och extractat samt installerat utan resultat!

Hmm, de låter skumt, hur menar du utan resultat, funkar ljudet inte och den är fortfarande gul i enhetshanteraren?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zzzandman
Hmm, de låter skumt, hur menar du utan resultat, funkar ljudet inte och den är fortfarande gul i enhetshanteraren?

ljudet har jag inte testat... de är fortfarande gult och inte så intressant än så länge... det som är mest intressant är till t-bordet och nätverkskortet, har jävligt svårt å tro att de ska vara ngt till t-bordet faktist

Permalänk
Inaktiv

tangentbordet tror jag du kan lösa genom att trycka på "FN" och "numlock" samtidigt så ska du se att du löser de, du behöver inga drivare till tangentbordet.

Permalänk

ett framsteg tackar tackar.. simpelt........

nu återstår bara nätverkskort drivrutiner då

Permalänk
Inaktiv

toppen, ladda ner drivarna från lenovos hemsida, extracta och glöm inte att köra setup.exe i foldern som du extractat den till. I vissa undantagsfall måste du välja kortet i enhetshanteraren och välja att installera drivaren och peka ut foldern dit du extractat dom men som sagt så fixar setup.exe de i dom flesta fallen.

Tänk också på att de är bra att installera Lenovos power manager för att få bäst batteritid samt sista BIOS också om du inte redan har de.