Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahla77
Då har jag bara en fråga till dig...
Varför LCD?
Du vill ha 46". LCD brukar vara att föredra under 42" och plasma över, eftersom de (som jag uppfattat det) är lättare att tillverka i större storlekar.
Du ska:
Titta på DVD - Plasma bättre
Titta på TV - Plasma bättre
Spela Blueray - Plasma bättre

Du är orolig för:
Kontrast - Plasma bättre
Svärta - Plasma bättre

Så VARFÖR LCD?
Och, med din budget, varför just 46"? Kanske kan vara bättre att satsa på 42", men en bättre TV för de pengarna?

Läs o begrunda:) http://www.idg.se/2.1085/1.195968/plasma-vs-lcd-den-stora-tve...

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

jonthan: Du har missat en sak där...
De har valt två apparater för 17.000:-! Kollar du på billigare TV så är plasman oslagbar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eratus
Tack för alla råd och synpunkter. Det blev till slut en Panasonic TH-50PX8. Otroligt mycket TV för pengarna. Den är läskigt stor men redan efter någon timme hade jag vant mig vid storleken. Risken är nog att jag hade ångrat mig om jag valt en mindre burk.

Sitter du på 3m avstånd till TV som du skrev innan? Funderar själv på att köpa en lika dan, men jag har bara 1,8-2m till TV Blir det "pixligt" att sitta så nära?

Permalänk
Medlem

Lite underligt att de väljer en Samsung LCD, Samsung har ju inte gjort en bra tv så länge de har funnits, jämför man med Sharps moderna serier så ser man ju att Samsung e skräp i jämförelse.:)

Visa signatur

Speldator:Gigabyte Aorus Pro b550, 16GB DDR4, AMD 5800x ,MSI Suprim x RTX 3080 ,WD nvme 1TB, Samsung 1tb ssd, Win 10 Pro, Samsung odyssey G7 27"
TVspel: Xbox One x, Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii Nintendo Switch TV: LG 65" C8 Oled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LSD
Lite underligt att de väljer en Samsung LCD, Samsung har ju inte gjort en bra tv så länge de har funnits, jämför man med Sharps moderna serier så ser man ju att Samsung e skräp i jämförelse.:)

öööö ok http://www.idg.se/2.1085/1.199330/plats-nr-7-dromburken
inte för att jag bryr mig om samsung precis men man behöver inte skit förklara nått utan stöd!

M3 för samsung 7-serie:Årets bästa tv i sin prisklass, och en av de allra bästa överhuvudtaget i år,

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dahla77
jonthan: Du har missat en sak där...
De har valt två apparater för 17.000:-! Kollar du på billigare TV så är plasman oslagbar.

Pff.

Ta en Full HD LCD 47" LG5000 med i din jämförelse då för 9999:-

50.000 Kontrast
6ms responstid.

HD TV är sååå 2006

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

Ehh... Tänk igen och skriv om...
HD TV är 2006?
Så den LGn du skriver om är inte HD?

Har dock inte sett den TVn förut och kan tänka mig att den är riktigt bra för det priset.
Ja, LCD är säkert framtiden, men för under 10.000 hade jag idag satsat på en plasma (kanske den LGn, men eftersom jag inte kan nog om den så kan jag inte rekommendera den heller).

Permalänk
Medlem

http://m3.idg.se/2.1022/1.196267/framtidens-platt-tv
Samsung i startgroparna
Samsung imponerade med sina 31-tum stora (och 4,3 millimeter tunna) oled-apparater både på ifa- och ces-mässan 2008.

OLED är på väg in:D

En annan ny teknik är den så kallade laser-tv:n som använder tre laserstrålar (röd, grön, blå) för att projicera upp en bild.

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊