Ljud-Drivrutin Realtek

Permalänk
Inaktiv

Ljud-Drivrutin Realtek

Hej!
Jag tänkte höra om någon fått igång en Realtek ac97 krets?

Jag hittar inga drivrutiner som vill fungera. Det är en hp zd8000ea.

Windows update hittar inga.

Permalänk
Avstängd

kolla med HP och vilken ljudkrets det sitter i, ladda sedan ned dem från realtek för din krets och installera i kompatibiitetsläge.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Jag gick till
http://www.realtek.com.tw/DOWNLOADS/downloadsView.aspx?Langid...
Och drog ner deras drivrutin dærifrån.
Får inte alls samma møjligheter som med drivrutinerna från asus, men helt klart godkænt!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Medlem

Tror jag har samma ljudkort. Drivrutiner installerades automatiskt för ljudet. Samma inställningsprogram som jag har när jag kör win xp installerades också.

Dock får jag inte ut ljud på alla högtalare. Får bara ut ljud på de 2 främre (har 4 st + bas). Problemet är att man måste ställa om line in-ingången till att vara utgång. Det ska vara möjligt att göra detta i det inställningsprogram som följer med ljudkortet. Men i win 7 sparas inte ändringen när jag försöker göra detta.

Någon som har en lösning hur man ställer om line in-ingången på annat vis?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaemz
Tror jag har samma ljudkort. Drivrutiner installerades automatiskt för ljudet. Samma inställningsprogram som jag har när jag kör win xp installerades också.

Dock får jag inte ut ljud på alla högtalare. Får bara ut ljud på de 2 främre (har 4 st + bas). Problemet är att man måste ställa om line in-ingången till att vara utgång. Det ska vara möjligt att göra detta i det inställningsprogram som följer med ljudkortet. Men i win 7 sparas inte ändringen när jag försöker göra detta.

Någon som har en lösning hur man ställer om line in-ingången på annat vis?

Har samma problem den vill inte ändra från 2kanals ljud, hur löser vi detta?