Byta os till xp från windows 7

Permalänk
Avstängd

Byta os till xp från windows 7

Hej jag tänkte byta os från windows 7 till xp men om jag gör det så kommer mina levlar på call of duty 4 att fara bort , finns det nått sätt att ha kvar filerna så man inte behöver börja om från level 1 igen ?

Tack på förhand !

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

Jo jag läste lite men jag hittade inte c/program/call of duty 4/profile ...men nu fick jag vmware och funka så nu kan jag köra xp där istället men då har jag fått problemet att bara hitta hårddisken där oset är på hittar inte mina andra hårddiskar ?

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk
Medlem

Okej, ett tips är ju att gå över till WinXP helt istället för att sitta i WMware som du inte kan spela med. Plus att det verkar väldigt onödigt att köra två operativsystem på varandra.

Googlade lite på det och hittade det här: http://hosted.filefront.com/Kaisersozia/. Vet inte hur det fungerar. Annars verkar det räcka med att avinstallera CoD4 och avinstallationen kommer att fråga dig om du vill spara dina sparningsfiler.

Vet annars inte så du för pröva dig fram. Annars googla lite på det så hittar du säkert en bra lösning.

Visa signatur

I been away since 1945

Corsair TX 650W | ASRock P67 Extreme 4 | Intel Core i5 2500K 3,3GHZ | Corsair 2x4GB DDR3 | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB | Corsair SSD Force Series 60GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelhoglund
Jo jag läste lite men jag hittade inte c/program/call of duty 4/profile ...men nu fick jag vmware och funka så nu kan jag köra xp där istället men då har jag fått problemet att bara hitta hårddisken där oset är på hittar inte mina andra hårddiskar ?

Första länken på googlesökningen hade många olika förslag på var profilen kunde vara, verkade vara olika. Testade du att titta under "Dokument"?

VMware kör på en emulerad hårdvara, den virtualiserar inte din nuvarande. De har väl ett visst stöd för grafik men oftast brukar det vara något emulerat skitgrafikkort i sådana. Att köra moderna spel via detta tror jag går väldigt dåligt.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Avstängd

kollade vid dokument fanns inget där. Jag vill ha xp för att det funkade inte att dela hårddisk i windows 7 iaf så stog det att andra datorer måsta ha windows 7 för att jag skulle kunna hitta hårdiskarna på andra datorer.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Men någonstans måste de finns. Dra igång en fullständig sökning på hårddiskarna där det kan tänkas finnas.

Visa signatur

Permalänk

Det låter skumt, jag har windows 7 på laptopen och Vista på stationära och dom hittar varandras hårddiskar hur lätt som helst.

Visa signatur

The enemy of my enemy is still my enemy.

Permalänk

Du ska inte dela med "homegroup", dela hårddiskarna som vanligt istället.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

COD4 och levels?! Alltså på MP då antar jag. Ligger inte den informationen mot en server och inte på din dator?!

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BattleAngel
Det låter skumt, jag har windows 7 på laptopen och Vista på stationära och dom hittar varandras hårddiskar hur lätt som helst.

Hur har du inställningarna i windows 7 för att dela med sig hårddiskar ? control -> network and internet -> network and sharing center -> change advance sharing settings.Nu har jag testat lite och har hittat hårddiskaren som jag lagt ut i windows 7. Men då får jag meddelande att hårddisken inte är tillgänglig och jag har behörigheter så att jag ska kunna se och använda innehållet i hårddisken.

Visa signatur