Permalänk
Medlem

Datorn krachar vid uppstart

Igår funkade datorn kanon.. men idag när jag startade den så var den helt fail.
Jag möttes först av denna bild som blinkade till i 0,5 sek..

Jag fixade det dock genom att disabla "express gate" i biosen.

Men då kom nästa problem upp..

Jippie, allt borta ännu en gång(?).... tänkte jag, eftersom att datorn inte verkade hitta min hdd. Den var bortspolad ur biosen också....

Jag testade att sätta i en hdd från min förra dator istället och starta via den.
Då kom jag förbi trasslet som var innan, och landar vid denna

Jag avaktiverar sedan Marvells IDE grej, eftersom jag kör SATA. och sen slipper jag även denna.. men kommer vidare till

Där jag fastnar, vad jag än väljer så poppar det upp en Bluescreen i 0.1 sek. sen restartar den om gör om proceduren

Gaah, vad ska jag göra nu? Vad fan har hänt?

Moderkort: Asus P5Q
Graffe: 2st Asus 4750
Processor: 3.2ghc dual p4
Ram 4 gb
HDDar: SATA
DVD: SATA

Visa signatur

// Quplin

Permalänk
Vila i frid

Har du en Seagte SATA-disk kan du söka lite på "the sudden death syndrome" på http://www.sweclockers.com/nyhet/8806-fler_turer_kring_krangl...

Permalänk
Medlem

Allt det jobbet och bara fler o fler fel, fan vad synd. Inga konkreta förslag men lycka till iaf

Visa signatur

7700K @ 4,8Ghz | EVGA 1080 SC @ 2021Mhz | Z270F | 16GB @ 3000Mhz | Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

verkar vara min hdd, en seagate 500gb, serienummer som börjar på 9Q,..läste igenom tråden om denna modellen..

Ska jag kontakta AlinaSystems där ja inskaffade den för 3 månader sen, eller Seagate direkt?

Kul att man hade sådär 200 reason/FL/Cubase projekt och massa bilder och redigeringsjobb på hdd:en, aldrig med seagate!

Visa signatur

// Quplin

Permalänk

Seagate har haft problem med sin 7200.11 diskar. Vet inte om all data är borta. Kontakta seagate för reklamation.

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar WesternDigitals diskar, de är överlägsna och har aldrig krånglat för min del - funkar såväl för Server- som Desktop-system!

Mvh // Kim

Visa signatur

Kim McWest

Permalänk
Medlem

Filerna finns kvar! Läs på sweclockers förstasida bland nyheterna... de verkar ha hittat en lösning!

Visa signatur

Mjölk är livet!